حمله نهایی لیونل مسی به آخرین رکورد سال

به گزارش مجله یگانه، لیونل مسی امشب در بازی با آلاوس این فرصت را دارد تا سال بی نظیر و پرافتخار خود را به یادماندنی تر کند.

حمله نهایی لیونل مسی به آخرین رکورد سال

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بارسلونا امشب آخرین بازی سال 2019 خود را برابر دپورتیوو آلاوس برگزار خواهد نمود. دیداری که از ساعت 18.30 در نوکمپ برگزار خواهد شد. سال 2019 برای لیونل مسی عملا یک سال فراموش نشدنی بود جایی که او تقریبا به تمام افتخارات فردی دست یافت.

مسی هر چند در رقابت برای بهترین بازیکن سال یوفا قافیه را به ویرژیل فن دایک باخت ولی توانست عنوان بهترین بازیکن سال فیفا، کفش طلا و سپس توپ طلای فرانس فوتبال را از آن خود کند. مسی از سال 2015 دیگر نتوانسته بود فاتح توپ طلا گردد و انتها به سلطه بازیکنان رئال (رونالدو و مودریچ) سرانجام داد.

مسی برای سومین سال متوالی فاتح کفش طلای اروپا نیز شد و حالا با شش کفش طلا فاصله با رونالدو را به دو افزایش داده است.

امشب او این فرصت را دارد تا با گلزنی به آلاوس، تعداد گل های لالیگایی اش در سال 2019 را به بیش از 33 افزایش دهد. او در این سال میلادی تا به امروز 33 گل برای بارسلونا در لیگ به ثمر رسانده است و او را روبرت لواندوفسکی با 31 گل زده تعقیب می نماید. ستاره لهستانی جهشی خیره کننده در فصل جاری داشت و توانست خود را بیش از پیش به مسی نزدیک کند.

بایرن مونیخ امروز باید به مصاف وولفسبورگ برود که آخرین بازی این تیم در سال 2019 نیز محسوب می گردد. لواندوفسکی با یک دبل می تواند به مسی برسد البته به شرط اینکه مسی نتواند دروازه آلاوس را باز کند.

نابغه آرژانتینی در دو بازی اخیر بارسا در لالیگا برابر سوسیداد و رئال مادرید پیروز به گلزنی نشد تا فرایند گلزنی های متوالی او در لیگ سرانجام یابد. پس از مسی و لواندوفسکی، کیلیان امباپه قرار گرفته است که توانسته در سال 2019 در لوشامپیونا 29 گل برای پی اس جی به ثمر برساند. پی اس جی تا سرانجام سال تنها یک بازی برابر آمیان پیش رو دارد و بعید است ستاره 21 ساله فرانسوی بتواند به مسی برسد.

پس از این سه بازیکن، جیمی واردی ستاره لسترسیتی قرار گرفته است. واردی 5 گل کمتر از لیونل مسی به ثمر رسانده اما نقطه فزونی او اینجاست که لستر تا سرانجام سال هنوز سه بازی دیگر باید انجام دهد و اگر مسی نتواند امشب تعداد گل هایش را افزایش دهد، واردی این شانس را دارد تا به او برسد و حتی از وی جلو بزند.

کریم بنزما هم سال 2019 توانسته 27 گل برای رئال در لالیگا به ثمر برساند و فردا برابر بیلبائو آخرین بازی سال را پیش رو دارد و بعید است به رکورد مسی برسد.

چیزی که مسلم است اینکه لیونل مسی نمی تواند با احتساب بازی های ملی بهترین گلزن سال 2019 گردد. از این حیث لواندوفسکی 5 گل بیشتر از او به ثمر رسانده است. مسی حتی اگر بهترین گلزن سال در بازی های لیگ نگردد نیز سال 2019 را از حیث رکوردهای انفرادی پرافتخار به سرانجام خواهد رساند؛ هرچند که او قطعا دوست داشت از لحاظ تیمی نیز سالی پرافتخار برای وی رقم بخورد ولی با بارسا تنها توانست فاتح لالیگا گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 145

به "حمله نهایی لیونل مسی به آخرین رکورد سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله نهایی لیونل مسی به آخرین رکورد سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید