خائیز منطقه ای گردشگری و خوش آب و هوا در استان بوشهر است

به گزارش مجله یگانه، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده و گزارشهای بدست رسیده، خائیز منطقه ای گردشگری و خوش آب و هوا در استان بوشهر است.

خائیز منطقه ای گردشگری و خوش آب و هوا در استان بوشهر است

در دامنه سرسبز کوه بیرمی

منطقه خاییز در میان سلسله کوه های زنجیره ای زاگرس قرار گرفته است و دارای آب و هوایی معتدل است. وجود کوهها این منطقه را از شرجی و گرما و رطوبت مصون داشته و باعث شد تا از بادهای گرم نیز در امان باشد. خاییز از جنوب و جنوب غرب به ارتفاعات بیرمی مرتفع ترین کوه استان بوشهر می رسد. وجود چشمه های آب شیرین کوه بیرمی باغ ها، صیفی جات، نخلستان خرما و مرکبات فراوان از جمله لیمو در میان مردم بومی و طبیعتگردان از جایگاه خاصی برخوردار است. محصولات کشاورزی آن از کیفیت بالایی برخوردار است. خاییز دارای چشمه های آب متعددی است.

وجود روستاهای قطب توریستی

خانه های منطقه توریستی خائیز تماشای هستند و بصورت پلکانی در دامنه کوه ساخته شده اند بطوریکه حیاط خانه بالایی پشت بام خانه پایینی است. روستای کشی از منطقه توریستی خاییز بعنوان روستای هدف توریستی شناخته شده است. آبشار روستای یخ هم در زمستانها یکی از برترین آبشارهای این منطقه است که در ایام بهار و زمستان توریستان بسیاری را به این منطقه می کشاند.

بقایای آسیاب های آبی در منطقه توریستی خاییز

به علت وجود آب در این منطقه، بقایای آسیاب های آبی در گوشه و کنار این منطقه بچشم می خورد که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند. قلعه باستانی موسیو والموس آلمان از آثار تاریخی منطقه است. موسیو والموس به عنوان فعال سیاسی آلمانی حافظ منافع آلمان در جنوب طی جنگ جهانی اول در جریان مقاومت دلیران تنگستان در آن منطقه سکونت داشت. تماشا این منطقه در فصل پاییز و زمستان به علت آب و هوای معتدل و مفرح تجربه ای جالب و بیاد ماندنی را برای هر توریست خواهد داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1463

به "خائیز منطقه ای گردشگری و خوش آب و هوا در استان بوشهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خائیز منطقه ای گردشگری و خوش آب و هوا در استان بوشهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید