با این دسر خوش آب و رنگ مهمانان را به وجد بیاورید

به گزارش مجله یگانه، امکان ندارد دسر چند لایه رز سیب را در یک مهمانی روی میز غذاخوری بگذارید و مهمانان از تماشا این همه زیبایی به وجد نیایند. البته این دسر را می توانید تک نفره و با ژله های مختلف دیگر و با ترکیب رنگی متفاوت درست کنید.

با این دسر خوش آب و رنگ مهمانان را به وجد بیاورید

البته تنها قسمت خاص این ژله درست کردن گل های رز آن است که اگر گل چینی بلد باشید که برایتان آب خوردن است ولی اگر هم این کار را بلد نیستید، با تمرین و کمی خلاقیت می توانید به نتیجه برسید. البته اساس کار این ژله بعد از درست کردن گل های رز لایه لایه بستن ژله ها یا پودینگ هاست.

1. سیب ها را پوست کنده و با چاقو برش های نازک طولی ای مانند پره های پرتقال رویشان بزنید. آب و شکر و آبلیمو را در کاسه فلزی ای ریخته و با هم مخلوط کنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.

2. برش های سیب را به آب در حال جوش اضافه نموده و سپس شعله را خاموش کنید. ظرف حاوی شربت و تکه های سیب را مدت 30 دقیقه کناری بگذارید تا برش های سیب حالت انعطاف پذیر به خود بگیرند.

3. تکه های سیب را به حالت گل رز درآورید. برای این کار باید ابتدا یک برش نازک سیب را برای وسط گل به شکل لوله درآورده و برش های دیگر را مانند گلبرگ های گل رز دور همان لوله میانی بپیچید. با توجه به اینکه این برش ها در شهد خوابانده شده اند، گلبرگ ها به راحتی به هم می چسبند.

4. اگر دوست دارید هر کدام از گل ها به یک رنگ درآیند، مخلوط آب و شکر را چند قسمت نموده و در هرکدام رنگ خوراکی مورد نظر را بریزید و تکه های سیب را در آب رنگی بخوابانید. بعد از اینکه گل ها را آماده کردید، ظرف مخصوص ژله را آماده کنید و یکی از پودر ژله ها را ابتدا در آب داغ و سپس در آب سرد حل نموده و مقداری از آن را کف ظرف بریزید.

نکته :برای اینکه گل رزها در ژله خوب معین باشند بهتر است از پودر ژله بی رنگ مثل ژله آلوئه ورا بهره ببرید.

6. بعد از اینکه لایه اول ژله در یخچال نیم بند شد، گل ها را به صورت وارونه در جاهای مورد نظر داخل ژله فرو ببرید و نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندند. حالا نوبت به به جامانده همان ژله و بعلاوه لایه بعدی ژله یا ژله بستنی یا پودینگ است. فقط توجه داشته باشید که هر لایه ژله ای باید بسته گردد، سپس لایه دیگری را روی آن بریزید. بعد از اینکه همه لایه ها بسته شدند، ژله را در ظرف مورد نظر برگردانید.

مواد لازم برای تهیه گل های رز

2 پیمانه آب

یک پیمانه شکر

4 عدد سیب

2 ق س آبلیمو

یه جور دیگه

شما می توانید پودر ژله را ابتدا در یک لیوان آب جوش، سپس یک لیوان شیر یا ماست یا بستنی حل نموده و بگذارید ببندد. این ژله رنگ مات دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1750

به "با این دسر خوش آب و رنگ مهمانان را به وجد بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این دسر خوش آب و رنگ مهمانان را به وجد بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید