علت حذف فغانی از لیست داوران پیشنهادی ایران چیست؟

به گزارش مجله یگانه، کمیته داوران فوتبال کشور برای قضاوت در سطح بین المللی باید گزینه های خود را معرفی می کردند که در این بین عدم حضور فغانی تعجب بعضی را برانگیخته است.

علت حذف فغانی از لیست داوران پیشنهادی ایران چیست؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، فیفا در تاریخ 16 اکتبر 2020 (25 مهر 99) از کشور های تحت عضویت خود درخواست کرد که لیست داوران خود برای قرار دریافت در داوران بین المللی سال 2021 را اعلام نمایند. در این نامه اعلام شد که داور تعیین شده باید 3 فاکتور را داشته باشد.

علیرضا فغانی، داور کشورمان که در تاریخ شهریور 98 از ایران رفت و در استرالیا به قضاوت پرداخت از لیست ایران خط خورده که باعث انتقاداتی به فدراسیون فوتبال شده است که البته کمیته داورانهم هیچ واکنشی به این نقد ها نشان نداده و بابت خط خوردن نام فغانی شفاف سازی ننموده است، ولی شنیده ها حاکی از این است که فغانی در یکی از بند های فیفا قرار نمی گرفت و به این علت از لیست داوران ایران خط خورد.

در زیر می خواهیم به بند های تعیین شده فیفا بپردازیم:

اولین پارامتر این است که داور موردنظر باید حداقل 25 سال سن داشته باشد و یاری داور ها حداقل 23 سال که تجربه کافی برای قضاوت داشته باشند.

البته داوران نیز نباید از 45 سال نیز بیشتر باشند که بتوانند آزمون های پزشکی و تست بدنی را به خوبی انجام دهند.

در قانون دوم فیفا اعلام نموده که داور تعیین شده باید 12 ماه در سطح ملی قضاوت نموده باشد و بهترین نمره را در هر بازی کسب نموده باشد.

بدین معنا اگر کشوری می خواهد داوری را پیشنهاد دهد باید بهترین نمرات را در قضاوت هایی که داشته کسب نموده باشد.

پارامتر سوم نیز این است که داوران باید بتوانند از تست های بدنی فیفا نمره قبول بگیرند و آمادگی بدنی بالایی داشته باشند.

علیرضا فغانی که بیش از یک سال است ایران را ترک نموده، در این یک سال قضاوتی در سطح ملی نداشته است و به همین دلیل نمی توانست در گزینه های ایران قرار گیرد.

طبق نامه فیفا گزینه های داوری در سطح بین المللی باید تا تاریخ 8 نوامبر 18 آبان فرستاده می شد که علیرضا فغانی در آن لیست حضور ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 819

به "علت حذف فغانی از لیست داوران پیشنهادی ایران چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حذف فغانی از لیست داوران پیشنهادی ایران چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید