ملاقات معاون دبیرکل سازمان ملل با تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان

به گزارش مجله یگانه، همزمان با بن بست مذاکرات قطر و خروج نظامیان خارجی از افغانستان، معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت با تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان ملاقات کرد.

ملاقات معاون دبیرکل سازمان ملل با تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، ژیل میشو معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت و مصونیت و دیبورا لاینز نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در سفر به قطر با شماری از اعضای تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان ملاقات کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما آمده است که در این ملاقات درباره فرایند صلح، کاهش خشونت و آسیب به غیرنظامیان، و همچنین یک تعهد جمعی برای کارمندان سازمان ملل جهت ارایه خدمات مصون به میلیون ها افغان آسیب پذیر بحث و گفتگو شد.

اعضای هیئت مذاکره کننده افغانستان ابراز امیدواری کردند که در این دور از مذاکرات در خصوص مسائل عمده و اساسی صحبت گردد و به پیشرفتی که مورد رضایت مردم افغانستان باشد، دست یابند.

محمد نعیم سخنگوی طالبان نیز در بیانیه ای اظهار نموده که این گروه در ملاقات با هیئت سازمان ملل تاکید نموده که نسبت به برقراری صلح در افغانستان تعهد دارد و در رابطه به امنیت و مصونیت همه کارکنان ادارات مرتبط سازمان ملل و همچنین در رابطه به دیپلمات ها در افغانستان اطمینان داد.

وی اضافه کرد که این نشست درباره فرایند صلح افغانستان و یاری های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان پس از تامین صلح بحث و گفتگو شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1199

به "ملاقات معاون دبیرکل سازمان ملل با تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات معاون دبیرکل سازمان ملل با تیم های مذاکراتی افغانستان و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید