تور فرانسه ارزان: 8 مورد از زیباترین قلعه ها و قصرهای فرانسه!

به گزارش مجله یگانه، زیباترین قصرهای فرانسه

فرانسه تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و پادشاهان مختلفی بر این سرزمین حاکم بوده اند. امروزه قلعه ها، کاخ ها و قصرهای زیادی در جای جای این کشور به جا مانده اند که هرکدام روایتی از یک دوره تاریخی هستند. بعضی از این کاخ ها از نظر معماری و تزیینات و جلوه های ظاهری بسیار باشکوه و زیبا هستند و چشم هر بیننده ای را خیره می نمایند. بعضی از این قصرها در پاریس و بقیه در شهرهای مختلف فرانسه قرار دارند. جاذبه های مشهور فرانسه شامل تعداد زیادی قصر، کاخ و قلعه می شوند که بسیاری از آن ها از لحاظ معماری بسیار قابل توجه و منحصربفرد هستند. این مطلب قصد داریم زیباترین قصرهای فرانسه را به شما معرفی کنیم که به خوبی روایتگر تاریخ و فرهنگ کشور فرانسه هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با زیباترین قصرهای فرانسه آشنا شویم.

تور فرانسه ارزان: 8 مورد از زیباترین قلعه ها و قصرهای فرانسه!

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1- قصر شِنونسو | Chateau de Chenonceau

یکی از زیباترین قصرهای فرانسه قصر شنونسو است که در کناره رود شِر نهاده شده است. این قصر زیبا و تاریخی مدت ها دست به دست گشته تا بالاخره به معشوقه شاه هنری دوم، دیان دو پواتیر رسیده است.دیان دو پواتیر دستور داد تا پلی باشکوه و زیبا در کنار این قصر بسازند تا مردم بتوانند منظره ها و چشم اندازهای زیبای اطراف قصر را ببینند. در واقع، این پل علت بقاء و سالم ماندن قصر تا به امروز است: در بحبوحه انقلاب فرانسه اغلب قصرها و کاخ های درباریان نابود شد و به آتش کشیده شد. اما صاحب این قصر انقلابیون را قانع کرد که وجود این پل می تواند برای تجارت و مبادلات آینده ضروری باشد؛ چون این پل تنها پلی بود که تا کیلومترها روی رود شر کشیده شده بود و دسترسی مردم را میسر می کرد. به این ترتیب یکی از زیباترین قصرهای فرانسه از گزند و آسیب در امان ماند و امروزه همچنان سرپا ایستاده است.

2- قصر شَمبور | Chateau de Chambord

قصر شمبور یا شاتو دو شامبور که در انگلیسی چمبورد هم نامیده می گردد یکی دیگر از زیباترین قصرهای فرانسه است. قصر شمبور یکی از شگفت انگیزترین نمونه های معماری رنسانس فرانسه است و بزرگ ترین قصر در دره لوآر به شمار میرود. این قصر در واقع برای شاه فرانسیس اول ساخته شد و به عنوان اقامتگاه او در هنگام شکار به حساب می آمد و به شکارگاه سلطنتی نزدیک بود. این قصر زیبا و باشکوه در گوشه هایش چهار برج بلند و باعظمت دارد و یک مجموعه ساختمان بزرگ و باشکوه است. برای این که تصور برترین از عظمت این قصر داشته باشید باید بدانید که این قصر دارای 365 شومینه، 84 راه پله و 440 اتاق است! اطراف این قلعه هم با بیش از 5000 هکتار جنگل و فضای سرسبز و پوشیده از درخت احاطه شده است.

3- کاخ ورسای | Versailles

خب، به کاخ مشهور و افسانه ای ورسای می رسیم! در بین تمام کاخ های فرانسه شاید ورسای از همه معروفیت بیشتری داشته باشد و مسافران زیادی که به پاریس سفر می نمایند حتما از این کاخ باشکوه هم تماشا می نمایند. کاخ ورسای در فاصله 20 کیلومتری جنوب غربی مرکز پاریس واقع شده است و در لیست میراث دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده است. زمانی که پروژه ساخت کاخ ورسای در سال 1624 آغاز شد، شهر ورسای یک دهکده کوچک و دورافتاده در حاشیه پاریس بود. اما امروزه وجود همین کاخ باعث شده تا این ناحیه به منطقه ای ثروتمند، مرفه نشین و باکلاس تبدیل گردد و خانه های ویلایی بسیاری در نزدیکی این کاخ ساخته شوند.

کاخ ورسای در ابتدا به عنوان اقامتگاه موقت برای لویی سیزدهم ساخته شد اما بعدها توسعه پیدا کرد و به کاخ ورسای کنونی تبدیل شد. جانشین او، یعنی لویی چهاردهم این کاخ را مورد بازسازی و نوسازی قرار داد و طراحی بی نظیر باغ ورسای را انجام داد. این کاخ در آن موقع به یکی از بزرگ ترین قصرها در دنیا تبدیل شد و مرکز جدیدی برای سلطنت و پادشاهی به شمار میرود. در حقیقت کاخ ورسای از سال 1682 یکی از اصلی ترین اقامتگاه های لویی چهاردهم تا آغاز انقلاب فرانسه در سال 1789 به شمار میرود. امروزه کاخ ورسای به جرات یکی از زیباترین قصرهای فرانسه است و به علت تاریخ پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته نماد و سمبل هویت فرانسوی به شمار می رود.

4- قصر شانتیلی | Chateau de Chantilly

قصر شانتیلی یا شاتو دو شانتیلی یکی دیگر از زیباترین قصرهای فرانسه است که در شانتیلی و در محدوده کلان شهر پاریس نهاده شده است. این قصر زیبا و باشکوه در حقیقت از دو بخش تشکیل شده است: قصر بزرگ و قصر کوچک!

قصر شانتیلی در اصل در حدود سال 1528 برای آن دو مونتمورنسی ساخته شد، اما بخشی که قصر بزرگ نامیده می گردد در جریان انقلاب فرانسه نابود شد. این بخش سال ها بعد دوباره مورد بازسازی و نوسازی نهاده شد و امروزه یکی از جاذبه های تماشای پاریس و حومه محسوب می گردد. هر دو سال یک بار رقابت آتش بازی مهیجی در باغ بزرگ و وسیع قصر برگزار می گردد که هواداران زیادی هم پیدا نموده است. همزمان با برگزاری این مسابقه بازتماشامایندگان زیادی از منطقه ها دور و نزدیک فرانسه و حتی سرتاسر دنیا به این بخش از فرانسه سفر می نمایند تا از نزدیک شاهد این رقابت هیجان انگیز و مفرح باشند.

5- قصر دامبواز | Chateau dAmboise

قصر دامبواز اولین بار در قرن 11 و برای فولک سوم، کنت آنجو ساخته شد. اما بعدها این قصر به لویی دامبواز رسید و وی این قصر باشکوه را به یکی مراکز قدرت تبدیل کرد. در حقیقت توطئه هایی که لویی دامبواز علیه شاه انجام داده بود در همین قصر طرح ریزی شده بودند.

لدورنادو داوینچی هم مدتی به این قصر آمده و این قصر محل کار و زندگی او بوده است. حتی شایعاتی وجود دارد که می گوید او در همین حوالی دفن شده است. ماری، ملکه اسکاتلند در همین قصر زندگی نموده و بزرگ شده است و سپس به عقد فرانسیس دوم درآمده است. همان طور که می بینیم قصر دامبواز تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در جریان انقلاب فرانسه این قصر آسیب و تخریب زیادی دید و بعدها در جریان جنگ دنیای دوم باز هم مورد تخریب نهاده شد و بخش های زیادی از آن نابود شد. با این حال، قصر دامبواز مورد بازسازی نهاده شده و امروزه یکی از زیباترین قصرهای فرانسه و یکی از تماشای ترین مکان ها در این کشور به شمار میرود.

6- قلعه پیرفوند | Pierrefonds

یکی دیگر از زیباترین قصرهای فرانسه کاخ و قلعه پیرفوند است. این قلعه در قرن 12 ساخته شد اما بعدها دوباره مورد بازسازی و توسعه نهاده شده تا به قلعه و کاخ دوک اورلئان تبدیل گردد. در سال 1617 این قصر به وسیله نیروهای کاردینال ریشلیو محاصره شد و قرار بر این شد که تخریب گردد. اما بعد ارتش ریشلیو متوجه شدند که این قلعه بسیار بزرگ است و تخریب و نابودی آن بسیار وقت گیر و انرژی بر است، به همین علت از تخریب آن خودداری کردند. بعدها، ناپلئون بناپارت تصمیم گرفت قصر پیرفورد را بازسازی کند. البته به جای آن که آن را مثل قبل بسازد آن را به قصری بزرگ تر با طراحی و دکوری مدرن تر و جدیدتر تبدیل کرد. اگرچه بخش زیادی از این قصر دوباره ساخته شده است، اما همچنان ظاهر قرن چهاردهمی خود را حفظ نموده است.

7- قلعه کارکاسون | Carcassonne

کارکاسون در لیست سایت های باستانی یونسکو به ثبت رسیده است و در حقیقت یک قصر یا قلعه تنها نیست، بلکه یک شهر کامل است که داخل حصار قلعه نهاده شده است. کارکاسون در حدود سال 100 قبل از میلاد و به وسیله رومی ها ساخته شد و مجددا در سال 1853 مورد بازسازی و نوسازی نهاده شد. قلعه، برج و باروها، دیوارها و ساختمان های قرون وسطایی کارکاسون امروزه جزء جاذبه های گردشگری بسیار مجذوب کننده هستند و گردشگر های زیادی از کارکاسون بازدید می نمایند. این شهر قلعه ای حدود 5000 نفر جمعیت دارد و در ناحیه اوکسیتانی و در جنوب فرانسه نهاده شده است. کارکاسون بزرگ ترین شهر محصور با دیوار در اروپا به شمار می رود و روایتگر تاریخ پرفراز و نشیب این منطقه از سرزمین فرانسه است.

8- قصر دوسه | Chateau dUsse

آخرین مورد از زیباترین قصرهای فرانسه که به شما معرفی می کنیم قصر دوسه است. مسلما فرانسه قصرها و کاخ های بسیار زیادی دارد، اما در این مطلب چند مورد از معروف ترین آن ها را به شما معرفی کردیم. قصر دوسه در حاشیه جنگل شینون نهاده شده و به علت ظاهر و نمایش در بین عامه مردم به قصر زیبای خفته معروفیت پیدا نموده است. گفته می گردد که به علت ظاهر گوتیک/رنسانس باشکوه قلعه، شرکت فیلمسازی دیزنی تصمیم گرفته تا برای خلف قصر زیبای خفته از این قلعه الهام بگیرد.

منبع: wanderwisdom.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1483

به "تور فرانسه ارزان: 8 مورد از زیباترین قلعه ها و قصرهای فرانسه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: 8 مورد از زیباترین قلعه ها و قصرهای فرانسه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید