افزایش همکاری های اداره کل آذربایجان غربی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

به گزارش مجله یگانه، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با حضور در ارومیه با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ملاقات و بر افزایش همکاری های این دو نهاد تاکید نمود.

افزایش همکاری های اداره کل آذربایجان غربی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی بهار 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیر کل این استان در این ملاقات به اهمیت مشخص حرائم و ابنیه تاریخی اشاره نمود و گفت: در آذربایجان غربی آثار و محوطه های بسیار مهم و ارزشمندی وجود دارد که نماد هویت فرهنگی و تاریخی مردم استان هستند.

جلیل جباری با اشاره به استعلام نکردن بعضی از دستگاه های اجرایی در موضوع پیوست میراث فرهنگی توضیح داد: این اداره کل با تمام توان فنی و تخصصی خود پیگیر حفاظت و صیانت از تپه ها، ابنیه و محوطه های تاریخی است و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

او ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با پژوهشگاه ابراز امیدواری کرد: با تعامل تنگاتنگ با پژوهشگاه می توان گام های اساسی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، باستان شناسی، صنایع دستی و گردشگری برداشت.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به مجوزهای صادره توسط پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه آماده است در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز های لازم برای تسریع در فرایند مشخص عرصه و حرائم محوطه های در معرض خطر اقدام کند.

بهروز عمرانی تاکید نمود: این پژوهشگاه در راستای مطالعات گردشگری و باززنده سازی رشته های در معرض خطر نابودی صنایع دستی نیز تمام کوشش و یاری های خود را انجام خواهد داد.

در این جلسه معاونان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز به طرح نظرات خود در مورد نحوه تعامل با پژوهشگاه پرداختند و موضوعات مختلفی را مطرح کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 148

به "افزایش همکاری های اداره کل آذربایجان غربی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های اداره کل آذربایجان غربی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید