بانک مرکزی چین خط مقدم حفاظت از اقتصاد در برابر کرونا

به گزارش مجله یگانه، در حالی که چین هر روز از شیوع ویروس کرونا بیشتر آسیب می بیند، همه نگاه های دنیا به سوی یک نهاد آشنا دوخته شده است تا با اقدام خود این کشور را نجات دهد؛ بانک مرکزی چین!

بانک مرکزی چین خط مقدم حفاظت از اقتصاد در برابر کرونا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از سی ان بی سی، در حالی که چین هر روز از شیوع ویروس کرونا بیشتر آسیب می بیند، همه نگاه های دنیا به سوی یک نهاد آشنا دوخته شده است تا با اقدام خود این کشور را نجات دهد؛ این مؤسسه نهادی غیر از بانک مرکزی چین نیست.

البته این بار ممکن است حتی کاهش شدید نرخ بهره و سایر تسهیلات اقتصادی کافی نباشد. بانک های مرکزی دنیا و در صدر آن ها فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی چین، از بحران اقتصادی دنیا در 2008 تا کنون به دفعات از اقتصاد ها و بازار های اقتصادی خود پشتیبانی نموده اند. چاپ چندین تریلیون دلار پول، در کنار وضع نرخ بهره اسلحه اصلی این بانک ها برای روبرو با دوره های کند شدن اقتصاد بوده است.

به همین دلیل بانک مرکزی چین روز دوشنبه برنامه عظیمی برای بازخرید اوراق قرضه و سوآپ اوراق قرضه با پول نقد اجرا کرد و در کنار آن نرخ بهره کوتاه مدت خود را کاهش داد.

اما در روبروه با ویروس کرونا، درست در زمانی که اقتصاد چین در در حال کند شدن بود، این کشور با تحولات ناشناخته ای روبرو شد. بنابر این ممکن است در این مورد حساب باز کردن تنها روی سیاست گذاری های اقتصادی کافی نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 154

به "بانک مرکزی چین خط مقدم حفاظت از اقتصاد در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی چین خط مقدم حفاظت از اقتصاد در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید