خلق دانش زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور هدفمند می گردد

به گزارش مجله یگانه، اقتصاد دیجیتال که چند سالی است جای خود را در اقتصاد جهان باز نموده است چنان با سرعت در حال پیشروی است که بازیگران سنتی اقتصاد را پس زده است.

خلق دانش زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور هدفمند می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ایران این اقتصاد کمی دیر، اما با سرعتی خوب پا به میدان گذاشت. این اقتصاد نوین برای رسیدن به بازار های جهانی احتیاج به یک زیست بوم فناوری و نوآوری دارد. زیست بومی که چند سالی است با پش قدم شدن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راستا پر فراز و نشیبی را طی نموده است.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از بازیگران پیشگام اقتصاد دیجیتال در کشور است با هدفمندسازی و جهت دهی درست به پژوهش و خلق دانش در این عرصه کوشش می نماید زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور را توسعه دهد.

این کار هم با برنامه هایی نظیر جهت دهی به تامین اقتصادی زیست بوم، گسترش فضا های استارت آپی و یاری به متنوع سازی استارت آپ ها، جهت دهی به پژوهش و خلق دانش و تعامل سازنده با شرکت های بزرگ و پیشگامان اقتصاد دیجیتال اجرایی می گردد.

جهت دهی به پژوهش و خلق دانش در ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اهداف مهمی است که دنبال می گردد، این هدف با حمایت از پژوهش های دانشگاهی در حوزه های فناوری محور اجرایی می گردد. این حمایت ها در سطوح تحصیلات تکمیلی و پژوهش های دارای مشتری در حوزه های اولویت دار به وسیله تامین اقتصادی مشترک با نهاد های اقتصادی و یا مشتریان صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 358

به "خلق دانش زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور هدفمند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق دانش زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور هدفمند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید