مغز شما چند ساله است؟

به گزارش مجله یگانه، ساعت شناختی، ابزاری برای سنجش سلامت مغز بر اساس عملکرد شناختی است.

مغز شما چند ساله است؟

مغز شما در مقایسه با سن تقویمی چند ساله است؟ با توجه به نتایج تحقیق منتشر شده در مجله آلزایمر و دمانس در اول ژوئن، اندازه گیری نوی از سلامت مغز که از طریق محققان در مرکز پزشکی دانشگاه راش ایجاد شده ، ممکن است یک روش نو برای شناسایی افراد در معرض خطر کاهش حافظه و مسائل تفکر ارائه دهد.

به گزارش انتخاب، این ابزار که از طریق محققان ساعت شناختی لقب گرفته ، ابزاری برای سنجش سلامت مغز بر اساس عملکرد شناختی است و ممکن است در آینده برای پیش بینی احتمال مسائل حافظه و تفکر که با افزایش سن فرد ایجاد می شود، استفاده شود.

سخنگوی گروه تحقیقاتی در این زمینه می گوید: بیماری آلزایمر که شایع ترین علت زوال عقل است و دیگر بیماری های مغز با گذشت زمان به تدریج با افزایش سن جمع می شوند. سن به طور گسترده ای به نام عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر شناخته می شود، اما یک پیش بینی کننده بسیار ناقص است، زیرا همه افراد با افزایش سن دچار زوال عقل نمی شوند. ساعت شناختی نو ما اندازه گیری سلامت مغز را ارائه می دهد که درباره عملکرد مغز یک شخص بیشتر از سن تقویمی به ما می گوید. به این ترتیب، ساعت شناختی می تواند به ما کمک کند تا تشخیص دهیم چه کسی در سال های آینده درخصوص نقص شناختی بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد.

بویلمی افزاید: برای برخی از افراد، شناخت با پیری نسبتاً ثابت باقی می ماند اما برای دیگران، شناخت با گذشت زمان به آرامی کاهش می یابد.

سن شناختی شاخص سلامت مغز است. بویل می گوید: ما دریافتیم که به طور ماز طریق ، شناخت تا یک سن شناختی در حدود 80 سال پایدار می ماند، سپس تا 90 سال ماز طریق رو به کاهش می رود و تا زمان مرگ با سرعت بیشتری کاهش می یابد. علاوه بر این، ما دریافتیم که سن شناختی پیش بینی بسیار بهتری نسبت به سن تقویمی زوال عقل، اختلال شناختی خفیف و مرگ و میر است. همچنین با جنبه های دیگر سلامت مغز ارتباط بیشتری دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1255

به "مغز شما چند ساله است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز شما چند ساله است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید