رفتن به دندانپزشکی در این ایام خطرناک است؟

به گزارش مجله یگانه، باشگاه خبرنگاران/ با توجه به این که موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است، درمان قطعی و موثری تا به امروز برای آن کشف نشده است.

رفتن به دندانپزشکی در این ایام خطرناک است؟

به طورکلی دندانپزشکی ایران با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا در محیط کار و کاهش خطرات احتمالی پیشنهاد می گردد:

تمام اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس، در صورت امکان تا زمان اعلام شرایط عادی با تأخیر انجام گردد.

همچنین از انجام اعمال دندانپزشکی غیرضروری و علی الخصوص درمان هایی که موجب پخش ویروس در محیط مکان ها می گردد خودداری کنیم.

اگر مراکز درمانی در مجتمع ها و ساختمان های پزشکی است، آسانسورها را چندین بار و در طول روز ضد عفونی کنیم و نحوه صحیح کمترین تماس با سطوح درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی آموزش داده گردد.

به کلیه بیماران پس از ورود به مراکز درمانی توصیه می گردد از آوردن همراهان غیرضروری خودداری نموده و از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری نمایند.

از تجویز داروهای کورتیکواستروئیدها به بیماران خودداری نمایند و اساساً از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی اجتناب کنیم.

سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش های یکبار مصرف بپوشانیم.

شرایط تب و تنفس بیماران مشکوک را آنالیز کنیم و در صورت برخورد به هرگونه مورد مشکوک، آن ها را به مراکز درمانی راهنمایی کنیم.

از پذیرش مراجعینی که دارای بیماری های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا، مانند: دیابت، بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری های خاص قرار گرفته است جدی بگیریم.

کلیه کارکنان مراکز درمانی از پوشش کامل محافظتی و ماسک به طور دائم استفاده نموده و در تمام مدت کار از دستکش استفاده وحتی المقدور در مواقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس، از دستکش یک بار مصرف استفاده گردد.

همکاران دندانپزشک و دستیاران ایشان در هنگام کار بر روی دندان بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش های محافظتی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل استفاده نمایند.

تمامی پسماندها را در کیسه های مخصوص بسته بندی انجام داده، موارد یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش های مختلف از جمله پوشش های یونیت، جایگاه، لامپ یونیت و پیش بند، را با دقت کامل پس از مصرف و با دستکش محافظ و در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی کنیم.

با این تصور افراد مراجعه نماینده می توانند یک ناقل فرض شوند، کلیه قوانین و رویه ها برای برقراری ارتباط با رعایت ویروس هپاتیت به کار می رود.

ضمن دعوت به آرامش عموم مردم، خطر انتشار و جدی نگرفتن این بیماری را به افراد گوشزد کنیم و در بالابردن سطح آگاهی آن ها نقش موثری داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 381

به "رفتن به دندانپزشکی در این ایام خطرناک است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتن به دندانپزشکی در این ایام خطرناک است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید