از شنبه تا آدینه بازارهای محلی دبی

به گزارش مجله یگانه، بازارهای محلی دبی

شهر دبی در سال های اخیر به یکی از مدرن ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شده است که در کشور امارات متحده عربی واقع شده است. این شهر مقصد مسافران زیادی از سراسر دنیا می باشد که هر کدام بنا به دلایل خاص خودشون که شامل تفریح، کار یا تحصیل است به این شهر سفر می نمایند. از حق هم نخواهیم بگذریم این شهر توانسته در سطح خوبی از مدرنیته قرار گرفته است و مجموعه های تفریحی بسیار خوب و استانداردی در این شهر عربی ساخته شده است. یکی از عمده دلایل مسافران برای سفر به دبی خرید کردن است، از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بازارهای محلی دبی صحبت کنید و از شنبه تا آدینه بازارهای دبی را خدمتتان معرفی کنیم تا در سفر به این شهر مدرن عربی برای خریدهای ارزان و مناسب به سمت آن ها بروید؛ در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با بازارهای محلی دبی آشنا شوید.

از شنبه تا آدینه بازارهای محلی دبی

1- شنبه بازار پارک زعبیل

خوب اول از همه در مطلب بازارهای محلی دبی شنبه بازار پارک زعیل را معرفی خواهیم کرد. این مرکز خرید از سال 2008 میلادی تا به امروز شنبه های هر ماه در پارک زعیل بازارچه ای برپا می گردد. در این بازار نزدیک به 300 فروشنده در حال فعالیت هستند و به دلیل قدمت آن خریداران زیادی به سمت آن می فرایند. ساعت برپایی این بازار از ساعت 8 صبح تا 15 است و در آن انواع محصولات دست دوم و نو با قیمت های مناسب به فروش می رسد.

گفتنی است که برای ورود به این بازارچه باید 5 درهم معادل حدودا 5 هزار تومان پرداخت کنید.

زمان برگزاری: شنبه های هر ماه

آدرس: Park in Dubai, United Arab Emirates

2- شنبه بازار البراشا

یکی دیگر از بازارهایی که در روز شنبه در شهر دبی برگزار می گردد بازار البراشا است که بهترین گزینه برای کسانی است که خرید در آدینه را در بازارهای محلی دبی از دست داده اند. برای دسترسی به این بازار ضروری است که شنبه ها ساعت 15 تا 21 به پارک البشرا بروید و در آن خرید به خرید بپردازید.

جالب است بدانید که در این بازار به غیر از مواد غذایی و صنایع دستی می توانید به گردش و تفریح هم بپردازید. علاوه بر این موارد به دلیل برگزاری موسیقی در این بازار و فراهم آوردن محیط جذاب و دوست داشتنی حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید می توانید به گشت و گذار در آن بپردازید.

زمان برگزاری: شنبه از ساعت 15 تا 21 شب

آدرس: Al Barsha Pond Park - Dubai - United Arab Emirates

3- چهارشنبه بازار مارین

یکی دیگر از روزهای هفته که در آن بازارهای محلی دبی برگزار می گردد چهاشنبه است که به آن چهارشنبه بازار مارین می گویند. این بازار هر هفته میزبان بازار روزی عظیم است که یکی از پر ترددترین بازارهای محلی دبی محسوب می گردد. ساحل مارینا و محوطه هتل (Le Meridien Mina Seyahi) در روزهای چهارشنبه هر هفته میزبان بازار روزی عظیم است، از همان بازارهای محلی که به چهارشنبه بازار معروفند.

زمان برگزاری: چهارشنبه

آدرس: Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

4- پنجشنبه بازار پارک السطوه 3 | Al Satwa Park

از دیگر بازارهای محلی دبی می توان به پنجشنبه بازاری که در پارک السطوه 3 برگزار می گردد، اشاره کنیم. گفتنی است که بگوییم این بازارچه تنها از ساعت 13 تا 17 برپا است و در طول این مدت زمان پذیرای جمعیت زیادی از خریداران می باشد.

با توجه به این که این بازار از سال 2017 شروع به کار گرفته اما مشتریان زیادی دارد و همه نوع وسیله ای را در آن می توانید پیدا کنید.

زمان برگزاری: دومین پنجشنبه هر ماه

آدرس: Al Satwa Park 3, 308th Rd - Dubai - United Arab Emirates

5- آدینه بازار ARTE

آدینه بازارهای همیشه از معروف ترین بازارهای محلی دبی است که نه تنها در دبی بلکه در سراسر دنیا در این روز بازارچه هایی برگزار می گردد. این بازار محلی یکی از وسیع ترین بازارچه های موقت در دبی می باشد. هر هفته در روزهای آدینه صنعتگران، هنرمندان، کشاورزان، نقاشان، نانوا ها و… در میدان تایمز دبی گرد هم می آیند و محصولات و آثارشان را به نمایش عموم می گذارند.

زمان برگزاری: آدینه ها

آدرس: Times Square,Sheikh Zayed Road,Al Qouz - Dubai - United Arab Emirates

6- آدینه بازار زعبیل

از دیگر بازارهای محلی دبی می توان به آدینه بازاری به نام زعبیل اشاره کرد که از متداول ترین بازارهای محلی دبی محسوب می گردد. به منظور شرکت در این بازار باید آدینه ها از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر خودتان به پارک زعبیل برسانید. این آدینه بازار از محبوب ترین بازار های محلی در دبی است زیرا همه محصولاتی که در آن به فروش می رسند ارگانیک یا به عبارتی دیگر سالم و بدون تغییرات ژنتیکی هستند. کشاورزان پس از آنالیز محصولاتشان و کسب برچسب سلامت به طور مستقیم آن ها را به این بازار آورده و می فروشند. از جمله محصولات این بازار می توان به تخم مرغ، میوه، سبزی، عسل، نان، مربا، برنج و… اشاره کرد.

زمان برگزاری: آدینه ها

آدرس: Park in Dubai, United Arab Emirates

بازارچه محصولات کشاورزی

یکی دیگر از بازارهای محلی دبی که به بازارچه محصولات کشاورزی معروف است در فصل های پاییز و زمستان به مدت 6 ماه برپا است و در سایه برج خلیفه و در خلیج تجاری دبی نیز برگزار می گردد. کشاورزان و دام داران محصولات ارگانیکشان را به این مکان می آورند تا در دسترس عموم قرار دهند. از جمله محصولاتی که در این بازار می توانید بخرید عبارتند از تخم مرغ، ادویه، عسل، مربای دست ساز، نان محلی، میوه و سبزیجات می باشند. این بازار از سال 2008 در دبی شروع به کار نموده است.

زمان برگزاری: فصل پاییز و زمستان به مدت 6 ماه | آدینه ها از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر

آدرس: Bay Avenue , Business Bay - Dubai - United Arab Emirates

بازار محلی ساحل JBR

از پرطرفدارترین بازارهای محلی دبی، بازار محلی ساحل JBR است. این بازار با توجه به محل برپایی آن علاقمندان بسیار زیادی دارد. این بازار دیدنی در فصل زمستان هر روز هفته از ساعت 10 صبح تا 12 شب برپا است و می توانید بعد یا قبل از تفریحتان به ساحل بروید و به تفریحات آبی بپردازید. این بازار اغلب محیط خانوادگی و خوبی دارد و می توانید با آرامش در این بازارچه موقت خرید کنید.

زمان برگزاری: همه روزهای فصل زمستان از ساعت 10 صبح تا 12 شب

آدرس: Opposite JBR, Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

بازارچه سیلیکون اوسیس | SILICON OASIS

بازارهای محلی دبی همانطور که مشاهده کردید نه تنها در بعضی روزهای خاص هفته بلکه در بعضی از موارد هر روز هفته برپا هستند. بازارچه سیلیکون اوسیس هم در یکی از شرقی ترین مناطق دبی برگزار می گردد و در آخرین شنبه هر ماه به طور موقت برپا می گردد. این بازارچه در پارکینگ مجتمع تجاری صدرا (Cedre Shopping Centre) برگزار می گردد اما گاهی که تعداد فروشندگان زیاد می گردد طبقات فوقانی این مرکز تجاری را هم اشغال می نمایند. به طور معمول هر بار که در این بازارچه فروش شروع می گردد بیش از 800 نفر برای بازدید و خرید به این بازار می فرایند. از جمله کالاهایی که در این بازارچه می توانید بخرید عبارتند از پوشاک، وسایل بازی بچه ها، وسایل زینتی خانه و …

زمان برگزاری: آخرین شنبه هر ماه

آدرس: Unnamed Rd - Dubai - United Arab Emirate

بازار موتور سیتی

خوب برای این که کمی حال و هوایتان برای خرید در شهر دبی عوض گردد می توانید به سمت بازار موتور سیتی بروید. در این بازار همه چیز رنگ و بویی موتوری دارد و از ساختمان ها تا فروشگاه ها و استادیوم ها سبک و بوی موتور دارند. این شهرک یکی از جاذبه های گردشگری در دبی است و همه ساله میزبان عاشقان موتو و موتورسواری می باشد، در این شهرک در تمام طول سال می توانید خرده فروشانی را بیابید که با هم در مکان های گوناگون این شهرک جمع شده و به فروش وسایل گوناگون مربوط به موتور و غیر مرتبط با موتور می پردازند. در این بازارچه حدود 60 فروشنده وجود دارند که اقدام به فروش محصولات مختلف می نمایند پیشنهاد می کنیم که اگر زمان کافی داشتی حتما سری به بازار موتورسیتی در دبی بزنید.

زمان برگزاری: نامشخص

آدرس: Motor City, Dubai - United Arab Emirates

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 485

به "از شنبه تا آدینه بازارهای محلی دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شنبه تا آدینه بازارهای محلی دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید