اعلام شرایط جذب امریه سرباز در شرکت های دانش بنیان ، 33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد

به گزارش مجله یگانه، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

اعلام شرایط جذب امریه سرباز در شرکت های دانش بنیان ، 33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی تا سرانجام سال جاری 50 هزارنفر می گردد

باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که فضایی است برای معرفی خدمات و تخفیفات ارائه شده حوزه آزمایشگاهی، چند سالی است که با عضویت مراکز آزمایشگاهی رونق گرفته است.

در این باشگاه سه دسته از عضویت توسط مراکز در شبکه با عنوان آزمایشی، قطعی و غیر عضو داشته ایم، گفت: بنا داریم اعضای قطعی را با عنوان اعضای فعال، توانمند، ممتاز و پیشرو ثبت شده است. در این باشگاه خدمات تخفیفی مختلفی به دانشجویان، مراکز عضو، اساتید و علاقه مندان به این حوزه ارائه می گردد.

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: در حال حاضر 35 هزار نفر عضو باشگاه مشتریان شبکه هستند، که پیش بینی می کنیم سرانجام سال جاری این تعداد به 50 هزار نفر برسد.

شرکت های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی 60 میلیونی دریافت می نمایند

به منظور دستیابی به اهداف صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق به شرکت های دانش بنیان و خلاق، یارانه سود تسهیلات اعطا می گردد. این یارانه به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری منتخب پرداخت شده و به تسهیلات دریافتی با موضوع صادرات و انتقال فناوری تعلق می گیرد.

یارانه سود تسهیلات، مبلغی است (تا سقف 60 میلیون تومان) که در صورت دریافت تسهیلات صادراتی یا انتقال فناوری از بانک ها، صندوق ها و نهاد های اقتصادی و رعایت شرایط مندرج در مصوبه یارانه تسهیلات، شرکت مشمول استفاده از آن یارانه خواهد شد.

اوضاع ثبت پتنت در ایران خوب است / دریافت 73 گرنت خارجی

در ایران مسئولیت ثبت اختراح و مالکیت فکری با کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ این کانون برای حفاظت بیشتر از ایده ها، حمایت از ثبت اختراع محققان و پژوهشگران کشور در دفاتر معتبر خارج از کشور حمایت 90 درصدی از ثبت بین المللی اختراعات در نظر گرفته که محقق نیز شده است.

بر اساس آمار های منتشر شده، با حمایت های اجرا شده در 6 ماهه اول سال 1398 درخواست ها برای ثبت اختراع به کانون پتنت ایران رشد داشته است، به نحوی که تا کنون تعداد 273 پرونده از هزار و 653 درخواستی ثبت شده در سامانه ثبت پتنت از سوی محققان و پژوهشگران مورد تایید قرار گرفته و 73 پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.

کارمندان کلیدی شرکت های دانش بنیان سرباز امریه می شوند

یکی از تمهیدات ویژه ای که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری مراجع ذیصلاح در نظر گرفته شده است، استفاده شرکت های دانش بنیان از تسهیلات معافیت سربازی است. با مساعدت این نهاد ها و پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو امکان امریه و پروژه جایگزین خدمت، از جمله راه حل های هستند که امکان استفاده شرکت های دانش بنیان را از این خدمت فراهم می سازد.

سال 1397 تسهیلاتی در موضوع سربازی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شد که مهم ترین آن ها حفظ نیرو های کلیدی شرکت های دانش بنیان و همچنین استفاده از نیروی انسانی ارزان در قالب نظام وظیفه تخصصی بود. با توجه به اینکه ممکن است شرکت های دانش بنیان در مراحلی از کار تحقیق و توسعه و یا فراوری، احتیاج مبرمی به بعضی شاغلین کلیدی خود داشته باشند، امکانی فراهم شده است که این افراد، خدمت سربازی خود را در همان شرکت بگذرانند و در جبهه دانش به کشور خدمت نمایند.

33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های فراوریی کشور اضافه می گردد

بر اساس گزارش های موجود در کشور، دانش بنیان ها سهم قابل توجهی از سبد فراوری دارو های زیستی را به خود اختصاص داده اند. در این گزارش ها آمده است که از بازار 5/4 میلیارد دلاری دارو در ایران، سهم دانش بنیان ها 70 درصد است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته، می گوید: به صورت کلی می توان گفت که 140 داروی زیستی در دنیا وجود دارد که ما پیروز شدیم از دوسال گذشته تا به امروز 22 دارو را در کشور فراوری کنیم و 30 داروی دیگر تا دو سال آینده به سبد دارو های فراوریی داخل کشور افزوده گردد.

شرکت های دانش بنیان در 6 سال از 55 به 4700 رسید

شرکت های دانش بنیان یکی از اساسی ترین محور های توسعه زیست بوم نوآوری کشور محسوب می شوند. لزوم گسترش همزمان کمی و کیفی این شرکت ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت که یک استراتژی بلند مدت در این زمینه تدوین کند. در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان از نزدیک به 55 شرکت در سال 1392 به بیش از 4700 شرکت در سال 1398 رسیده است.

این رشد خیره نماینده در طول 6 سال، نشانگر این واقعیت است که اگر به جای برنامه ریزی های کوتاه مدت و تاکتیکی یک ساله، یک نقشه راه بلند مدت، پیش روی دستگاه های اجرایی قرار داده گردد، می توان به نتایج بهینه تری دست یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 140

به "اعلام شرایط جذب امریه سرباز در شرکت های دانش بنیان ، 33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط جذب امریه سرباز در شرکت های دانش بنیان ، 33 داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو های تولیدی کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید