پر کاربردترین رمزارز دنیا چیست؟

به گزارش مجله یگانه، پر کاربردترین رمزارز دنیا چیست؟ا گر فکر می کنید جواب بیت کوین است، در اشتباهید.

همه ما می­دانیم که اولین رمزارز بوجود آمده در دنیا بیت کوین است و باز هم می دانیم که بالاترین قیمت یک ارز دیجیتال نیز به بیت کوین تعلق دارد. پس پاسخ به پرسش بالا احتمالا کار چندان سختی نباشد. حدس شما چیست؟ پر کاربردترین رمزارز دنیا بیت کوین نیست. بله درست می­بینید. بیت کوین در معاملات امروزه جزء پرکاربردترین ها شاید باشد ولی پر کاربردترین ارز رمزنگاری شده در حال حاضر، تتر است.

پر کاربردترین رمزارز دنیا چیست؟

بلیط هواپیما در طاهاگشت

بهتراست برای آشنایی با این رمزارز اطلاعاتی درمورد خرید تتر و اصطلاحات مربوط به آن را با هم بخوانیم:

تاریخچه تتر: درجولای 2014 پروژه ای در زمینه رمزارزها راه اندازی شد به نام Realcoin و مدتی بعد یعنی در نوامبر همان سال نام تتر، که مسئولیت ذخیره ارزهای پشتیبان تتر را بر عهده داشت، برای آن انتخاب شد، با این وجود مبادلات این ارز به صورت رسمی از فوریه 2015 آغاز شد. تتر در طول سالیان حضورش در بین رمزارزها به عنوان یک استیبل کوین شناخته می­گردد.

استیبل کوین چیست: در دنیای ارزهای دیجیتال به ارزهایی که قیمت ثابتی دارند یا به دنبال تثبیت قیمت خود هستند، استیبل کوین می­گویند. این رمزارزها که از آنها کوین با قیمت پایدار نیز یاد می­گردد، قیمتی معادل با یک ارز فیات دارند و همواره ثابت نگه داشته می شوند.

تتر چگونه ارزش گذاری می گردد؟ قیمت تتر بستگی مستقیم به ارزش ارزهای فیات از جمله دلار و یورو دارد. این یعنی هر وقت خواستید بدانید ارزش تتر موجود در حساب کیف پولتان چقدر است، کافیست قیمت های دلار و یا یورو را بدانید. این همان ویژگی استیبل کوین بودن تتر است. نکته ای که در این زمینه وجود دارد و نباید آن را از یاد برد اینست که همواره یک اختلاف ثابت بین تتر و ارزهای فیات وجود دارد.

معروف ترین توکن های تتر: همانطور که گفته شد ارزش فروش تتر بر مبنای ارزهای فیات معین می گردد. معروف ترین توکن های تتر را می توان USDT و EURTدانست که اولی بر پایه قیمت دلار و دومی بر پایه قیمت یورو قیمت گذاری می­شوند.

مزیت های تتر نسبت به دلار: شاید بتوان بهترین مزیت تتر نسبت به دلار و یا یورو را در شیوه نگهداری آن دانست، چرا که شما برای نگهداری ارزهای فیات خود باید به بانک ها و یا صندوق های امانات پناه ببرید ولی نگهداری ارزهای دیجیتال و در اینجا بصورت اختصاصی تتر، برای شما بسیار آسانتر و کم هزینه تر خواهد بود. چرا که فقط و فقط به یک والت برای نگهداری آن احتیاج دارید.

مزیت دیگری که می­توان برای تتر در نظر گرفت، امنیت نگهداری آن در برابر دلار است، چرا که برای استفاده از آن احتیاجی به حمل فیزیکی آن حتی در قالب کارت های اعتباری نیست.

تتر کجا کاربرد دارد؟ در فضای پر نوسان رمزارزها، بهترین پیشنهاد برای افراد محتاط و یا کسانی که به دنبال ثبات قیمت در کسب وکار خود هستند، تتر است.

همواره افراد و صرافی هایی هستند که به دلیل تحریم های جهانی و یا مسائل بانکی، امکان تجارت با دلار و ارزهای دیگر را از دست داده اند و از سویی دیگر در بعضی مواقع ارزش گذاری خدمات و کالاها با یک ارز خاص مانند دلار برای یکی از طرفین مقدور نیست، اینجاست که تتر با نقش آفرینی کم نظیر خود می­تواند نقدینگی لازم برای این افراد را فراهم آورد.

اگر در کشوری دیگر احتیاج به تبدیل ارز پیدا کنید چه می­کنید؟ پاسخ روشن است: به صرافی مراجعه می­کنید و با پرداخت هزینه، اقدام به تبدیل ارزهای خود می­کنید. در حوزه ارز دیجیتال نیز بعضی از صرافی های معتبر جهانی از جمله Bitfinex، به شما این امکان را می­دهند که برای خرید تتر از کوین های دیگر از جمله بیت کوین و اتریوم بهره ببرید و یا بالعکس، درست مانند زمانی که شما بخواهید با استفاده از دلار، یورو و یا ارزهای دیگر را خریداری کنید.

پس اگر تابحال به فکر خرید بیت کوین برای جابجایی بانکی خود بودید و یا برای فرار از ضرر ناشی از نوسانات قیمت بیت کوین، راهی نداشتید، شما به تتر برای حل این مسائل احتیاج دارید. پس هر چه سریعتر آغاز به ساخت حساب تتر برای خود کنید و از آن لذت ببرید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 429

به "پر کاربردترین رمزارز دنیا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر کاربردترین رمزارز دنیا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید