تاکید روسیه بر لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در قره باغ

به گزارش مجله یگانه، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در قره باغ تاکید نمود.

تاکید روسیه بر لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از نشست غیرعلنی در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ، دیروز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل درباره لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در این منطقه تاکید نمود.

او گفت: احتیاج به اطمینان از تایید آتش بس است، من فکر می کنم این مهمترین مسئله در حال حاضر است، از آنجا که توافق در ماه اکتبر در خصوص آتش بس حاصل شده است، ولی رعایت نشده است، سوال اصلی این است که چگونه می توان آتش بسی را که نقض می شود اجرایی کرد.

به گفته نبنزیا، وزیر دفاع روسیه با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود در خصوص چگونگی اجرای مکانیزم راستی آزمایی آتش بس گفت وگو نموده است.

این دیپلمات همچنین بر اعزام ماموران ناظر سازمان ملل به این منطقه تاکید نمود. نماینده روسیه احتمال اجرای فرآیند راستی آزمایی توسط سازمان امنیت و همکاری در اروپا را که منجر به حل و فصل می شود، رد نکرد.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به سرانجام دوران شوروی سابق باز می شود؛ زمانی که کشتار سومقاییت (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن موقع، در اواخر فوریه 1988 هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

پس از آن بحرانی در منطقه کوهستانی قره باغ در فوریه سال 1988 شکل گرفت که در نتیجه آن مقامات اقلیم خودمختار قره باغ (که بیشتر ساکنان آن را جمعیت ارمنی تشکیل می داد) تصمیم گرفتند تا از قیمومیت جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان خارج شوند. مقامات قره باغ همچنین در سال 1991 با نام جمهوری قره باغ کوهستانی اعلام استقلال کردند. این مسئله سبب شد که جمهوری آذربایجان کنترل خود را بر این منطقه از دست بدهد.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان گفته است نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده و سبب شده اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 723

به "تاکید روسیه بر لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسیه بر لزوم اطمینان از راستی آزمایی آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید