شرایط کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است

به گزارش مجله یگانه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شرایط ابتلا و بستری های ناشی از کرونا همچنان صعودی و استان در شرایط قرمز قرار گرفته است و این شرایط در سنندج و مریوان بحرانی است.

شرایط کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است

به گزارش خبرنگار از ،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت تخت های بیمارستان های استان رو به اتمام است که یکی از دلایل آن رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است و اگر مردم همکاری نکنند شرایط بدتر و بحرانی تر هم خواهد شد.

رضاعی اضافه نمود: با وجود افزایش تعداد بخش های کرونا در مراکز درمانی، همچنان تعداد بیماران بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان های استان است، بنابراین مردم باید رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.

او با تاکید ویژه بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، یادآور شد: شهروندان بدون ماسک به هیچ وجه در اماکن عمومی تردد نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان واکسیناسیون عمومی و رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی را 2 اصل مهم در کنترل بیماری برشمرد و گفت: در حال حاضر 40 درصد مردم استان علیه کرونا واکسینه شده اند و 20 درصد هم دُز دوم را دریافت کردند که تا رسیدن به ایمنی کامل این عدد باید به 70 درصد برسد.

رضاعی یکی از نمونه های عینی کاهش بیماری درپی واکسیناسیون عمومی را شهرستان بیجار برشمرد و اضافه نمود: در این شهرستان 70 درصد جمعیت علیه کرونا واکسنه شده اند و همین مساله باعث شد تا تعداد بستری های بیمارستان امام حسین بیجار در عرض یک ماه از 70 نفر به 16 نفر برسد و هفته های متوالی موردی از مرگ و میر در این شهرستان ثبت نشود.

در شبانه روز منتهی به روز سه شنبه 30 شهریور، 371 بیمار تازه مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و 2 نفر جان باختند. در حال حاضر 947 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال 86 نفر آنان وخیم است.

کرونا از اسفند 1398 در کردستان یک هزار و 597 قربانی داشته است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1322

به "شرایط کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در سنندج و مریوان بحرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید