حقایق باورنکردنی درباره مزایده 1062 خودرو لوکس

به گزارش مجله یگانه، 1062 دستگاه خودرو خارجی که به علت تخلف در ثبت سفارش و طی مراحل قانونی واردات، حداقل پنج سال در گمرک محصور شده بودند، پایان در روز شنبه 16 مهرماه 1401، مشخص تکلیف می شوند. آمار ها می گویند روی هم رفته دو هزار و 249 خودرو با چنین شرایطی در گمرکات کشور توقیف شده اند، اما قرار است هزار و 62 دستگاه از آن ها که احتمالا شرایط بهتری دارند یا می توان با اطمینان از سرقت نشدن قطعات و تجهیزاتشان حرف زد، در مزایده ای به وسیله سازمان اموال تملیکی واگذار شوند. به گزارش خبرنگاران، شرکت در مزایده برای عموم افراد آزاد است، اما تنها کسانی قادر هستند در مزایده حاضر شوند که امضای الکترونیکی دارند. ثبت پیشنهاد خریداران از هفتم تا دوازدهم مهر، روی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت امکان پذیر است و روز شنبه 16 مهرماه به عنوان روز آنالیز پیشنهادات و اعلام اسامی برندگان معرفی شده. متقاضایان هنگام ثبت نام باید 15 درصد ارزش کارشناسی شده خودرو را به عنوان وثیقه واریز نمایند.

حقایق باورنکردنی درباره مزایده 1062 خودرو لوکس

شماره یک | مزایده 1062 خودرو خارجی به وسیله سازمان اموال تملیکی انجام می گردد. مهلت شرکت در مزایده از هفتم مهر شروع شده و تا 12 مهر ادامه خواهد داشت. عموم مردم می توانند در این مزایده شرکت نمایند. متقاضیان باید هنگام ثبت نام، 15 درصد ارزش کارشناسی شده را به عنوان وثیقه واریز نمایند. پیشنهاد هایی که تا سرانجام مهلت قانونی معین شده در سامانه مزایده الکترونیک ثبت شوند، روز شنبه شانزده مهرماه در محل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی رمزگشایی شده و اسامی برندگان، همان روز اعلام خواهد شد. برنده مزایده، شرکت نماینده ای است که بالاترین پیشنهاد را نسبت به قیمت پایه مطرح نموده باشد. خودرو ها باید در مزایده فوق العاده سراسری به شرط شماره گذاری در داخل کشور، به آحاد مردم و با بالاترین قیمت به فروش برسد.

شماره دو | برای شرکت در مزایده 1062 خودرو خارجی، داشتن امضای الکترونیکی الزامی است. افراد با مراجعه به سایت gica.ir می توانند درخواست امضای الکترونیکی دهند و آن را در دفتر اسناد رسمی یا دفاتر پیشخوان خدمات دولت دریافت نمایند. ارائه کدملی برای شخص حقیقی و ارائه کد مالی برای شخص حقوقی به همراه شماره حسابی که قابل استفاده به وسیله اینترنت باشد به منظور شرکت در مزایده ضرورت دارد. متفاضیان می توانند لیست خودرو ها و شرایطی را که برای رویت خودرو ها و شرکت در مزایده الکترونیک عنوان شده را روی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی setadiran.ir مشاهده نمایند. بعلاوه افراد قادر هستند پیش از شرکت در مزایده، حضوری به انبار های سازمان اموال تملیکی مراجعه کردد و از نزدیک خودرو ها را مشاهده نمایند. خریداران تا ساعت 24 روز سه شنبه دوازدهم مهر برای ثبت پیشنهاد قیمت در سامانه وقت دارند. برای مشاهده و بازدید خودرو ها در تمام ایام هفته از ساعت هشت تا 16 امکان هماهنگی وجود دارد. خودرو ها در 9 استان شامل استان های بوشهر، خوزستان، مازندران، هرمزگان، تهران، گیلان، قم، آذربایجان شرقی و فارس در انبار های سازمان اموال تملیکی قرار دارند. بیش از 90 درصد این خودرو ها در بوشهر است. امکان بازدید و مشاهده خودرو ها حتی بدون ثبت نام در سامانه تدارکات دولت فراهم شده است.

شماره سه | خودرو های حاضر در مزایده، صفر کیلومتر هستند، اما از سال 1396 تا به امروز در انبار ها و بنادر کشور نگهداری شده اند. ممکن است خودرو ها به علت ماندگاری بالا در بنادر و گمرکات دچار مسائل و فرسودگی شده باشند. به هرحال وقتی خودرویی پنج سال روشن نگردد، قطعا احتیاج به تعمیرات دارد. در متن قرارداد ذکر می گردد خودرو ها به شرط رویت و با موتور خاموش تحویل خریدار خواهد شد. به عبارت دیگر، چون خریدار به صورت حضوری مراجعه می نماید و شرایط خودرو را مشاهده می نماید، در صورتی که برنده مزایده گردد، شرایط امکان عودت کالا وجود ندارد. بعلاوه به علت شرایط نگهداری در فضای باز و ماندن زیر باران و برف و آفتاب، از نظر ظاهری نقص هایی داشته باشند. موارد مربوط به نقص های فنی و ظاهری در قیمت گذاری خودرو ها به وسیله کارشناسان آنالیز و قیمت نهایی آن ها براساس شرایطی که دارند تعیین شده است.

پورشه ماکان با قیمت هفت میلیارد و 200 میلیون، گران ترین خودرو حاضر در مزایده است

شماره چهار | 1062 خودرو خارجی حاضر در مزایده سازمان اموال تملیکی، روی هم رفته دو هزار و 37 میلیارد تومان ارزش دارند. با توجه به اینکه رقم اعلام شده، مربوط به قیمت پایه خودرو ها است، انتظار می رود در سرانجام مزایده، متقاضیان خودرو ها را با قیمت بالاتری خریداری نموده باشند. در حال حاضر کمترین قیمت پایه ای که روی سایت قرار گرفته است، 670 میلیون تومان و مربوط به خودرو های سراتو موجود در بوشهر است. بعلاوه بالاترین قیمت به خودرو های پورشه ماکان با رقم هفت میلیارد و 200 میلیون تومان تعلق دارد.

شماره پنج | 1062 خودرو حاضر در مزایده فروش خودرو های خارجی سازمان اموال تملیکی، از سال 96 تا الان در انبار های 9 استان کشور نگهداری می شده اند. از این تعداد خودرو نزدیک به 900 دستگاه در بوشهر است. 710 دستگاه از این تعداد در گمرک بوشهر واقع شده است و 183 دستگاه نیز در گناوه واقع شده است. در بندرلنگه 124 دستگاه مستقر هستند. در تهران 11 دستگاه نگهداری می شوند. در خرمشهر 86 دستگاه واقع شده است و تعدادی از آن ها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته است. گمرک غرب تهران، شش دستگاه و در نوشهر نیز 31 دستگاه نگهداری می گردد. آنالیز شرایط خودرو ها از نظر برند نشان می دهد، 62 خودرو از خانواده لکسوس، 40 خودرو از خانواده پورشه ماکان، 182 خودرو از خانواده کیا شامل سوراتو، سورنتو، اپتیما و...، 152 خودرو از خانواده ب ام دبلیو شامل 830، 530، X4 و...، هشت دستگاه خودرو بنز شامل مرسدس E200 و 459 دستگاه خودرو از خانواده هیوندای شامل توسان، سانتافه، سوناتا، هیبریدی ها و...، 154 دستگاه از خانواده تویوتا شامل RAV4، کمری، کمری هیبریدی و...، یک دستگاه ولوو و سه دستگاه پورشه باکستر می شوند.

شماره شش | کسانی که ثبت نام می نمایند، اما پس از بازدید خودرو ها یا تا زمان برگزاری مزایده تصمیم به انصراف می گیرند، نهایتا قادر هستند تا ساعت 14 روز چهارشنبه سیزدهم مهر انصراف خود را اعلام نمایند. متقاضیان باید در زمان ثبت نام 15 درصد از ارزش کارشناسی شده را به عنوان وثیقه واریز نمایند، اگر برنده شده و بعد انصراف بدهند، این مبلغ به نفع دولت ضبط خواهد شد. ولی در صورت انصراف تا این تاریخ، یعنی ساعت 14، روز چهارشنبه 13 مهر، مسئله ای برای آنان پیش نخواهد آمد و می توانند مبلغ واریزی را پس بگیرند.

شماره هفت | متقاضیان شرکت در مزایده 1062 خودرو خارجی به وسیله سازمان اموال تملیکی، مانند شرکت نمایندگان در قرعه کشی فروش خودرو با وعده هایی پوچ روبرو شده اند. عده ای شایعه نموده اند با دریافت مبلغی، امکان برنده شدن شرکت نمایندگان در مزایده را تضمین می نمایند؛ این در حالی است که مزایده خودرو های سازمان اموال تملیکی به وسیله سامانه تدارکات الکترونیک دولت برگزار می گردد و رمزگشایی از مزایده ها و پیشنهاد ها قرار است با حضور مراجع و دستگاه های نظارتی باشد؛ بنابراین هرگونه وعده ای در این زمینه می تواند نوعی کلاهبرداری باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1655

به "حقایق باورنکردنی درباره مزایده 1062 خودرو لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق باورنکردنی درباره مزایده 1062 خودرو لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید