نجات باغ زیتون 6 هزار متر مربعی از دست معتادان

به گزارش مجله یگانه، یکی از پروژه های مهم شهرداری منطقه16 درسال جدید احیا و بازسازی بوستان بزرگ میثاق و باغ زیتون 6هزار و 400متر مربعی داخل آن است که باعث افزایش سرانه فضای سبز شهروندان در این بخش از شهر تهران می گردد.

نجات باغ زیتون 6 هزار متر مربعی از دست معتادان

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران/ رضا نیکنام: محله باغ آذری در منطقه16 با جمعیت حدود 13هزار نفری و دارا بودن ویژگی های خاص اجتماعی، مالی و کالبدی به عنوان یکی از محله های ویژه شهر تهران شناخته می گردد. وجود گودها که بازمانده کوره های آجرپزی است از یک طرف و نبود نظارت اجتماعی کافی از طرف دیگر باعث بروز انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی در بیش از50هکتار پارک و فضای سبز شده که در این محله و اطراف آن وجود دارد. برای نمونه می توان از بوستان بزرگ میثاق و باغ زیتون این محله نام برد که پس از انتها فعالیت کوره پزخانه ها، به کانون انواع آسیب های اجتماعی و کلونی افراد معتاد و بزهکارشهر تبدیل شده و اکنون پس از گذشت چند دهه، مدیریت شهری میخواهد این فضا را به شکل مناسب بازسازی و احیا کند.

پیمان پور نصر شهردار منطقه16 درباره اهمیت اجرای پروژه بازسازی و احیای بوستان میثاق می گوید: متأسفانه با وجود ویژگی کم نظیر این بوستان باعملکرد محلی و فرامحله ای، به جای اینکه این تفرجگاه عاملی برای افزایش سرزندگی و نشاط در این محدوده گردد، بستری امن برای افزایش آسیب های اجتماعی از جمله تجمع مصرف کننده ها و فروشندگان موادمخدر شده که در نهایت با ایجاد ناامنی در محل باعدم استقبال ساکنان و خانواده ها برای استفاده از این فضا منجر شده است. بنابراین شهرداری منطقه میخواهد برای همواره آسیب های اجتماعی موجود در بوستان میثاق و باغ زیتون آن را برای همواره پاک کند.

وی درباره ویژگی های شاخص این تفرجگاه محلی می گوید: بوستان میثاق با وسعتی بالغ بر 85هزار و 845متر مربع یکی از فضاهای ناب در پهنه جنوب تهران است. البته باغ زیتون در جنوب شرقی این بوستان با وسعتی حدود 6هزار و 400متر مربع از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در عرصه فراوری زیتون شهری برخوردار بوده و از سوی دیگر باعث افزایش سرانه فضای سبز در این بخش از شهر تهران می گردد.

شهردار منطقه16 اضافه می نماید: با وجود قدمت زیاد باغ زیتون، متأسفانه تا به امروز از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و تنها از سایه اندازی درختان آن برای فعالیت های غیرقانونی بهره برداری شده است؛ چرا که این باغ با توجه به تعداد زیادی از درختان و عدم وجود نور کافی به محلی امن برای حضور معتادان بدل گشته است. همچنین عدم وجود زیرساخت های مناسب برای آبیاری درختان و فضای سبز باعث کاهش باردهی درختان زیتون شده است. البته نباید بروز آسیب های زیست محیطی به این محدوده را نیز فراموش کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 268

به "نجات باغ زیتون 6 هزار متر مربعی از دست معتادان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نجات باغ زیتون 6 هزار متر مربعی از دست معتادان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات باغ زیتون 6 هزار متر مربعی از دست معتادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید