سامسونگ انتها اندروید 12 را برای یکی از پرفروش ترین گوشی هایش عرضه کرد

به گزارش مجله یگانه، سامسونگ در ادامه فرایند آپدیت گوشی هایش به رابط کاربری One UI 4.1 این بار این آپدیت را برای محبوب ترین گوشی دو سال اخیر خود یعنی گلکسی A51 عرضه کرد.

سامسونگ انتها اندروید 12 را برای یکی از پرفروش ترین گوشی هایش عرضه کرد

تا به امروز شمار گوشی ها و به طور کلی محصولاتی که سامسونگ به رابط کاربری نو آپدیت نموده از دستمان خارج شده است زیرا تعداد آن ها طی چند وقت اخیر بسیار زیاد بوده و البته این عملکرد بی نظیر سامسونگ را نشان می دهد که در زمینه آپدیت نرم افزاری، پیشرفت بی نظیری داشته است؛ هم از لحاظ مدت زمان پشتیبانی و هم از لحاظ سرعت انتشار آپدیت.

در بین گوشی های سامسونگ اما گلکسی A51 را نمی توان فراموش کرد. این محصول در سال 2020 توانست لقب پرفروش ترین گوشی شرکت کره ای را مال خود کند و به یکی از برترین و محبوب ترین گوشی های چند سال اخیر سامسونگ تبدیل گردد. این محصول با اندروید 10 راهی بازار شد و با ارتقا به اندروید 12، دومین آپدیت بزرگ خود را نیز دریافت کرد.

این تمام ماجرا نیست. گلکسی A51 هنوز هم واجد شرایط دریافت آپدیت های متعددی است که One UI 4.1 یکی از آن ها به شمار میرود. این میان رده ارزشمند 6.5 اینچی که این روزها دیگر فروش خوبی ندارد چرا که جانشینان خوبی برای آن عرضه شده، در حالی به این رابط نو آپدیت شد که 2 سال و نیم از عرضه آن به بازار می گذرد.

این رابط نو فقط یک سری ویژگی نو به گلکسی A51 در بخش های مختلف نظیر گالری، دوربین، سرویس بهینه سازی گیم، رم مجازی و… اضافه می نماید در غیر این صورت اندروید همچنان همان 12 است. البته این اندروید قرار بود با رابط One UI 4.0 برای گوشی های سامسونگ عرضه گردد که اگر همچنان این اتفاق برای شما نیفتاده، باید منتظر بمانید تا سلسله مراتب خود را طی کند.

نکته جالب اما اینجاست که پاییز سال جاری وقتی اندروید 13 رسما عرضه گردد، گلکسی A51 همچنان واجد شرایط برای دریافت آن خواهد بود اما متأسفانه از آن تاریخ به بعد دیگر هیچ آپدیتی را دریافت نمی نماید و فقط به مدت یک سال از لحاظ امنیتی آپدیت می گردد. فقط هم گلکسی A51 نیست که این آپدیت را دریافت می نماید. بسیاری از گوشی های شرکت، حتی نمونه های مالی هم واجد شرایط دریافت آن هستند که پیش تر در مطلبی جداگانه به معرفی آن ها پرداختیم.

گلکسی A51 در حالی آپدیت اندروید 12 و حالا رابط One UI 4.1 را دریافت نموده که اگر قرار بود سامسونگ طبق برنامه ریزی قبلی خود پیش برود، این اتفاق باید یکی دو ماه بعد رخ می داد. اما عملکرد شگفت انگیزی که شرکت در این زمینه از خود به نمایش گذاشته باعث شده تمام گوشی های آن خیلی زودتر از انتظار این آپدیت را دریافت نمایند.

گلکسی A51 از تراشه میان رده اگزینوس 9611 و 4/6/8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. این ترکیب سخت افزاری برای دو سال قبل آن قدر کافی بود که این گوشی بتواند به محصول محبوب و پرفروش میلیون ها فروشگاه تبدیل گردد و تنها آیفون 11 را بالاتر از خود ببیند که به اختلاف در صدر قرار داشت. گلکسی A52 هیچوقت نتوانست موفقیتی را که این گوشی به دست آورد تکرار کند و حتی نتوانست وارد فهرست ده تایی پرفروش ترین گوشی های 2021 راه پیدا کند اما با این حال با وجود این گوشی که قیمت خیلی بیشتری هم در مقایسه با گلکسی A51 ندارد، خرید نمونه قدیمی خیلی منطقی به نظر نمی رسد. هرچند آن هایی که A51 دارند را شاید سخت بتوان متقاعد کرد که دست از این گوشی بردارند.

اگر از گلکسی A51 استفاده می کنید و هنوز اندروید 12 را دریافت ننموده اید، به تنظیمات اصلی گوشی رفته و در بخش به روزرسانی نرم افزار یا همان Software update، به صورت دستی چک کنید ببینید آیا آپدیتی برایتان عرضه شده است یا خیر. چرا که برای دریافت One UI 4.1، این آپدیت باید درون گوشی نصب شده باشد. توجه داشته باشید این آپدیت بیش از 1 گیگابایت حجم دارد اما مقدار دقیق آن بسته به نوع گوشی ها فرق دارد. بنابراین حتما سعی کنید اینترنت پرسرعت داشته باشید و فرایند دریافت آپدیت را هم قطع نکنید. بعلاوه توجه داشته باشید که گوشی شارژ کافی داشته باشد یا تا جایی که امکان دارد آن را زیر شارژ قرار دهید تا در حین آپدیت خاموش نگردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1560

به "سامسونگ انتها اندروید 12 را برای یکی از پرفروش ترین گوشی هایش عرضه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ انتها اندروید 12 را برای یکی از پرفروش ترین گوشی هایش عرضه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید