بیکاری در بین جوانان یونانی 57 درصد است، اروپا 7 سال است که رشد مالی نداشته است

به گزارش مجله یگانه، اروپا و یونان در سال 2015، روزهای پر تلاطمی را پشت سر گذاشتند؛ در طول سال گذشته میلادی، آتن ، خواب را بر بروکسل آشفته نموده بود و با انتخاب مجدد الکسیس سیپراس، عملاً یکبار دیگر شهروندان یونانی، نارضایتی گسترده خود را با طرح های ریاضتی اعلام کردند.

بیکاری در بین جوانان یونانی 57 درصد است، اروپا 7 سال است که رشد مالی نداشته است

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اینک چند روز پس از تعطیلات ژانویه 2016، اروپا به امید روزهایی روشن ، ماشین رونق خود را برای فاصله دریافت از بحران مالی به حرکت در آورده و در این راستا، یونان بعنوان چرخی پنچر شده، نقشی اساسی در حفظ تعادل را ایفا می نماید.

خبرنگار بین الملل خبرنگاران برای آنالیز آخرین رویدادها در اتحادیه اروپا و همچنین مسائل پیش روی یونان با اِلنا پاناریتیس (Elena Panaritis)، مشاور ارشد مالی دولت یونان، نماینده پیشین مجلس یونان ، کارآفرین و اقتصاددان مطرح بانک جهانی گفتگویی انجام داده که در ادامه از نظر می گذرد. او همچنین نویسنده کتاب جنجالی و تحسین شده بی بند و باری رفاه است. خانم پاناریتیس همچنین یکی از رهبران ارشد جنبش سوسیالیستی سرزمین فلاسفه است.

نظر شما درباره عملکرد الکسی سیپراس در سال 2015 چیست؟

او یک سیاستمدار یونانی بسیار کاریزماتیک است. او توانسته است ازجناح چپ رادیکال برای اصلاحات کشور شرکت کند. او باهوش است و اطلاعات خوبی به طور متوسط از یونان دارد.

شرایط بیکاری در یونان چگونه است؟

وضع بسیار بد است و متاسفانه دارد بدتر می گردد. بیش از 30٪ بیکاری کلی وجود دارد که نزدیک به 57٪ بیکاری مربوط به جوانان است ما باید به سطح بالای اشتغال غیررسمی بپردازیم که ثبت نشده و هیچ امنیت اجتماعی ای ایجاد نکرده است.

پیشنهاد شما برای حل بحران مالی اتحادیه اروپا در سال 2016 چیست؟

این یک سوال بسیار عظیم است که احتیاج به ارائه جدی طرح مشکل و راهکار ها دارد. به اختصار من آنچه را که فکر می کنم باید اتفاق بیافتد شرح خواهم داد. کل اتحادیه اروپا و منطقه یورو احتیاج به انجام یک سطح جدی از اصلاحات بهره وری دارد این بدان معنی است که همه کشورها باید بازارهای کار خود، بازارهای محصولات، فرایند های اداری را مقررات زدایی نمایند و فرایند بروکراسی را کاهش دهند. همچنین آنها باید همه حرفه های بسته را باز نمایند. این ها کلیدهای اصلاحات است چرا که آنها منجر به نوآوری و بهره وری می شوند با وجودی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا این روزها اوضاع خوبی ندارند و آنها پس از چین قرار می گیرند. منطقه یورو هیچگونه افزایشی در رشد فراوری ناخالص داخلی از سال 2008 تا سال 2015 نداشته- و اقتصاد آن احتیاج به نوسازی و نوآوری دارد. در حال حاضر این چنین اصلاحاتی جدی قرار است در یونان رخ دهد. امروزه مشکل این است که زمانی که ما سعی داریم اصلاحات را آنگونه که قبلا اشاره کردم انجام دهیم ما با مقاومت توسط اتحادیه ها روبرو می شویم.

در حال حاضر که تحریم ها برداشته شده، ایران می تواند یک بازار خوب برای شرکت های اروپایی باشد؟

من فکر می کنم بله.

چه فرصت های مالی در ایران پس از لغو تحریم ها انتظار دارید؟

تجارت یک گزینه آشکار است. به خصوص از جنبه دانش فنی.

پیشنهاد شما برای حل بحران پناهندگان در مرزهای اروپا و یونان چیست؟

ما باید مشکل را از منبع حل کنیم بنابراین ما باید از هجوم پناهندگان به مرز مان جلوگیری کنیم. اصلا خوب نیست که ما سعی کنیم مشکل را پس از بسیار عظیم شدن آن، حل کنیم. ما باید از ابتدا از آن جلوگیری کنیم و از ریشه آن را حل کنیم.

پیش بینی شما در خصوص شرایط مالی یونان در سال 2016 چیست؟

من خیلی خوشبین نیستم. ما یک رکود 6 ساله را سپری می کنیم. ما قادر به تمرکز روی تغییرات بهره وری نیستیم مالیات روی همه چیز وجود دارد ولی مالیاتی وجود ندارد.

پیشنهاد شما برای حل ناامنی ISIS در اتحادیه اروپا چیست؟

من هیچ نظری در خصوص این سوال ندارم.

شما روابط مالی بین ایران و یونان را در زمان رئیس جمهور روحانی چگونه می بینید؟

من انتظار دارم که تجارت بین 2 کشور افزایش یابد.

برای یونان، روابط مالی با اتحادیه اروپا بهتر از روابط مالی با روسیه است؟

ما روابط خوبی با روسیه داریم اما با اتحادیه اروپا روابط مان بهتر است.

مصاحبه از: مهدی دل روشن

منبع: تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 475

به "بیکاری در بین جوانان یونانی 57 درصد است، اروپا 7 سال است که رشد مالی نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری در بین جوانان یونانی 57 درصد است، اروپا 7 سال است که رشد مالی نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید