طعنه دیپلمات روس به کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش مجله یگانه، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در توئیتر به کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و اقدام واشنگتن در فروش تسلیحات خود به کشورهای غرب آسیا اشاره نمود.

طعنه دیپلمات روس به کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در پیامی در توئیتر نوشت که سازمان ملل برای 13 سال محدودیت تسلیحاتی ایران را حفظ نموده است. قطعنامه ای که آمریکا به جریان انداخته محدودیت ها علیه ایران را به طور نامحدودی تمدید می نماید. محدودیت ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر قابل توجهی در رفتارش ایجاد نکند، نباید برداشته گردد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی در توئیتر با اشاره به این توئیت وزارت خارجه آمریکا نوشت: آیا این شامل سیاست خارجی مسئولانه تر و کمتر بی ثبات نماینده آمریکا در تامین سلاح با ارقام نجومی برای کشورهای خاورمیانه نیز می گردد؟

تحریم های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام 18 اکتبر امسال میلادی (27 مهرماه) به خاتمه می رسد اما دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ کوششی را برای جلوگیری از انقضای این توافق شروع نموده است.

آمریکا در کوشش است در راستای پیشبرد سیاست فشار حداکثری علیه ایران تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. واشنگتن گفته در صورتی که این کوشش به خاتمه نرسد با توسل به یکی از بندهای توافق هسته ای برجام به دنبال بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران خواهد بود.

کارشناسان می گویند آمریکا از آن جهت که اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شده جزو طرف های مشارکت نماینده در برجام نیست و نمی تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم ها علیه ایران استفاده کند.

از طرف دیگر، مقام های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ادعا می نمایند آمریکا با خروج از برجام این توافق را نقض ننموده و هنوز یکی از طرف های مشارکت نماینده در آن محسوب می گردد.

ماده ای در برجام که مقام های دولت آمریکا مدعی هستند می توانند از آن برای بازگرداندن تحریم های تسلیحاتی علیه ایران استفاده نمایند ساز و کار حل و فصل اختلافات است که با نام های دیگری مانند مکانیسم ماشه یا ساز وکار بازگشت اتوماتیک تحریم ها هم شناخته شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 618

به "طعنه دیپلمات روس به کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه دیپلمات روس به کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید