ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج تازه

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/سمنان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از درگیر بودن بیش از 150 نفر از کادر درمان این دانشگاه به کروناویروس اطلاع داد و گفت: با شدت گرفتن شیوع امیکرون و افزایش مراجعه مبتلایان به مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، برای کادر بهداشت و درمان این دانشگاه حجم کاری اضافه تری را ایجاد شده است.

ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج تازه

دکتر کامران قدس در جمع خبرنگاران اعلام این خبر اظهار کرد: اندازه مراجعه های سرپایی به مراکز منتخب غربالگری کووید 19 به شدت اوج گرفته، به طوری که در هفته اخیر 139.7 درصد مراجعات سرپایی افزایش یافته و متاسفانه آمار ابتلای روزانه فرایند صعودی خود را حفظ نموده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: با توجه به شرایط نو با لغو مرخصی ها و شیفت های طولانی 24 و 12 ساعته، کادر پرکوشش بهداشت و درمان ایثارگرانه در خدمت مردم هستند.

دکتر قدس توضیح داد: طبق آمار و اطلاعات ارسالی از سوی دبیرخانه کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال حاضر بالغ بر 150 نفر از کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، پرستار، ماما، کارشناس اتاق عمل، کارشناس هوشبری، مراقب سلامت، بهورز، بهکار و...درگیر کرونا هستند و بعلاوه بالغ بر 80 نفر از کادر بهداشت و درمان نیز در استعلاجی سایر بیماری ها به سر می برند که این امر بر سختی کار می افزاید و با توجه به تخصصی بودن بیشتر این نیروها، پیداکردن جایگزین برای آن ها به راحتی نیست و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی اضافه نمود: این در حالیست که بیمارستان ها نیز با موج نوی روبرو شدند، به طوری که تا امروز 136 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های دانشگاه بستری هستند و از بین این 136 بیمار، 36 بیمار در بخش های ICU کرونا بیمارستان ها به سر می برند.

سرپرست دانشگاه گفت: کادر بهداشت و درمان روزانه روبروه نزدیکی با بیماران مبتلا به کرونا دارند و در سویه امیکرون این روبروه افزایش و شدت بیشتری داشته است که احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

دکتر قدس ادامه داد: با توجه به اطلاعات و آمار ارائه شده از مبتلایان کادر بهداشت و درمان و درگیری این عزیزان که برای حفظ سلامتی مردم عزیز کوشش می نمایند، باید گفت که ضروری است همه ما به عنوان یک شهفرایند، بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام نماییم و با این اقدام یاریگر مدافعان سلامت باشیم.

دکتر قدس در خاتمه با تقدیر از زحمات و کوشش های شبانه روزی مدافعان سلامت خاطر نشان کرد: با تمام توان پیگیر اخذ مطالبات از سازمان های بیمه گر هستیم و کوشش می کنیم در این ایام خاتمهی سال در جهت کاهش مطالبات پرسنلی به هر نحو ممکن اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1502

به "ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 150 نفر از کادر درمان سمنان به کرونا در موج تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید