آلمان: تحریم نورد استریم 2 مغایر با قوانین بین الملل است

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، گیزا آندریاس ون گیر سفیر آلمان در مسکو می گوید که دولت برلین تغییری در مواضع خود نسبت به پروژه خط لوله نورد استریم 2 ایجاد نمی کند؛ حال آنکه وی تحریم های واشنگتن علیه این پروژه را مغایر با قوانین بین الملل ارزیابی کرد.

آلمان: تحریم نورد استریم 2 مغایر با قوانین بین الملل است

وی همچنین گفت که در حال حاضر مذاکرات مهمی میان آمریکا و آلمان درباره این پروژه در جریان است حال آنکه برلین قاطعانه بر موضع خو پافشاری می کند.

آمریکا مدعی است این پروژه که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان و بعد سایر کشورهای اروپایی منتقل می کند؛ ترفند روسیه برای تهدید امنیت انرژی قاره سبز است.

دولت واشنگتن هفته پیش، سه نهاد و 13 کشتی روسیه را به بهانه همکاری در پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم 2 به فهرست تحریم های خود افزود.

هدف از این اقدام جلوگیری از ساخت خط لوله در کف دریای بالتیک و حراست از منافع اوکراین از محل دریافت حق الزحمه انتقال گاز از خاک این کشور است.

با این حال، شرکت عامل اجرای این پروژه که ماتیاس وارنیگ رئیس آن از متحدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شمار می رود؛ از تحریم معاف شد.

آلمان یکی از سرمایه گذاران اصلی نورد استریم 2 است که حتی در بحران روابط دیپلماتیک با مسکو، حاضر به چشم پوشی از منافع اقتصادی این پروژه نشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1182

به "آلمان: تحریم نورد استریم 2 مغایر با قوانین بین الملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: تحریم نورد استریم 2 مغایر با قوانین بین الملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید