طرز تهیه کوکو بادمجان مرحله به مرحله

به گزارش مجله یگانه، کوکوها انواع مختلفی مثل کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو کدو حلوایی و … دارند که برای یک پیش غذا یا حتی یک شام سبک و ساده می توانید در نظر بگیرید. بنابراین با یاد دریافت انواعشان دست مان برای آماده کردن غذاهای ساده باز است و بی انتخاب نمی مانیم. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه کوکو بادمجان را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه و آسان است. مواد لازمش هم علاوه بر بادمجان و تخم مرغ، سیر و پیاز است که حسابی خوش خوراکش می نماید. همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکو بادمجان مرحله به مرحله
  • مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

بادمجان شش عدد

تخم مرغ سه عدد

پیاز یک عدد

سیر دو حبه

نمک به مقدار لازم

فلفل به مقدار لازم

زردچوبه به مقدار لازم

  • طرز تهیه کوکو بادمجان

مرحله اول

ابتدا بادمجان ها را بعد از شست و شو پوست بکنید و داخل آب نمک قرار دهید تا اگر رگ تلخی دارند، کاملا گرفته گردد. بعد از یک تا دو ساعت آن ها را با یک دستمال خشک کنید و با رنده درشت داخل یک کاسه رنده کنید.

مرحله دوم

در این فاصله داخل یک کاسه متوسط پیاز را با رنده درشت رنده کنید. بعد به یاری دست پیاز رنده شده را فشرده نموده و آبش را بگیرید.

مرحله سوم

کمی روغن داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بادمجان رنده شده و پیاز رنده شده را داخل روغن با همان حرارت ملایم تفت دهید تا آب بیندازند.

مرحله چهارم

وقتی پیاز و بادمجان آغاز به آب انداختن کردند، آرام آرام حرارات را زیاد کنید تا آب ته تابه بخار گردد. در این حین نمک و فلفل هم اضافه کنید و با پیاز و بادمجان تفت دهید.

مرحله پنجم

وقتی مواد کاملا پختند و کمی سرخ شدند، سیر را با یا رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید. دو دقیقه مواد را تفت دهید و بعد کنار قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله ششم

مواد را داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها را با کمی نمک به آن ها اضافه نموده و مخلوط کنید. با اضافه کردن تخم مرغ ها مایه کوکو باید منسجم گردد، و گرنه نشانه این است که تعداد تخم مرغی که اضافه کردید، کم است.

مرحله هفتم

حالا نوبت سرخ کردن کوکو است. مقداری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا حسابی داغ گردد. سپس مایه کوکو را داخل روغن ریخته و به یاری ته قاشق مایه کوکو را صاف کنید. اجازه دهید کوکو با حرارت ملایم بپزد و خودش را بگیرد.

مرحله هشتم

بعد از این که کوکو طلایی شد و سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم حسابی طلایی رنگ گردد. بعد از سه تا چهار دقیقه کوکو بادمجان آماده سرو است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 64

به "طرز تهیه کوکو بادمجان مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو بادمجان مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید