طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین ???? مقوی و خوشمزه به 2 روش

به گزارش مجله یگانه، اسموتی سیب و دارچین یک ترکیب مقوی و خوشمزه و سیر کننده است. البته حتما می دانید که اسموتی ها یکی از برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی ها هم هستند. اسموتی سیب و دارچین هم یکی از محبوب است که با مواد ساده ای درست می گردد و می توانید به دلخواه خودتان، به آن طعم های تازه ای را اضافه کنید. در این مقاله از سرویس در ، به طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین به 2 روش می پردازیم و فوت و فن های تهیه آن را به شما خواهیم گفت.

طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین ???? مقوی و خوشمزه به 2 روش

طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین با موز

مدت زمان آماده سازی اسموتی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی سیب و دارچین با ماست

سیب: 2 عدد میانه

موز: 1 عدد

پودر دارچین: 1 قاشق سوپ خوری

شیر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

ماست: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

مغز بادام یا پسته: 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین مقوی

برای درست کردن این اسموتی، باید میوه ها را خرد نموده و فریز کنید. سپس آن ها را همراه با دیگر مواد، در مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست گردد. در آخر اسموتی سیب و دارچین را در لیوان مناسب سرو کنید. این نوشیدنی خوشمزه و پرانرژی برای آماده شدن به حدود 10 تا 15 دقیقه زمان احتیاج دارد.

مرحله اول: موز و سیب را در فریزر بگذارید

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین، پوست موزها را بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. سیب ها را بشویید و پوست و هسته آن ها را بگیرید. سیب و موزهای آماده شده را در یک پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید. صبر کنید تا میوه ها یخ بزنند.

مرحله دوم: مواد اسموتی را در مخلوط کن بریزید

بعد از یخ زدن میوه ها، آن ها را از فریزر خارج کنید و در مخلوط کن بریزید. به میوه ها، شیر، ماست و پودر دارچین را اضافه کنید. حدود 2 تا 3 دقیقه، مخلوط کن را روشن کنید. اجازه دهید همه مواد با هم ترکیب شوند و مایه یکدستی داشته باشید.

مرحله سوم: اسموتی سیب و دارچین را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسموتی دارچین و سیب، غلظت اسموتی را مقدار بگیرید. اگر اسموتی تان خیلی سفت و غلیظ است، در صورت دلخواه، کمی شیر به آن اضافه کنید. می توانید از یخ خرد شده هم در طرز تهیه این اسموتی بهره ببرید تا غلظت مواد کمتر گردد. سپس اسموتی آماده شده را در لیوان بریزید و روی آن را با پودر دارچین و برش های سیب و موز تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین (روش دوم)

مدت زمان آماده سازی اسموتی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه اسموتی سیب و دارچین با شیر بادام

سیب: 2 عدد

پودر دارچین: 1/2 قاشق چای خوری

عسل: 1 قاشق چای خوری

بادام: 5 عدد

شیر بادام: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

ماست: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

تخم کتان ساییده شده: 1 قاشق غذاخوری

یخ: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین

برای درست کردن اسموتی سیب و دارچین به این روش، بعد از خرد کردن سیب ها، همه مواد را به همراه سیب در مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست گردد. وقتی اسموتی به طعم و غلظت دلخواهتان رسید، آن را در لیوان مناسب سرو کنید.

مرحله اول: مواد اسموتی را در مخلوط کن بزنید

در اولین مرحله از طرز تهیه این اسموتی، سیب ها را بشویید. بعد از این که پوست و هسته سیب ها را گرفتید، آن ها را خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. مغز بادام را اضافه کنید. شیر بادام، عسل و ماست را به مواد اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید. همه مواد که یکدست شدند، تخم کتان پودر شده را اضافه کنید.

مرحله دوم: اسموتی را سرو کنید

بعد از این که اسموتی را آماده کردید، چند تکه یخ را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید. اجازه دهید همه مواد یک بار دیگر با هم مخلوط شوند و به غلظت دلخواه برسند. وقتی اسموتی شما آماده شد، آن را در لیوان بریزید و روی اسموتی را با کمی پودر دارچین تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین

*اسموتی دارچین و سیب را می توانید در وعده ، به عنوان میان وعده و هم سرو کنید.

*این اسموتی را به صورت تازه مصرف کنید. اگر می خواهید برای مدت طولانی تری آن را نگه دارید، در فریزر قرار دهید.

*برای تهیه اسموتی سیب و دارچین، بهتر است از میوه های یخ زده بهره ببرید. در غیر این صورت می توانید تکه های یخ خرده شده را همراه با میوه ها میکس کنید. البته در صورت استفاده از یخ، غلظت اسموتی تان کمتر و در نتیجه رقیق تر می گردد.

*در طرز تهیه اسموتی، از ماست به جای بستنی استفاده می گردد. از کم چرب، پرچرب یا چکیده می توانید بهره ببرید.

*استفاده از ماست می تواند اسموتی شما را غلیظ تر کند. جایگزین ماست در طرز تهیه اسموتی، خامه است. ولی برای رژیمی شدن اسموتی، بهتر است از ماست های پروبیوتیک یا ساده به جای خامه، بهره ببرید.

*اگر محدودیت مصرف شیر لبنی دارید، ماست و شیر را از طرز تهیه این اسموتی حذف کنید. از شیر بادام، شیر سویا و سایر در طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین بهره ببرید.

*تخم کتان یکی از دانه های بسیار مقوی و مناسب برای رژیم لاغری است، ولی اگر آن را در دسترس نداشتید، می توانید از دستور تهیه حذف کنید.

*استفاده از موز در کنار سیب، برای تهیه اسموتی سیب و دارچین متداول است. اما می توانید از میوه های دیگر هم بنا به دلخواه خود برای درست کردن این اسموتی بهره ببرید.

*علاوه بر دارچین، استفاده از کمی پودر هل یا جوز هندی هم می تواند علاوه بر طعم، عطر اسموتی تان را قوی تر کند.

سوالات متداول

برای درست کردن اسموتی سیب و دارچین از چه لبنیاتی استفاده کنیم؟

در طرز تهیه اسموتی، به جای بستنی، از شیر و ماست استفاده می گردد. می توانید از شیرهای لبنی یا شیرهای گیاهی در طرز تهیه اسموتی بهره ببرید. ماست هم می تواند ترکیب اسموتی را غلیظ تر کند.

چه کار کنیم که اسموتی غلیظ گردد؟

برای غلیظ شدن اسموتی، از میوه های یخ زده در طرز تهیه اسموتی بهره ببرید. بعلاوه استفاده از یا ماست های غلیظ می تواند بافت اسموتی را غلیظ تر کند. ولی اگر اسموتی تان خیلی غلیظ بود، اندازه شیر را بیشتر در نظر بگیرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1595

به "طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین ???? مقوی و خوشمزه به 2 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین ???? مقوی و خوشمزه به 2 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید