لاریسا دکو آنالیز می نماید: استفاده از علم روانشناسی در طراحی کابینت آشپزخانه

به گزارش مجله یگانه، آشپزخانه ها مدتهاست به عنوان قلب خانه توصیف می شوند، مکانی برای دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز بدون ایجاد وقفه در پخت و پز.

لاریسا دکو آنالیز می نماید: استفاده از علم روانشناسی در طراحی کابینت آشپزخانه

در مورد تنوع سلیقه نیز که کاملا معین و واضح است که بسیار متنوع بوده و هر کس بنا بر طبقه اجتماعی خود و یا نحوه زندگی دارای سلیقه خاصی می باشد، بنابراین برای هر سلیقه ای می توان طراحی منحصر به فردی ارائه کرد.

حال با تمام این توصیفات، دقیقا چه چیزی باعث می گردد تا از نظر افراد یک آشپزخانه رویایی باشد؟

توجه ویژه به جزئیات کوچک در طراحی کابینت امری کلیدی است. زیرا نتیجه نهایی بعد از اجرای کابینت و مبلمان آشپزخانه را به کیفیتی فراتر از انتظارتان می رساند.

رنگ

اصول روانشناختی ساده ای را می توان در طراحی کابینت آشپزخانه به کار برد تا فضای خانگی کاملی را برای شما به ارمغان آورد:

اولین اصل از این قضیه را می توان در نحوه استفاده از رنگها آنالیز کرد و با استفاده از رنگهای متنوع و خاصیت هر کدام از آنها در کنار سلیقه انتخاب رنگتان به یک سطحی از علاقمندی خود نزدیک شوید.

رنگها یک محرک بصری ضروری هستند که می توانند احساسات مختلف را تحریک نمایند. در واقع هر رنگ خاصیتهای منحصر به فرد خود را دارد و استفاده از هرکدام از آنها می تواند این خاصیت را به فضای شما انتقال دهد.

پس در اولین قدم بایستی رنگها را خوب بشناسید، خاصیتهای آنها را آنالیز نمایید و در طراحی های خود بگنجانید. البته با توجه به اینکه آیا رنگ مورد علاقه شما در فضای مدنظرتان، تمام خواسته و احتیاج شما رفع خواهد نمود یا خیر.

برای مثال: رنگ قرمز تیره می تواند اشتها را تحریک نموده و به افزایش اشتها منتج گردد و البته فضایی پر جنب و جوش را نیز ایجاد می نماید.

اگر در پی طرح های خاص و در اصطلاح نمایشگاهی هستید می بایست در پی رنگهای کاملا متفاوت مثل عکس ارائه شده باشید.

رنگهای متفاوت و مجذوب کننده در نگاه اول ممکن است خیلی عجیب و غریب به نظر بیاید ولی بعد از اجرا و در حین استفاده بسیار در روحیه و حال و هوای شما تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

و یا حتی می توان کابینت آشپزخانه خود را با رنگهای روتین و شاید تکراری موجود اجرا نمایید ولی در هنگام انتخاب سنگ رویه آنها، به سمت انتخاب سنگهای متفاوت و یا شاید رنگهای بلندپروازانه بروید.

در لاریسا دکو ما با استفاده از همین موضوعات پروژه ای را اجرا نمودیم که ترکیبی از رنگ سبز خاصی و رنگ چوب می باشد.

کارفرما با تکیه بر سلیقه خود و جسارت خاصی این رنگ را انتخاب کرد، و به زعم خود ایشان فضای بسیار دلچسبی برای اعضای خانواده ایجاد شده است.

انتخاب رنگ های متفاوت و خاص در کابینتهای آشپزخانه و یا حتی در یخچال و فریزرها مدتی است که به ترندهای طراحی اضافه شده است و خیلی از فراوری نمایندگان این محصولات فارغ از سفارشات مشتریان به فراوری آنها روی آورده اند.

ارتباطات اجتماعی

محیط اطراف ما تاثیر بسیار چشمگیری بر رفاه ما دارد، بنابراین بسیار مهم است که در زمان برنامه ریزی برای بازسازی، علی الخصوص آشپزخانه حتما به فضاهای در دسترس و اطراف آشپزخانه دقت نموده و در طراحی خود بگنجانید.

می توان به راحتی تصور کرد که با در نظر گرفتن فضاهای اطراف و طراحی بر اساس نکات گفته شده، شخصی که در حال پخت و پز هست به راحتی می تواند با فضاهای اطراف خود ارتباط برقرار کند و در خیلی از موارد اطرافیان نیز در حین پخت و پز می توانند همزمان با انجام کارهای خود با فضای آشپزخانه نیز در ارتباط باشند.

در کل می توان گفت با طراحی های باز و جزیره ای و با در نظر گرفتن تداخل فضاها در یکدیگر (البته به طرز کاملا علمی و اصولی) می توان فضایی آرامش بخش برای هر گونه رفت و آمد ایجاد نمود.

نورپردازی

شما در انتخاب طراحی خود چقدر به نور زیاد یا کم اهمیت می دهید؟ آیا در تصمیم شما برای انتخاب طراحی کابینت خود تاثیری دارد؟ نور زیاد یا نور کم را برای چه فضاهایی از منزل خود می پسندید؟

یکی از اجزای کلیدی و نهایی در ایجاد یک طرح فوق العاده و رویایی برای آشپزخانه شما، نور مناسب است. آشپزخانه شما روزانه میزبان سناریوهای زیادی است، بنابراین طراحی شما باید انعطاف پذیری کامل برای داشتن گزینه های مختلف روشنایی را داشته باشد.

آشپزخانه هایی که دارای نور زیاد و روشنایی زیادی هستند به طور طبیعی مجذوب کننده تر هستند و اقبال عمومی بیشتری دارند و فضای بسیار آرام بخش تری دارند.

آشپزخانه های پر نور فضای دلپذیرتری برای گذراندن زمان را ارائه می دهند و می توان گفت که در اغلب موارد اعضای خانواده ترجیح می دهند زمان بیشتری را در این فضا بگذرانند.

استفاده از نور طبیعی در آشپزخانه هایی که دارای پنجره های دلباز می باشند توصیه جدی ما می باشد و می توان در هنگام غروب آفتاب با استفاده از نورهای مصنوعی و مدیریت کردن صحیح آنها فضایی دلنواز ایجاد کرد.

لاریسا دکو برای شما می تواند راهکارهای مناسبی برای استفاده از نور طبیعی و یا حتی نحوه نورپردازی مناسب ارائه دهد تا شما هم به مقدار کافی از این موهبت استفاده بفرمایید.

می توان در اینخصوص از نوارهای اس ام دی در زیر کابینت برای روشن کردن میز کارتان استفاده کرد و یا با نورهای سکه ای یکی از اجزای کابینتتان را مهمتر جلوه داد.

طراحی نورپردازی در آشپزخانه شما نه تنها تضمین می نماید که در آشپزخانه تازه خود کاملا احساس راحتی می کنید، بلکه می تواند به شما این امکان را بدهد که در زمانهایی که نورپردازی های شما خاموش هستند با یک فضای کاملا متفاوت روبه رو هستید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم تا در تمام مراحل طراحی آشپزخانه خود به کلیه اصول طراحی داخلی در کنار آیتمهای روانشناختی برای داشتن آرامش بیشتر، توجه ویژه بفرمایید تا در نهایت به یک آشپزخانه رویایی دست پیدا کنید.

منبع: larisadeco.ir

منبع: اتاق
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1678

به "لاریسا دکو آنالیز می نماید: استفاده از علم روانشناسی در طراحی کابینت آشپزخانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "لاریسا دکو آنالیز می نماید: استفاده از علم روانشناسی در طراحی کابینت آشپزخانه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریسا دکو آنالیز می نماید: استفاده از علم روانشناسی در طراحی کابینت آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید