طرز تهیه صبحانه ساده و مناسب برای دانش آموزان

به گزارش مجله یگانه، املت سبزیجات، یک صبحانه کامل و مغذی و گرم برای روز های سرد پاییزی و زمستانی است که می تواند تمامی احتیاج های تغذیه ای دانش آموزان را تامین کند.

طرز تهیه صبحانه ساده و مناسب برای دانش آموزان

تحقیقات ثابت نموده اند که مصرف صبحانه، مخصوصا صبحانه های حاوی پروتئین زیاد، می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش قدرت تمرکز و یادگیری دانش آموزان داشته باشد.

از طرف دیگر، برخی از مطالعات نشان می دهند که دانش آموزان، مخصوصا قبل از سن 12 سالگی، علاقه بیشتری به مصرف صبحانه های گرم دارند.

املت سبزیجات، یک صبحانه کامل و مغذی و گرم برای روز های سرد پاییزی و زمستانی است که می تواند تمامی احتیاج های تغذیه ای دانش آموزان را تامین کند.

مواد لازم برای 4 نفر

روغن زیتون مخصوص سرخ کردنی 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی پخته و خرد شده 350 گرم (بهتر است از سیب زمینی ریز بهره ببرید و آن ها را بعد از پختن همراه با پوست در این املت بریزید)

ترکیب قارچ، فلفل دلمه ای و کدو سبز خرد شده 4 لیوان

پیازچه خرد شده 3 شاخه

رزماری یا آویشن خشک 1 قاشق چای خوری (می توانید از این سبزیجات به صورت تازه هم بهره ببرید)

تخم مرغ 6 عدد

بیبی اسفناج 2 لیوان

نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

اولین نکته برای تهیه این صبحانه، این است که شما می توانید سیب زمینی ها را از شب قبل بپزید، خرد کنید و کنار بگذارید تا مدت زمان پخت صبحانه به حداقل ممکن برسد.

روغن زیتون را در یک تابه نچسب بریزید و بخش سفید پیازچه ها را در آن تفت بدهید. بعد از حدود 1 دقیقه که عطر پیازچه بلند شد، می توانید قارچ و کدو سبز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کنید.

حدود 8 دقیقه تمامی مواد را با یکدیگر تفت بدهید تا سبزیجات کاملا نرم شوند.

آویشن یا رزماری را به این ترکیب اضافه کنید و سپس سیب زمینی های پخته شده را به سایر مواد داخل تابه بیفزایید.

بعد از اینکه همه مواد را به خوبی با یکدیگر تفت دادید، سبزیجات را به کناره های تابه منتقل کنید و اجازه دهید تا وسط تابه به مقدار یک دایره بزرگ خالی گردد.

تخم مرغ ها، قسمت سبز پیازچه و بیبی اسفناج ها را داخل تابه بریزید و این ترکیبات را با حرارت ملایم تفت بدهید تا تخم مرغ ببندد و اسفناج و پیازچه هم کمی سبک شوند.

در این مرحله می توانید نمک را اضافه کنید و تمامی مواد را برای یکدست شدن با یکدیگر هم بزنید.

شما می توانید برای افزایش ارزش تغذیه ای این صبحانه، آن را همراه با انواع نان های سبوس دار یا نان تست جو برای دانش آموزان سرو کنید.

در این صبحانه بسیار سالم و مغذی می توان از انواع سبزیجات مورد علاقه بچه ها استفاده کرد.

ارزش تغذیه ای

هر وعده مصرفی از این صبحانه حاوی 254 کیلوکالری انرژی، 12.4 گرم پروتئین، 19.7 گرم کربوهیدرات، 4.3 گرم فیبر غذایی، 4.5 گرم قند، 14.2 گرم چربی، 279 میلی گرم کلسترول، 2936 واحد بین المللی ویتامین A، 87.3 میلی گرم ویتامین C، 73.6 میکروگرم فولات، 72.5 میلی گرم کلسیم، 2.8 میلی گرم آهن، 33.6 میلی گرم منیزیم، 713.8 میلی گرم پتاسیم و 415 میلی گرم سدیم است.

منبع: برنا

منبع: فرادید
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1659

به "طرز تهیه صبحانه ساده و مناسب برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه صبحانه ساده و مناسب برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید