بی خانمان بودن در این گرما سخت است

به گزارش مجله یگانه، هند آغاز به تجربه تابستان بسیار گرم دیگری نموده است، شبیه به سال گذشته که این کشور شاهد موج گرمای ویرانگر بود که منجر به رنج گسترده انسانی شد.

بی خانمان بودن در این گرما سخت است

به گزارش خبرنگاران، در ماه آوریل، اداره هواشناسی هند (IMD) هشدار هایی درباره موج گرما صادر کرد و دمای بیش از حد نرمال را برای بیشتر نقاط از آوریل تا ژوئن پیش بینی کرد، زیرا دما در بخش هایی از این کشور پهناور از 45 درجه سانتی گراد فراتر رفت.

دما در این هفته دوباره در سراسر هند آغاز به افزایش نموده است و به طور بالقوه میلیون ها نفر را در معرض گرمازدگی کشنده قرار می دهد.

هند از تلفات نیروی کار ناشی از گرما رنج می برد. محمد یک شهروند هندی می گوید: در این گرمای طاقت فرسا کار کردن سخت است. همواره خطر کشته شدن وجود دارد. ما ساعات کار خود را کاهش داده ایم که بر معیشت ما تأثیر می گذارد.

بر اساس مطالعه ای که به وسیله اداره هواشناسی هند منتشر شد، موج گرما در سال 2022 باعث مرگ 30 نفر شد که پنجمین سال گرم ثبت شده از سال 1901 تا به امروز است.

در اوایل امسال، در ماه آوریل، 13 نفر پس از شرکت در یک رویداد تحت حمایت دولت در استان ماهاراشترا هند که ساعت ها در معرض نور خورشید قرار گرفتند، بر اثر گرمازدگی جان باختند.

افزایش اخیر موج گرمای شدید در سراسر هند کشاورزی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فراوری گندم در سال گذشته به شدت آسیب دید، زیرا موج گرما همزمان با مرحله توسعه گندم بود.

محمد گفت: آسیب به محصولات کشاورزی در سال های اخیر در نتیجه موج های گرمای شدید رایج شده است. از گندم گرفته تا نخود و بادام زمینی.

کارشناسان می گویند که موج های گرمای پی در پی هند را در برابر جابه جایی های ناشی از تنش آبی، فرسایش سواحل و رودخانه ها و از بین رفتن زیست بوم آسیب پذیر نموده است.

سندیپ چاچرا مدیر اجرایی انجمن ActionAid، یک سازمان بشردوستانه که بعلاوه روی مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی کار می نماید گفت: در هند، شدت فزاینده بلایای اقلیمی در چند سال گذشته، از جمله سیل، خشکسالی و موج گرما، تنها نشانه ای از هرج و مرج اقلیمی است که با ادامه گرم شدن سیاره ما در راه است.

بر اساس گزارش هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات آب و هوایی (IPCC) در سال 2021، هند در میان کشور هایی است که انتظار می رود بدترین آسیب را از تأثیرات بحران آب و هوا ببیند و امواج گرمای شدیدتر و با مدت طولانی تر پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1754

به "بی خانمان بودن در این گرما سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی خانمان بودن در این گرما سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید