دیپلمات ایرانی: از کانال قانونی اقدام آمریکا در توقیف وب سایت های ایران را پیگیری می کنیم

به گزارش مجله یگانه، رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در نیویورک، اقدام واشنگتن در توقیف وب سایت های ایران را کوشش برای محدود کردن آزادی بیان خواند و گفت که از طرق قانونی این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

دیپلمات ایرانی: از کانال قانونی اقدام آمریکا در توقیف وب سایت های ایران را پیگیری می کنیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شاهرخ ناظمی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در نیویورک، با اشاره به این که ایالات متحده کوشش می نماید با توقیف وب سایت ها و شبکه های ایران و مقاومت، صدای آزادی بیان را خفه کند، گفت که به وسیله کانال های قانونی، این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در اقدامی به بهانه نقض تحریم های آمریکا، دامنه اینترنتی 33 وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی ایران و سه وب سایت متعلق به کتائب حزب الله عراق را توقیف کرد.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، ناظمی در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمآبانه که کوشش برای محدود کردن آزادی بیان است، این موضوع به وسیله کانال های قانونی پیگیری خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه ای، اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی (IRTV) را به اسم یک نهاد طبقه بندی شده ویژه معین کرد به این مفهوم که این نهاد نمی تواند بدون مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا در زمینه دامنه اینترنتی و راه اندازی وب سایت، خدمات دریافت کند.

شامگاه سه شنبه عکسی روی وب سایت چندین رسانه متعلق به جریان مقاومت از جمله وب سایت های العالم، المسیره و پرس تی وی نهاده شد که اظهار داشت دولت آمریکا این وب سایت ها را توقیف نموده است.

در تصویری که برای اعلام مسدودی این رسانه ها روی این وب سایت ها قرار داده شده به قوانینی برای توجیه این اقدام استناد شده که به دولت آمریکا اجازه می دهد دارایی های نهادهای دخیل در قاچاق فناوری ها، مواد و سلاح های هسته ای، شیمیایی، بیولوژیک و رادیولوژیک و یا دخیل در ساخت، واردات، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را مصادره کند.

آمریکا پیش از این در بهمن ماه سال 1397 دامنه دات کام خبرنگاران را مسدود نموده بود. در ایمیلی که در آن موقع از طرف سرویس دهنده بین المللی این دامنه برای خبرنگاران ارسال شده به صراحت علت این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده به وسیله دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) و نهاده شدن این خبرگزاری در لیست SDN اسم شده بود.

دولت آمریکا علاوه بر این، شهریورماه سال 1399 اظهار داشت 3 وب سایت مورد استفاده به وسیله شرکت هایی را که در انتقال نفت ایران به ونزوئلا نقش داشته اند توقیف نموده است.

در آن بیانیه آمده بود: وزارت دادگستری آمریکا اظهار داشت سه وب سایت مورد استفاده به وسیله سه شرکت صوری را توقیف نموده. این شرکت ها عبارتند از: مبین اینترنشنال، Sohar Fuel و Oman Fuel.

در صفحه اول وب سایت این شرکت ها اعلام شده دامنه آنها به موجب حکم صادرشده از دادگاه منطقه ای کلمبیا توقیف شده اند.

چند ماه بعدتر هم دولت آمریکا مدعی شد شبکه ای از رسانه های وابسته به ایران که اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در سراسر دنیا نموده اند را توقیف نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا در آن موقع اظهار داشت کنترل 92 وب سایت که اقدام به انتشار اخباری برای اثرگذاری بر مخاطبانی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه و جنوب شرق آسیا می کردند را در دست گرفته است.

بعضی از کاربران فضای مجازی بعد از توقیف وب سایت های پرس تی وی و رسانه های دیگر ادعاهای آمریکا درباره آزادی بیان را زیر سوال برده اند و آن را شعار دانسته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1251

به "دیپلمات ایرانی: از کانال قانونی اقدام آمریکا در توقیف وب سایت های ایران را پیگیری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ایرانی: از کانال قانونی اقدام آمریکا در توقیف وب سایت های ایران را پیگیری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید