شروع بازسازی خانه اربابی ینگی کند بوکان

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از شروع بازسازی خانه اربابی ینگی کند بوکان اطلاع داد.

شروع بازسازی خانه اربابی ینگی کند بوکان

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، 17 مرداد 1400 با اعلام این مطلب اظهار کرد: برچینی تیرهای چوبی فرسوده، پوشش حصیری و لته کوبی های فرسوده سقف ایوان شرقی، برچینی ستون های نگه دارنده سقف و برچینی دیوارهای الحاقی در نمای ساختمان از جمله اقدامات بازسازیی در این بنا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: بازسازی دیوارهای نگه دارنده تیرهای پوششی سقف ایوان، تعبیه حصیرهای پوششی سقف ایوان، شیب بندی و عایق بندی سقف ایوان و نصب زیر ستون ها و ستون های سقف از دیگر اقداماتی است که برای بازسازی این بنا انجام می گردد.

او ادامه داد: بازسازی این بنا برای نخستین بار انجام می گردد و پس از ثبت و اعلام موافقت وارثین این بنا اجرای اقدامات بازسازیی در آن شروع شده است.

جباری گفت: این اثر تاریخی که مربوط به عصر قاجاریه بوده به شماره 32719 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1268

به "شروع بازسازی خانه اربابی ینگی کند بوکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی خانه اربابی ینگی کند بوکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید