19 راه هدف گذاری برای کسب و کار کوچک شما

به گزارش مجله یگانه، هدف گذاری یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که می توانید در کسب و کار کوچک خود انجام دهید، صرف نظر از اینکه کسب و کار شما چقدر قدمت دارد، در کجا قرار دارید، چقدر سودآور است یا چه چیزی می فروشید. اهداف به شما کمک می کنند متمرکز بمانید و می توانند از رکود کسب و کار شما جلوگیری کنند. اهداف کسب و کار شما را به حرکت رو به جلو نگه می دارد و زمینه را برای موفقیت مداوم فراهم می کند.

19 راه هدف گذاری برای کسب و کار کوچک شما

اگرچه ما معمولاً هدف گذاری را به عنوان کاری که در ابتدای هر سال انجام می دهیم اما فکر می کنیم، حقیقت این است که بسیار مهم است که در تمام طول سال روی اهداف تجاری خود کار کنید. شما باید چندین بار در سال اهداف خود را تعیین کنید، پیشرفت خود را دنبال کنید و استراتژی هایی را که دنبال می کنید اصلاح کنید تا به طور مداوم به اهداف خود برسید.

برای کمک به شما برای شروع هدف گذاری کسب و کار کوچک خود در سال جاری، در اینجا لیستی از اهدافی وجود دارد که پتانسیل تغییر کسب و کار شما را برای بهتر شدن دارند. یکی دو مورد را که برای کسب و کار شما مناسب است انتخاب کنید، آنها را به اهداف هوشمند تبدیل کنید (در خاتمه این مقاله در مورد آن بیشتر توضیح داده ایم!) و برنامه ای برای مقابله با آنها در ماه های آینده ایجاد کنید.

کاهش هزینه های جاری کسب و کار

این هدفی است که برای بیشتر مشاغل کوچک مناسب است. به هر حال، کدام صاحب کسب و کار نمی خواهد هزینه های اداره کسب و کار خود را کاهش دهد؟ همانطور که این هدف را برای سال تعیین می کنید، در مورد اینکه چگونه هزینه های کسب و کار را کاهش می دهید - با استفاده از فناوری بیشتر، کاهش بدهی یا تغییر عملیات خود - به منظور حفظ آن شفاف باشید.

اولین کارمند خود را استخدام کنید

اگر کسب و کار انفرادی شما به جایی رسیده است که نمی توانید آن را به تنهایی حفظ کنید، با استخدام یک کارمند، سال جاری را به سالی تبدیل کنید که کارتان را توسعه می دهید. زمانی را برای مشورت با حسابدار و وکیل خود اختصاص دهید تا مطمئن شوید که تمام مقررات لازم را رعایت کرده اید و تأیید کنید که اکنون زمان مناسبی برای استخدام یک کارمند قبل از حرکت به جلو است.

بهره وری را در کسب و کار خود افزایش دهید

سطح بهره وری شما می تواند مستقیماً بر روی نتیجه شما تأثیر بگذارد، بنابراین هرگز بد نیست هدفی برای افزایش بهره وری خود و تیم خود تعیین کنید. با حذف عوامل حواس پرتی در طول روز کاری، بهبود روش استفاده از ابزارهای تجاری مانند ایمیل و استفاده از برنامه های بهره وری، می توانید بهره ورتر شوید.

یک فرآیند خدمات مشتری نو ایجاد کنید

چگونه با کارمندان خود ارتباط برقرار می کنید و رضایت آنها را از کار و محصولات و خدمات خود تضمین می کنید؟ هدفی را تعیین کنید که بر استثنایی کردن فرآیند خدمات مشتری شما، رسیدگی موثرتر به شکایات مشتری یا گنجاندن خدمات مشتری در شیوه های رسانه های اجتماعی شما متمرکز باشد. و قدرت درخواست بازخورد از مشتریان خود را از قلم نیاندازید تا تشخیص دهید که کار شما را چه امری می تواند بهتر انجام دهد.

ترافیک وب سایت یا وبلاگ خود را افزایش دهید

ترافیک بیشتر وب سایت اغلب به افزایش فروش و وفاداری مشتری تبدیل می شود و این امر را به یک هدف عالی برای مشاغل کوچک تبدیل می کند. راه های زیادی برای جلب توجه بیشتر به وب سایت یا وبلاگ شما وجود دارد. با ایجاد یک برنامه برای تقویت استراتژی بازاریابی محتوای خود شروع کنید.

یک محصول نو ایجاد کنید

اگر مدتی است که خط تولید خود را تغییر نداده اید، یکی از راه هایی که می توانید به کسب و کارتان جان تازه ای بدهید، ایجاد یک محصول نو برای افزودن به محصولاتتان است. بازخوردی که از مشتریان دریافت کرده اید و رفتار خرید آن ها را هنگام شروع با این هدف در نظر بگیرید. همچنین می توانید روش بازاریابی یک محصول موجود را تغییر دهید زیرا گاهی اوقات یک چرخش نو می تواند به محصول قدیمی تر هم جان تازه ای بدهد.

شروع به استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی در تجارت خود کنید

برای افزودن یک تاکتیک بازاریابی نو در کسب و کارتان هیچ وقت دیر نیست و اگر در برابر رسانه های اجتماعی مقاومت کرده اید، سال جاری سالی است که باید وارد آن شوید. با مطالعه این مجموعه مقالات درباره استفاده از رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک بیشتر بدانید، سپس پلتفرم اجتماعی را انتخاب کنید و هدفی را برای گنجاندن آن در برنامه بازاریابی خود در سال جاری تعیین کنید.

سلامت مالی کار خود را بهبود بخشید

آیا می دانید که هر روز چه پولی به کسب و کار شما وارد و از آن خارج می شود؟ آیا بودجه مداومی برای هدایت هزینه های خود دارید؟ سال جاری را به سالی تبدیل کنید که مخارج خود را محدود می کنید و سلامت مالی کسب و کار خود را بهبود می بخشید.

یک مکان تجاری دوم باز کنید

اگر یک مغازه دارید که به خوبی کار می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که مکان دیگری را باز کنید. انتخاب درست در یک منطقه درست و رعایت نکاتی ساده می تواند فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

مصرف کاغذ خود را کاهش دهید

حذف یا کاهش اندازه کاغذی که در کسب و کار کوچک خود استفاده می کنید، در صورتی که با پیروزیت انجام شود، می تواند هزینه ها را کاهش دهد و بهره وری را بهبود بخشد اما به خاطر داشته باشید که بدون کاغذ بودن برای هر کسب و کاری مناسب نیست. قبل از اینکه به این هدف متعهد شوید، مزایا و معایب یک دفتر بدون کاغذ را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این می تواند در کسب و کار کوچک شما کارساز باشد یا خیر.

یک حسابرسی بازاریابی انجام دهید

گاهی اوقات درگیر انجام دادن می شویم و فراموش می کنیم بررسی کنیم که آیا کاری که انجام می دهیم ارزش زمان و پولی را دارد که روی آن سرمایه گذاری می کنیم یا خیر. آخرین باری که تمام فعالیت های بازاریابی را که در کسب و کار کوچک خود انجام می دهید، بررسی کردید و اندازه پیروزیت هر یک از آنها را اندازه گیری کردید کی بود؟ متعهد شوید که سال جاری یک ممیزی بازاریابی انجام دهید تا اثربخشی سرمایه گذاری بازاریابی خود را بهبود بخشید.

یک تحلیل SWOT کامل انجام دهید

تجزیه و تحلیل SWOT ابزاری است که به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود، ارائه محصول نو و رقابت را شناسایی کنید. می توان از آن در هر مرحله از کسب و کار استفاده کرد تا به شما کمک کند تعیین کنید چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند، حوزه های بالقوه نوی از بازار را که استفاده نشده اند شناسایی کنید و کشف کنید که رقبای شما چه کاری را بهتر از شما انجام می دهد. در سال جاری تجزیه و تحلیل SWOT را به عنوان بخشی از یک فرآیند بزرگتر برای بهبود توانایی تصمیم گیری خود انجام دهید.

سهم بازار خود را افزایش دهید

تصاحب بخش بزرگ تری از بازار یک جزء کلیدی در رقابتی تر کردن کسب و کار شما و افزایش سودآوری است. یک راه برای شروع با هدف افزایش سهم بازار، انجام تحقیقات بازار است. سپس، یکی از راه ها را امتحان کنید تا سهم بازار را افزایش دهید و بخش بیشتری از بازار را به دست آورید.

یک برنامه تشویقی نو برای کارمندان ایجاد کنید

حفظ روحیه و انگیزه دادن به کارمندان برای کار سخت در تجارت شما می تواند یک چالش باشد. این امر به ویژه در مورد مشاغل کوچکی که همیشه منابع لازم برای ارائه مشوق های مالی را ندارند صادق است. خبر خوب این است که کارکنان لزوماً نیازی به انگیزه مالی ندارند. در پی ایده های تشویقی غیر پولی و کم هزینه باشید.

فرصت های نوی برای شبکه پیدا کنید

اگر به طور فعال در کسب و کار کوچک خود شبکه سازی نمی کنید، سال جاری هدفی را تعیین کنید که شما را در مقابل افراد بیشتری قرار دهد و شبکه کسب و کار شما را توسعه دهد. می توانید در کنفرانس های بیشتری شرکت کنید، شبکه های آنلاین خود را در پلتفرم هایی مانند لینکدین تقویت کنید و حتی با سخنرانی در رویدادهای تجاری کوچک، تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

روی برند شخصی خود کار کنید

در بسکمک از مواقع در کسب و کارهای کوچک، پیروزیت به مالک کسب و کار و توانایی او برای برجسته شدن در میان جمعیت بستگی دارد. به همین دلیل است که توسعه یک برند شخصی بسیار مهم است. اگر هنوز برای ایجاد برند خود وقت صرف نکرده اید، آن را برای سال جاری هدف قرار دهید و در عین حال اعتبار خود را افزایش دهید.

طرح کسب و کار خود را اصلاح کنید

احتمالاً زمانی که کسب و کار خود را شروع کردید، نوعی طرح کسب و کار ایجاد کردید، اما آخرین باری که به آن نگاه کردید کی بود؟ سال جاری زمان مناسبی است تا طرح کسب و کار خود را پاک کنید، ببینید نسبت به جایی که انتظار داشتید در کجا هستید و برنامه نوی ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا در کسب و کار کوچک خود پیشرفت بیشتری داشته باشید.

وقفه ای در کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید

اگر مدتی است که در کسب و کار خود استراحت نکرده اید، باید سال جاری برای آن برنامه ریزی کنید. مرخصی نه تنها می تواند به کاهش استرس و جلوگیری از فرسودگی کمک کند، بلکه می تواند چشم اندازی تازه به شما بدهد که می توانید در زمان بازگشت در کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

از تنظیم هوشمندسازی هدف استفاده کنید

هنگامی که ایده هایی در مورد اهدافی که می توانید در کسب و کار کوچک خود تعیین کنید دارید، وقت آن است که قدم بعدی را بردارید و هر هدف را به یک هدف هوشمند تبدیل کنید. هدف SMART هدفی است که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان باشد. به عنوان مثال، یک هدف برای افزایش سهم بازار می تواند این باشد: افزایش سهم بازار تا 3 درصد قبل از سه ماهه چهارم سال 2021.

پیروز باشید.

منبع:

thebalancesmb

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1630

به "19 راه هدف گذاری برای کسب و کار کوچک شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 راه هدف گذاری برای کسب و کار کوچک شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید