اپلیکیش مخصوص جمع آوری زباله در راه است

به گزارش مجله یگانه، سازمان پسماند شهرداری تهران به زودی اپلیکشن مربوط به جمع آوری زباله را ارائه خواهد نمود.

اپلیکیش مخصوص جمع آوری زباله در راه است

به گزارش خبرنگاران، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهرانبا اشاره به بعضی از اقدامات این سازمان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس در کشور، سازمان مدیریت پسماند حکم به توقف تفکیک پسماند در مناطق و مجتمع آرادکوه داد. قرار بود این توقف با پرداخت حقوق حدود 3 هزار کارگر تا نیمه فروردین ماه ادامه داشته باشد، اما با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی دولت تا 20 فروردین ماه، ممنوعیت تفکیک پسماند هم تمدید می گردد و تا بازگشت به شرایط عادی این فرایند ادامه خواهد داشت. البته از آن جا که این موضوع بار اقتصادی و قراردادی دارد، این هفته در خصوص زمان دقیق ممنوعیت تصمیم گیری خواهد شد.

او درباره پرداخت حقوق کارگران در صورت تمدید ممنوعیت شرح داد: افرادی که در حوزه تفکیک پسماند مشغول هستند کارمند شهرداری تهران محسوب نمی شوند و به وسیله پیمانکار با سازمان ارتباط دارند. در یک ماه گذشته حقوق کارگران بیکار شده را پرداخت کردیم و در صورت تمدید ممنوعیت تفکیک هم سعی می کنیم از محل های دیگر یاری هایی را برای این قشر در نظر بگیریم، همان طور که با همکاری بنیاد مستضعفان در اواخر اسفندماه کارت هدیه به پاکبانان شهر تقدیم کردیم.

علیپور تاکید نمود: با این حال، مسئولیت پرداخت حقوق این کارگران با پیمانکاران است و در آینده دولت و شهرداری باید در خصوص بسیاری از مشاغل از جمله این مورد که مشمول ضرر و زیان شده اند تصمیم گیری نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا در کنار تمامی معایبی که با خود به همراه داشت، بار دیگر ضرورت تغییر در شیوه جمع آوری پسماند را یادآور شد، گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس در یک ماه گذشته زباله گردی ممنوع شد، اما در صورت گذر از مرحله پیک شیوع، هیچ تضمینی وجود ندارد که ویروس دیگر در محیط وجود نداشته باشد. این یعنی ماه ها پس از عبور از مرحله بحران همچنان زباله گردی می تواند تهدیدی برای جان زباله گردها و سایر شهفرایندان باشد. درست در همین نقطه است که ما با مشارکت فراگیر شهفرایندان باید تهدید ویروس کرونا را به فرصت تبدیل نموده و روش های غیراستاندارد تفکیک گذشته را کنار گذاشته و اجرای گسترده تر طرح های علمی همچون کاپ را در پیش بگیریم.

علیپور شرح داد: سازمان مدیریت پسماند در راستای تغییر در شیوه جمع آوری پسماند، در ماه های گذشته اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) را با جدیت در بسیاری از مدارس، مجتمع های مسکونی و ادارات شروع کرد و توانست میزان فراوری زباله را از روزانه 7 هزار و 500 تن به حدود 4 هزار و 900 تن کاهش دهد. در این طرح اصل بر تفکیک پسماند از مبدا و آموزش شهفرایندان است. حال در نظر داریم از ابتدای اردیبهشت ماه با استفاده از ظرفیت پیمانکاران و اپلیکیشن هایی که طراحی شده این طرح را به شکل گسترده تر اجرا کنیم.

به گفته او؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مصمم است طرح هایی همچون شنبه های بدون پسماند را برای جلوگیری از گسترش پدیده مذموم زباله گردی، کاهش میزان فراوری پسماند و حفظ سلامت شهفرایندان در پایتخت با جدیت اجرا کند.

علیپور در انتها با بیان اینکه علیرغم ابتلای بسیاری از اقشار به ویروس کرونا، خوشبختانه هیچ یک از پاکبانان تا به امروز به این ویروس مبتلا نشدند، یادآور شد: این امر بیانگر آن است که سازمان تمامی پروتکل های بهداشتی را به درستی رعایت نموده است. از امروز نیز دور جدید غربالگری تمامی پاکبانان در مناطق شروع می گردد تا شرایط سلامت این افراد به درستی رصد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 437

به "اپلیکیش مخصوص جمع آوری زباله در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیش مخصوص جمع آوری زباله در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید