واشنگتن به تعهدات خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه پایبند خواهد بود

به گزارش مجله یگانه، وزیر دفاع آمریکا وعده داده است که واشنگتن همچنان نسبت به تعهدات خود در قبال کشورهای متحد خود در آسیا-اقیانوسیه پایبند خواهد بود.

واشنگتن به تعهدات خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه پایبند خواهد بود

از سفر با ارزانترین تورهای پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا امروز آدینه در سخنانی در سنگاپور تاکید نمود: آمریکا همچنان به تعهدات خود در قبال متحدان آسیا اقیانوسیه پایبند خواهد بود.

ماتیس برای شرکت در یک نشست امنیتی وارد سنگاپور شده است. این دومین سفر ماتیس به منطقه از 20 ژانویه است که به عنوان وزیر دفاع آمریکا انتخاب شده است. سفر ماتیس به منطقه در شرایطی است که کشورهای متحد آمریکا در آسیا اقیانوسیه منتظر روشن شدن سیاست های واشنگتن در این منطقه هستند.

ترامپ بارها از چین خواسته است تا برای مهار برنامه های هسته ای و موشکی کره شاقتصادی یاری کند. کشورهای منطقه نگران آن هستند که شاید واشنگتن به چین اجازه دهد تا اقدامات خود را آزادانه تر در منطقه انجام دهد چرا که به یاری پکن برای حل و فصل بحران کره شاقتصادی احتیاج دارد.

ماتیس در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امنیتی سنگاپور درباره یک نظم بین المللی که برای داشتن یک آسیای آرام و باثبات احتیاج است، مذاکره خواهیم کرد. در این نشست تاکید خواهم کرد که آمریکا به تعهدات خود در قبال شرکا و متحدانش پایبند خواهد بود.وزارت دفاع آمریکا بر روی تقویت اتحاد با متحدانش و افزایش توانایی کشورهای منطقه برای تثبیت امنیت خودشان تمرکز خواهد نمود.

ماتیس قرار است در این سفر با وزرای دفاع ژاپن، کره جنوبی، استرالیا ملاقات و تبادل نظر کند. نیروی دریایی و هوایی ژاپن به همراه 2 فروند ناو هواپیمابر آمریکایی مانور نظامی 3 روزه ای را در دریای ژاپن شروع نموده است تا فشارها بر کره شاقتصادی را برای متوقف کردن برنامه های اتمی و موشکی اش افزایش دهد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده است که از طرح جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنا برای اختصاص 7.5 میلیارد دلار منابع اقتصادی برای تقویت همکاری های نظامی با آسیا اقیانوسیه حمایت می نماید.

اختلافات آمریکا و چین بر سر مسائل دریای جنوبی چین نیز می تواند اهمیت این نشست امنیتی در سنگاپور را افزایش دهد. یک ناو آمریکایی اخیرا ادعاهای چین در مورد مالکیت جزایر دریای جنوبی چین را به چالش کشیده است. این نخستین بار در دولت ترامپ بوده است که آمریکا به بهانه آزادی دریانوردی این ماموریت را در منطقه انجام داده است.

آمریکا بارها از چین خواسته است تا از نظامی کردن جزایر منطقه خودداری کند. چین نیز به شدت از عملیات ناوها و جنگنده های آمریکایی در منطقه ابراز ناحرسندی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 168

به "واشنگتن به تعهدات خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه پایبند خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن به تعهدات خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه پایبند خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید