وزارت بهداشت: ویروس جهش یافته جدیدی در ایران مشاهده نشد

به گزارش مجله یگانه، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ورود هرگونه ویروس جدید کرونا به کشور را تکذیب کرد و گفت: تنها نوع ویروس جهش یافته کرونا که وارد ایران شد، کرونای انگلیسی بوده است و دیگر انواع ویروس های جهش یافته در هیچ کجای کشور مشاهده نشده است.

وزارت بهداشت: ویروس جهش یافته جدیدی در ایران مشاهده نشد

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران اضافه نمود: وزارت بهداشت متولی شناسایی نوع ویروس است و تا کنون هیچ موردی غیر از نوع انگلیسی آن وارد کشور نشده است.

وی هشدار داد: البته این به معنای ناممکن بودن ورورد انواع دیگر ویروس های جهش یافته به کشور نیست و باید نسبت به این تهدید بسیار هوشیار بود، زیرا بعضی از انواع ویروس کرونای جهش یافته می توانند بسیار آسیب زا باشند و کنترل پاندمی را با مشکل روبرو نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در درون کشور نیز ممکن است با جهش هایی در ویروس کرونا روبرو شویم که البته تا کنون مورد مشکوک یا قطعی مشاهده نشده است.

وی تنها راه حل برای از بین بردن تهدید کرون را واکسیناسیون همگانی دانست و اضافه نمود: تا زمانی که واکسیناسیون همگانی کامل گردد، بهترین روش رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک است که تقریباً مدیریت و کنترل بیماری کووید19 را آسان خواهد نمود.

لاری مسئولیت جلوگیری از ورود سوش های جدید ویروس کرونا به کشور را متوجه دستگاه ها و نهاد های متولی به وسیله اجرای سختگیرانه تمامی محدودیت ها و پروتکل ها دانست و گفت که وزات بهداشت هم تا به امروز هشدار های لازم را نسبت به اهمیت جلوگیری از ورود ویروس های جدید به متولیان داده است.

شیوع کرونا در مازندران به نقطه ثبات رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به شرایط همه گیری ویروس کرونا در استان مازندران اشاره نمود و گفت: فاصله پیک سوم و چهارم شیوع کرونا در این استان به دلیل عدم رعایت مردم، بالابودن سفر ها و عوامل دیگر بسیار نزدیک بود، اما در حال حاضر با وجود این که همچنان فرایند بستری در این استان بالاست، اما به نظر می رسد فرایند رو به ثبات است.

وی اضافه نمود: با وجود فرایند کاهشی، برنامه های مقابله و کنترل همچنان جدی پیش می رود و برنامه ریزی هایی اجرا شده از جمله آن درمان سرپایی بیماران قبل از بستری شدن است، در عین حال که پیش بینی هایی نیز برای افزایش تخت بیمارستانی و حمایت برای هزینه های درمانی اجرا شده است.

لاری یکی از موارد پیشگیری از شیوع بیشتر را شناسایی اولیه و قرنطینه بموقع مبتلایان بیان کرد و گفت: فرایند انجام تست در مازندران بسیار خوب بوده و از موارد خوب دیگر رهگیری هفت نفر از افراد مرتبط با بیمار پس از شناسایی اولیه بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز سه شنبه برای آنالیز شرایط کرونایی مازندران از نزدیک به این استان سفر کرد و در نخستین ایستگاه از دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیمارستان های زیر مجموعه آن بازدید کرد.

لاری امروز نیز در ستاد مقابله با کرونای مازندنران در ساری حضور یافت و در جریان آخرین شرایط و تازه ترین گزارش هاش همه گیری بیماری کووید 19 در استان نهاده شد.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که روز گذشته سه شنبه منتشر شد، طی 24 ساعت 395 بیمار کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و در همین مدت 25 هزارو 492 بیمار جدید شناسایی شدند که سه هزار و 365 نفر آن ها در بیمارستان های کشور بستری شدند.

طبق اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران، ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 363 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل به عنوان دو نهاد بهداشت و درمان استان بستری شدند.

همچنین در این مدت تعداد 314 نفر از بیماران کووید 19 بستری از بیمارستان های سطح استان مرخص شدند و تکمیل فرایند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

طبق این گزارش در حال حاضر شمار بیمار مبتلا به کووید 19 بستری در بیمارستان های مازندران به یک هزار و 595 نفر رسید که از این تعداد 281 بیمار به دلیل علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1128

به "وزارت بهداشت: ویروس جهش یافته جدیدی در ایران مشاهده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: ویروس جهش یافته جدیدی در ایران مشاهده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید