احتمال حضور نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل در قره باغ

به گزارش مجله یگانه، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد که از ابتدای ماه جاری میلادی ریاست شورای امنیت را به عهده گرفته است از احتمال حضور نیروهای این سازمان برای نظارت بر آتش بس در قره باغ اطلاع داد و در عین حال گفت: این موضوع یک فرایند سریع نیست.

احتمال حضور نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل در قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

از مسکو وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل در نشستی غیرعلنی در خصوص لزوم اطمینان از رعایت آتش بس در قره باغ بحث نموده نموده است.

وی توضیح داد: اکنون ضروری است که آتش بس اعمال گردد، این مهمترین مساله است، زیرا توافق بین ایروان و باکو حاصل شده اما مورد احترام و توجه قرار نگرفته است. موضوع اصلی همچنان چگونگی اطمینان از کنترل اجرای آن است.

رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادامه داد: البته این موضوع در جریان رایزنی ها مورد بحث نهاده شد و شورا در روینمودهای خود در باره قره باغ کاملاً هم نظر و یکپارچه بود.

در عین حال وی شرح داد که اعزام نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل به منطقه احتیاج به انجام یک فرآیند ویژه از شورای امنیت دارد. این دیپلمات گفت: این یک فرایند سریع نیست.

نبنزیا توضیح داد: وزیر دفاع روسیه هم با همتایان خود در ارمنستان و آذربایجان در خصوص چگونگی انجام این کنترل گفت و گو نموده است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل احتمال اینکه نیروهای شورای امنیت سازمان ملل در این کنترل و نظارت بر آتش بس مشارکت داشته باشد را رد نکرد، به ویژه اینکه سازمان ملل در مرحله حل و فصل موضوع قره باغ است.

وی اضافه کرد: اینکه چه کسانی و با چه ظرفیتی در قره باغ حضور یابند همجنان مورد بحث است.

به رغم گذشت بیش از 10 روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ایروان در نشست مسکو، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم نموده اند.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان خاتمه اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 738

به "احتمال حضور نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حضور نیروهای ناظر بر آتش بس سازمان ملل در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید