آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی

به گزارش مجله یگانه، در راستای کوشش برای نزدیک شدن روابط میان بحرین و قطر، سخنگوی دولت منامه اظهار داشت، کشورش آماده همکاری با قطر برای کنترل بر حریم هوایی است.

آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از روسیا الیوم، بحرین که اعلام نموده بنابر توافق با قطر، مدیریت حریم هوایی را برعهده دارد، در کنار سه کشور مصر، امارات و عربستان روابط سیاسی، تجاری و حمل و نقل با دوحه را در سال 2017 قطع کرد.

با وجودی که این کشورها در ماه ژانویه توافق کردند، روابط خود را با قطر از سر بگیرند اما پیشرفت روشنی در روابط بحرین و قطر دیده نمی گردد.

دو منبع آگاه از مذاکرات خصوصی گفتند، اعضای شرکت هواپیمایی وابسته به سازمان ملل اخیرا از کوشش های قطر برای دستیابی به حاکمیت حریم هوایی خود حمایت کردند.

یکی از این دو منبع گفت، اعضای شورای سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) اظهار داشتند، قطر، بحرین و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس باید اقدامات فنی برای ایجاد منطقه اطلاعات پرواز در دوحه را جستجو نموده و بر سر آن توافق نمایند.

سخنگوی دولت بحرین گفت، شورای ایکائو علاوه بر کشورهای مربوطه در منطقه، از بحرین و قطر خواست، براساس پیشنهاد قطر برای اصلاح تدابیر فعلی پیرامون حریم هوایی همکاری بیشتری باهم داشته باشند.

وی اضافه کرد، بحرین به فرایند آنالیز اقدامات مناسب تحت نظارت رئیس ایکائو متعهد است و برای یافتن راهکار توافق شده با دفتر رئیس ایکائو و کشورهای همسایه از جمله قطر همکاری نزدیک خواهد داشت.

سخنگوی ایکائو گفت، تا زمانی که تصمیم معین شده از سوی شورا نهایی نگردد، نمی تواند جزئیات بیشتری درباره آن ارائه دهد.

ایکائو نمی تواند قوانینی را به کشورها تحمیل کند اما هیئت های کشورهای عضو این سازمان استانداردهای سازمان هواپیمایی و بین المللی را تصویب و آن را تقریبا در همه موارد اجرایی می نمایند.

وزارت خارجه بحرین اخیرا اظهار داشت، قطر هنوز به درخواست ها برای برگزاری مذاکرات دوجانبه جهت حل و فصل مسائل موجود میان دو کشور پاسخ نداده است.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1221

به "آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی بحرین برای همکاری با قطر در زمینه حریم هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید