ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند

به گزارش مجله یگانه، مقام های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت دونالد ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می تواند به افشاسازی روش های گردآوری اطلاعات منجر گردد منع نموده اند.

ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دیوید ایگناتیوس، خبرنگار مشهور و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در گزارشی مختصر به توضیح آنچه جدال های پشت پرده برای مهار خطر دونالد ترامپ خوانده پرداخته است.

ایگناتیوس در این یادداشت که چهارشنبه در واشنگتن پست منتشرشده می نویسد مقام های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می تواند به افشاسازی روش های گردآوری اطلاعات منجر گردد منع نموده اند. مشاوران ترامپ به او گفته اند این مسئله همچنین خشم شدید متحدان کلیدی آمریکا را به همراه خواهد داشت.

جدال های شدیدی در مورد این موضوع از چند روز قبل از سوم نوامبر، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شده و تا بعد از آن ادامه داشته است.

ترامپ و نزدیکان او معتقدند خارج کردن این اطلاعات از رده محرمانه می تواند ادعاها درباره نقش دولت روسیه در پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را باطل کند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال 2016 مدعی شدند دولت روسیه به نفع او در انتخابات دخالت نموده است. مسکو این ادعاها را قویاً رد نموده است.

این مسئله یکی از دلایل اختلاف ترامپ با نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم به شمار می رود. ترامپ در کنفرانس خبری مشترکی که سال 2018 در هلسینکی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه داشت، در حضور او گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات را رد کرد که با نقدها تند و گسترده در آمریکا روبه رو شد.

بعد از این کنفرانس خبری محافل سیاسی در آمریکا از سیاستمداران هم حزبی ترامپ گرفته تا دموکرات ها و رسانه ها و کارشناسان ترامپ را به تضعیف نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم متهم کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 826

به "ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید