اصنافی ها به استانداری تهران نامه نوشتند ، پیش بینی یک میلیون بیکار با ادامه فرایند شیوع کرونا

به گزارش مجله یگانه، به گزارش تجارت نیوز، در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب صنایع و کسب و کار های کلان و خرد، دولت وعده داد تا سقف 750 هزار میلیارد ریال برای حمایت از فراوری و 100 هزار میلیارد تومان برای رونق در کسب و کار های آسیب دیده پرداخت کند. همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی نیز سه ماه به تعویق بیفتد، اما در عمل نه تن ها اقساط تسهیلات به تعویق نیفتاد؛ بلکه پیامک های بانکی هشدار آمیز به تسهیلات گیرندگان ارسال شد و بعضی از بانک ها که اجازه برداشت از حساب را داشتند، سر موعد مقرر اقساط خود را کم کردند. با این حال مقامات مسئول از جمله رئیس کل بانک مرکزی فعلا وعده رسیدگی به این موضوع را مطرح نموده اند. حال چنانچه شیوع ویروس کرونا ادامه دار باشد، چه تعداد از کارکنان واحدهای صنفی بیکار خواهند شد؟

اصنافی ها به استانداری تهران نامه نوشتند ، پیش بینی یک میلیون بیکار با ادامه فرایند شیوع کرونا

رئیس اتاق اصناف تهران درباره آمار ناشی از بیکار شده ها بر اثر کرونا به تجارت نیوز گفت: هنوز واحدهای صنفی بسته اند و آغاز به فعالیت نکردند. درباره افزایش بیکاری واحدهای صنفی و عدم یاری های دولت به استانداری نامه نوشتیم. در این نامه آمده است که به اصناف اجازه دهند برای جلوگیری از بیکاری کارکنانشان از بیمه بیکاری استفاده نمایند. چنانچه این نوع مطالبات رد گردد پیش بینی ما این است که حدود یک میلیون نفر از جامعه اصناف بیکار شوند.

شرایط کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان

قاسم نوده فرهانی اضافه نمود: امیدواریم وعده های رئیس جمهور مبنی بر ارائه تسهیلات به فعالان مالی هر چه زودتر جنبه عملیاتی به خود بگیرد تا صنوف بیش از این متضرر نشوند. پیشنهاد ما این است که این منابع و تسهیلات باید تا پیش از بازگشایی واحدهای صنفی راه اندازی گردد تا در این راستا فعالان مالی ضربه نبینند.

او اظهار کرد: طبق آمارها 280 هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که مجموع کارکنان آنها بین دو تا پنج نفر هستند. چنانچه متوسط این تعداد یعنی سه نفر از مجموع واحد صنفی بیکار شوند، می توان اشاره نمود که حدود یک میلیون نفر از مجموع اصناف بیکار خواهند شد.

نوده فرهانی درباره شرایط کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان گفت: فعلا هیچ کمبود کالایی در بازار احساس نمی گردد، در شرایط کرونا تقاضا برای خرید کالا به شدت فروکش نموده است، بنابراین نباید نگرانی درباره میزان عرضه کالاهای ضروری به بازار داشته باشیم؛ چرا که خوشبختانه تمام انبارهای کشور مملو از کالاست.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 452

به "اصنافی ها به استانداری تهران نامه نوشتند ، پیش بینی یک میلیون بیکار با ادامه فرایند شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصنافی ها به استانداری تهران نامه نوشتند ، پیش بینی یک میلیون بیکار با ادامه فرایند شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید