خبرنگاران استاندار: اعتبارات مدیریت کرونا بر اساس وسعت و جمعیت به فارس اختصاص یابد

به گزارش مجله یگانه، شیراز-خبرنگاران- استاندار فارس از وزیر کشور درخواست کرد، اعطای اعتبارات مربوط به مدیریت کرونا این استان، با توجه به وسعت، جمعیت، پراکنش و اهمیت تخصیص داده گردد و این امر بر اساس تعداد مبتلایان به این بیماری نباشد.

خبرنگاران استاندار: اعتبارات مدیریت کرونا بر اساس وسعت و جمعیت به فارس اختصاص یابد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

عنایت الله رحیمی، شامگاه شنبه در نشست مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، به تشریح اقدامات صورت گرفته استان فارس در خصوص مدیریت بیماری کرونا پرداخت و اضافه نمود: این اقدامات در این استان در قالب چند مرحله شامل، پیش بینی، پیشگیری، درمان و توجه به پسا کرونا صورت گرفته و همچنان نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور چین، دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماموریت یافت تحقیقات لازم را انجام دهد و آمادگی مورد احتیاج را کسب کند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس گفت: با شروع شیوع کرونا در کشور، این استان با همدلی و همگرایی در سطوح مختلف به مدیریت این بیماری پرداخت.

رحیمی اضافه نمود: فرایند کلی بروز موارد بیماری در استان فارس با شیب ملایم تر از متوسط کشور در حال افزایش است، به این معنا که این بیماری در فارس 55 نفر در 100 هزار نفر ابتلا اتفاق افتاده در حالی که این رقم در کشور 102 نفر در 100 هزار نفر است و این امر بیانگر آن است که فرایند شیوع بیماری در این استان تقریبا 50 درصد متوسط کشوری است.

وی ادامه داد: فرایند کلی میزان میرایی این بیماری در استان فارس ظرف 2 ماه گذشته، حدود 42 درصد پایین تر از متوسط کشور بوده است.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس همچنین با اشاره به افزایش آزمایش های تشخیص مولکولی (PCR) از 150 آزمایش به یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 و گاه یک هزار و 700 آزمایش، بیان داشت: در این زمینه شاهد افزایش هشت تا 10 برابری بوده ایم.

رحیمی اضافه نمود: با وجود این فرایند، موارد مثبت بیماری تقریبا ثابت مانده است، بنابراین درصد مثبت شدن از حدود 15 درصد به هفت درصد رسیده است و این به معنی آلودگی کمتر و همچنین افزایش آزمایش در گروه های مختلف شامل، همه افراد علامت دار، همه افراد در تماس نزدیک، کارکنان بهداشت و درمان، افراد ساکن در اپیدمی های محلی، افراد دارای بیماری های مزمن و پُرخطر و در تماس با بیمار کرونایی و بعضی افراد جامعه است.

استاندار فارس با بیان اینکه حدود 30 درصد از تخت های بستری و 55 درصد از تخت های مراقبت های ویژه (ICU) در این استان اشغال شده است، گفت: این استان همچنان آماده استفاده از سایر تخت های بیمارستانی در صورت تغییر شرایط احتمالی است.

رحیمی همچنین از انجام اقداماتی مانند یاری های دستگاه ها و نهادهای حمایتی، اجرای طرح همدلی و مساوات، ایجاد و تغییر خط فراوری 14 واحد و کارخانه فراوری مواد ضد عفونی و شوینده، افزایش تعداد ماسک فراوریی از پنج هزار به 200 هزار ماسک در روز، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، راه اندازی پروتال جامع کسب و کارهای اینترنتی در استان سخن گفت و این اقدامات را در مدیریت بیماری کرونا موثر توصیف کرد.

وی بیان نمود: مرحله نخست غربالگری به طور کامل در استان فارس صورت گرفته و مرحله دوم نیز 76 درصد از جمعیت استان را زیر پوشش قرار داده است.

استاندار فارس گفت: انتظار داریم تا حد امکان، الکل فراوریی در فارس در اختیار کارخانه های فراوری مواد ضد عفونی نماینده این استان قرار گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان فارس با بیان اینکه بیمارستان های خصوصی و خیریه یکی از حلقه های مالی استان فارس هستند گفت: این دسته از بیمارستان ها در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند از این رو خواستار تخصیص اعتبار و پرداخت تسهیلات برای این مراکز و پرسنل آنها هستیم.

طرح موضوع افزایش تعداد رسته های شغلی و کسب و کارهایی که از شیوع کرونا آسیب دیده اند و درخوئاست برخورداری آنها از حمایت های دولتی، امهال (مهلت دهی) تسهیلات و بخشودگی جرائم بانکی، عدم افزایش مالیاتی اشخاص حقیقی صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم، تخصیص اعتبارات اشتغالزایی برای حفظ و توسعه فرصت های موجود و اعطای تسهیلات کم بهره به یک هزار و 300 باشگاه ورزشی زیان دیده از کرونا و تهاتر بدهی های مالیاتی با ارزش اضافه نموده مالکان به متولیان باشگاه ها از دیگر درخواست هایی بود که استاندار فارس در این نشست عنوان نمود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه، ضمن تقدیر از کوشش های صورت گرفته در استان فارس در حوزه مدیریت بیماری کرونا، این اقدامات را درخشان توصیف و بیان نمود: موفقیت در غربالگری و رعایت پروتکل های بهداشتی، عامل اصلی صندلی کنونی فارس است و میزان کم مرگ و میر ناشی از کرونا موید این موضوع است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر پنجشنبه (پنجم اردیبهشت ماه 99)، تعداد 87 هزار و 26 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و 481 نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی 9 مرکز در شیراز و 36 مرکز در دیگر شهرستان های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 502

به "خبرنگاران استاندار: اعتبارات مدیریت کرونا بر اساس وسعت و جمعیت به فارس اختصاص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: اعتبارات مدیریت کرونا بر اساس وسعت و جمعیت به فارس اختصاص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید