قیمت بعضی محصولات مدیران خودرو گرانتر از بازار!

به گزارش مجله یگانه، چند ماهی است که قیمت خودرو در بازار در جهت کاهشی پیش می رود و هر روز ریزش بیشتری را تجربه می نماید. این فرایند کاهشی به گونه ای ادامه پیدا نموده است که در گروه محصولات مدیران خودرو قیمت های بازار از قیمت های کارخانه ای محصولات کمتر شده است.

قیمت بعضی محصولات مدیران خودرو گرانتر از بازار!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا، بیش از یک ماه است که فرایند قیمت ها در بازار نزولی شده و متقاضی چندانی در بازار وجود ندارد؛ مگر افرادی که احتیاج فوری به خودرو دارند. حال که بازار خودرو به گفته فعالان این حوزه، در آرامش مطلق به سر می برد، اتفاقی جالب نیز بعد از نزدیک به دوسال، مجددا اتفاق افتاده است.

اردیبهشت سال گذشته موضوع گرانفروشی شرکت مدیران خودرو نسبت به قیمت محصولات آن در بازار آزاد مطرح شد؛ تا جایی که پفراینده این شرکت تعزیراتی هم شد. البته پس از ورود سازمان حمایت و ارجاع پفراینده این شرکت به تعزیرات نیز، گا ها این دست گران فروشی های مدیران خودرو نسبت به بازار آزاد دیده شد.

حال پس از گذشت نزدیک به دو سال، آنالیز بازار نشان می دهد که قیمت بعضی خودرو ها در بازار آزاد نسبت به قیمت کارخانه ای آن ها، پایین تر است.

در حالی که به گوش می رسد این نزول قیمت ها تا حد قیمت کارخانه ای و حتی پایین تر از قیمت کارخانه ای محصولات اتفاق افتاده است، اما سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران- این موضوع را فقط از آن محصولات گروه صنعتی مدیران خودرو می داند.

به طور مثال رصد بازار نشان می دهد که بعضی خودرو ها همچون جک S 5 اتوماتیک و جک S 3 اتوماتیک در بازار به ترتیب 630 میلیون تومان و 470 میلیون تومان قیمت دارند. این در حالی است که این خودرو ها از در کارخانه نیز به ترتیب 130 و 60 میلیون تومان گران تر عرضه می شوند. کرمان موتور برای جک S 5 نرخ 760 میلیون تومان و برای جک S 3، نرخ 530 میلیون تومان تعیین نموده بود.

اما در گروه محصولات مدیران خودرو، MVM X 55 اتوماتیک اکسلنت اسپورت که با نرخ 855 میلیون تومانی و MVM X 55 اتوماتیک اسپورت با نرخ 840 میلیون تومان از سوی کارخانه قیمت گذاری شده اند در بازار آزاد به ترتیب 40 و 50 میلیون ارزان تر، تعیین قیمت شده اند و به ترتیب 815 و 790 میلیون تومان قیمت دارند.

MVM X 33 اسپورت که از سوی کارخانه 562 میلیون تومان قیمت گذاری شده، در بازار 32 میلیون تومان ارزان تر و با قیمت 530 میلیون تومان به فروش می رسد. همچنین مدل اتوماتیک آن (MVM X 33 اسپورت اتوماتیک) با قیمت 570 میلیون تومان، 27 میلیون تومان ارزان تر از کارخانه قیمت دارد.

در گروه محصولات MVM X 22، مدل اتوماتیک لاکچری آن 479 میلیون تومان توسط مدیران خودرو تعیین قیمت شده؛ در حالی در بازار آزاد 34 میلیون تومان پایین تر و به قیمت 445 میلیون تومان پیدا می گردد.

در آخرین لیست قیمتی ارائه شده توسط این شرکت به ترتیب MVM X 22 دنده ای لاکچری 390 میلیون و 500 هزار تومان و MVM X 22 اکسلنت اسپورت نوع دنده ای آن 410 میلیون تومان و اتوماتیک آن 497 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که هریک از این خودرو ها به ترتیب در بازار آزاد 365 میلیون تومان، 385 میلیون تومان و 460 میلیون تومان ارزان تر هستند که بدین ترتیب MVM X 22 دنده ای لاکچری 24 میلیون و 950 هزار تومان، MVM X 22 دنده ای 25 میلیون تومان و MVM X 22 اتوماتیک 37 میلیون تومان در کارخانه گران تر هستند.

آخرین خودروی گران تر از بازار این شرکت MVM 315 پلاس اتوماتیک 420 میلیون تومانی است که در بازار 30 میلیون تومان ارزان تر قابل خریداری است؛ چراکه بازار قیمت این خودرو را 390 میلیون تومان تعیین نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 921

به "قیمت بعضی محصولات مدیران خودرو گرانتر از بازار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بعضی محصولات مدیران خودرو گرانتر از بازار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید