رئیس جمهور اوکراین: نمی خواهیم مهره ای روی صفحه شطرنج قدرت های بزرگ باشیم

به گزارش مجله یگانه، رئیس جمهور اوکراین با تاکید بر لزوم مذاکره برای حل بحران اوکراین گفت که نمی خواهد کشورش به مهره ای روی صفحه شطرنج قدرت های بزرگ تبدیل گردد.

رئیس جمهور اوکراین: نمی خواهیم مهره ای روی صفحه شطرنج قدرت های بزرگ باشیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تبادل نظریی با هفته نامه اشپیگل با اشاره به کوشش های فرانسه و آلمان برای برگزاری مذاکراتی برای حل بحران اوکراین گفت: برای من همین به تنهایی یک پیروزی است. من فکر می کنم که این یک پیروزی است وقتی که به جای سلاح انسان ها بتوانند با هم صحبت نمایند.

وی اضافه کرد: شما باید درک کنید که برای من زندگی انسان ها بالاترین اولویت را دارد. من با این دیدگاه مبارزات انتخاباتی خود را انجام دادم و این منطبق با احساس اخلاقی من است. و از این رو من نمی فهمم که چرا ما همه فقط درباره یک شرایط ویژه و درباره مناطق وخیابان ها و کاروان های بشر محبت آمیز بحث می کنیم.

زلنسکی اولین مسئله را مبادله زندانیان با تاریخ های معین دانست و گفت: من اطمینان دارم که فرانسه و آلمان با این مسئله موافق هستند و من فعلا فکر نمی کنم که چرا روسیه می تواند با این مسئله مخالف باشد. داستان دوم که خیلی هم پیچیده است مسئله آتش بس است. در تمام جلسات مینسک و همه توافقات و توضیحات این جزو مهم ترین نکات و مسائل بود.

وی نکته سوم را بازگشت کامل همه واحدهای نظامی غیر قانونی متفاوت از اینکه در کدام لباس و با چه تسلیحاتی می جنگند دانست و گفت: اگر این سه نکته حل گردد ما خواهیم دید که آیا ما همه خواستار خاتمه این جنگ هستیم.

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره مناسبات خود با پوتین گفت: من سه مذاکره تلفنی با او داشتم و این مذاکرات سازنده بودند. وی گفت که در این تبادل نظرهای تلفنی درباره زندانیان سیاسی و امنیت انرژی در اروپا صحبت نموده است.

وی همچنین گفت که پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 موضع مذاکرات ما را به شدت تضعیف نموده است. شرکای اروپایی من البته ادعا می نمایند که این یک پروژه مالی بوده و سیاسی نیست اما من اجازه دارم که با این مسئله موافق نباشم. وی البته این مسئله را رد نکرد که موضوع ترانزیت گازی همچنین در فرمت نرماندی مورد بحث قرار گیرد.

زلنسکی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که من نمی خواهم اوکراین یک چهره در صفحه شطرنج قدرت های بزرگ باشد که ما بتوانیم آن را تحت فشار قرار دهیم و یا به جلو برانیم. من می خواهم که اوکراین یک موضوع باشد.

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اوکراینی ها فاسد هستند و پول می دزدند و شما چه کاری باید انجام دهید تا او را متقاعد کنید گفت: من نباید او را متقاعد کنم. من در ملاقات با ترامپ به وی گفتم که نمی خواهم او چنین تصویری از کشور ما داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد که سیاستمداران مهم اروپایی به من تضمین داده اند که سیاست تحریم ها علیه روسیه تا زمانی که ما همه مناطق از دست داده را پس نگرفته ایم همچنان باقی بماند.

زلنسکی اضافه کرد: من فکر می کنم که سیاستمداران اروپایی باید و به ما یاری خواهند کرد.

در 9 دسامبر در پاریس سران کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان با هم ملاقات خواهند کرد. این نشست موسوم به فرمت نرماندی قرار است به خاتمه جنگ در شرق اوکراین یاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 87

به "رئیس جمهور اوکراین: نمی خواهیم مهره ای روی صفحه شطرنج قدرت های بزرگ باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین: نمی خواهیم مهره ای روی صفحه شطرنج قدرت های بزرگ باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید