سالی پر از شگفتی پیش رو است، یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نیست

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، بنقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الیمن درباره تازه ترین تحولات کشورش گفت: ابتکار عمل ما مبنی بر اعلام آتش بس موقت در چارچوب تلاش ما برای احقاق حقوق مشروع ملت یمن واقع شده است و عملیات هایی که قبل از آن انجام شد نیز در همین چارچوب بود.

سالی پر از شگفتی پیش رو است، یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نیست

وی اضافه نمود: پیش بینی می کنیم در صورتی که دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، سال هشتم جنگ علیه یمن سالی پر از شگفتی باشد.

المشاط شرح داد: عملیات شکست محاصره 3 هیچ ارتباطی با نشست رایزنی های ریاض نداشت. همه گزینه ها برای مقابله با متجاوزان مطرح است و شگفتی ها در آینده رقم خواهد خورد اما امیدواریم آنها صدای عقل را بشنوند.

وی گفت: تناقض در فراخوان های شورای همکاری عجیب نیست، زیرا تجاوز از روز اول پر از تناقض بوده است. هیچ رابطه ای بین اعلام آمادگی ما برای گفتگو در یک کشور بی طرف و آنچه قرار است در ریاض برگزار شود، وجود ندارد و هدف نشست ریاض ترمیم اوضاع داخلی مزدوران است. ما خواهان تلاش جدی برای رسیدن به راه چاره های جامع هستیم و آنچه در ریاض برای آن برنامه ریزی شده است، در چارچوب صلح نیست. اگر فرایند صلح جدی وجود داشته باشد، ما برای آن آماده هستیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: دشمنان ما طمع ورزی هایی دارند و ملت ما نیز حقوقی دارند که ما برای تحقق آن در همه سطوح تلاش می کنیم. ما بارها برای حل و فصل سیاسی فراگیر بحران، دیدگاه های واضح و صحیحی ارائه داده ایم که باعث انتها دادن به تجاوز می شود.

مهدی المشاط شرح داد: ما یک فهرست انسانی را قبل از برگزاری نشست شورای امنیت به فرستاده سازمان ملل تحویل داده بودیم ولی متأسفانه به آن پاسخ داده نشد. سازمان ملل و بسیاری از طرف های بین المللی و حتی دشمنان ما در دیدارهای دوجانبه اذعان می کنند که طرح ما منطقی است. مطالبات ما برحق است و هیچ کسی در این جهان نمی تواند برای احقاق حقوق یمنی ها بر آنها منت بگذارد. متجاوزان خواهان تحمیل اراده خود بر ملت یمن هستند و این حق صنعا است که طرح هایی را که با اراده و مطالبات ملت یمن تناقض دارد، نپذیرد.

وی ضمن انتقاد از رویکرد فرستاده سازمان ملل در امور یمن گفت: بسیار سخت خواهد بود که بخواهیم از فرستاده سازمان ملل که در وارد کردن یک کشتی سوخت به یمن عاجز است، استقبال کنیم. فرستاده سازمان مللی که در وارد کردن یک کشتی سوخت ناتوان باشد، در حل و فصل سایر موارد بسیار ناتوان تر خواهد بود. فرستاده ویژه سازمان ملل اکنون می داند که این کشورهای ائتلاف متجاوز هستند که با جلوگیری از ورود کشتی های سوخت به یمن، در جهت مأموریت و تلاش های او مانع تراشی می کنند.

این مقام ارشد یمنی گفت: دشمنان به مرحله بحران رسیده و وارد گردابی شده اند که نمی توانند طبق تصورات خود از آن خارج شوند. محال است یمن حیاط خلوت هیچ کشوری باشد و ملت ما ذلیل و حقیر نخواهند بود که حق و حقوق خود را از هیچ کسی گدایی کنند.

وی شرح داد: هر کسی در یمنی بودن حملات ما شک و تردید دارد، اهمیتی ندارد که منبع این حملات را به چه کشورها و تابعیت هایی منتسب می کند. تشدید تنش ها محتمل است و جنگ همچنان ادامه دارد و موضوع نو فقط این است که ما گزینه های شدیدتر و دردناک تر در پیش گرفته ایم. مبارزان یمنی دچار ناتوانی و ضعف قدرت نیستند و هر کسی چنین تصور کند، در توهم به سر می برد. اقدام دشمن به تشدید تنش های نظامی و اقتصادی منجر به تقویت جبهه های ما شده است ولی هیچ نتیجه ای برای آنها نداشته است.

وی تأکید کرد: ما از حمله به پایگاه الظفره امارات پشیمان نیستیم و آنها این حمله را چالش طلبی یا هر چیز دیگری می دانند به خودشان مربوط است. پاسخ به متجاوز چه ابرقدرت باشد یا کشوری ضعیف، حق انسانی ما است. تجاوز همچنان ادامه دارد و متجاوزان باید به فکر عواقب امور باشند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: مسئول پفراینده جنگ اقتصادی یمن و آزار رساندن به همه ملت یمن، آمریکا و انگلیس هستند. بحران سوخت نیز نشانه دیگری از جنگ اقتصادی مستمر علیه ملت یمن است و از زمانی آغاز شد که سفیر آمریکا در کویت ما را به ضربه زدن به ارزش پول ملی تهدید کرد. گرانی قیمت کالاها بخشی از برنامه ریزی های پلید دشمن برای خسته کردن ملت یمن است. دشمن از سیاست تسلیم کردن یمنی ها استفاده می کند و آنها را به خاطر مقاومت علیه او و مخالفت با برنامه هایش مجازات می کند. جبهه اقتصادی نیز مانند جبهه نظامی است و چه بسا از آن دشوارتر باشد زیرا دشمن از طریق آن می تواند جنایت هایش را بر تک تک خانواده های یمنی تحمیل کند.

مهدی المشاط شرح داد: رسانه یک شمشیر دو لبه است و دشمن همه تحرکات ما را برای اطلاع یافتن از آن زیر نظر دارد ولی ما همچنان دست برتر را داریم. ما به خاطر جلوگیری از درز اطلاعات و سو استفاده دشمن از آن، از تمام دستاوردهای خود رونمایی نکرده ایم و رسانه های ما به هیچ عنوان از اقدامات و عملیات های راهبردی ما چیزی اعلام نخواهند کرد.

وی در انتها ضمن انتقاد از مواضع اتحادیه عرب گفت: اتحادیه عرب با موضع گیری های خود توده های مردم را در کشورهای عربی تنها گذاشت و از منشوری که بر اساس آن شکل گرفته بود، عدول کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1591

به "سالی پر از شگفتی پیش رو است، یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالی پر از شگفتی پیش رو است، یمن حیاط خلوت هیچ کشوری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید