آمریکا گزینه ادامه حملات هوایی در افغانستان را آنالیز می نماید

به گزارش مجله یگانه، روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد که مقامات واشنگتن با احتمال بحرانی شدن شرایط افغانستان، گزینه ادامه حملات هوایی در این کشور پس از خروج نظامی را آنالیز می نمایند.

آمریکا گزینه ادامه حملات هوایی در افغانستان را آنالیز می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به ناامنی های افغانستان اطلاع داد، در صورتی که کابل یا سایر شهرهای مهم با خطر سقوط روبرو گردد، آمریکا به حملات هوایی در این کشور ادامه خواهد داد.

این روزنامه اضافه نمود که گزینه ادامه حملات هوایی در حال آنالیز است اما مقامات آمریکایی هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته اند.

گزارش می افزاید که در شرایط بحرانی مانند خطر سقوط مرکز افغانستان طوری که جان شهفرایندان یا کارمندان سفارت آمریکا و متحدان این کشور با خطر روبرو گردد، گزینه مداخله جنگنده یا پهپادها مورد آنالیز قرار می گیرد.

نیویورک تایمز توضیح داد که آمریکا همه پایگاه های هوایی در افغانستان را تا ماه آینده ترک خواهد نمود و هرگونه حمله هوایی به احتمال زیاد باید از پایگاه هایی در خلیج فارس انجام گردد اما ادامه چنین حملاتی در درازمدت سخت به نظر می رسد.

این گزارش توضیح داد: بحث ها برای ادامه حمایت هوایی از ارتش افغانستان نشانگر شدت نگرانی واشنگتن درباره توانایی نیروهای افغان برای دفع حملات طالبان و حفظ کنترل کابل و سایر مراکز این کشور است.

به گزارش راه مدنیت، بسیاری ابراز نگرانی نموده اند که با خروج آمریکا، دولت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور به سرعت مغلوب طالبان خواهند شد.

با شروع فرایند خروج نیروهای آمریکایی از اول ماه می حملات طالبان به شدت افزایش یافته است و طی روزهای اخیر چندین شهرستان در ولایت های مختلف افغانستان سقوط کردند.

با این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام نموده است که از این شهرستان ها عقب نشینی تاکتیکی نموده است و به زودی عملیات بازپس گیری این منطقه ها را شروع خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1245

به "آمریکا گزینه ادامه حملات هوایی در افغانستان را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا گزینه ادامه حملات هوایی در افغانستان را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید