چند راه چاره خانگی برای رهایی از خشکی پوست

به گزارش مجله یگانه، خشکی پوست در افراد به دلایل مختلف از جمله تغییر شرایط آب و هوایی پیش می آید که در این گزارش به چند روش خانگی برای مقابله با آن اشاره شده است.

چند راه چاره خانگی برای رهایی از خشکی پوست

به گزارش خبرنگاران، پوست نقش مهمی برای بدن بازی می نماید به طوری که سراسر سطح بدن را در برمی گیرد و به نوعی وظیفه محافظت از بدن را دارند، اما بیماری های متنوعی هم وجود دارند که مستقیما پوست را هدف قرار می دهند.

خشکی پوست یکی از بیماری های پوستی است که به دلایل مختلف مانند تغییر فصل، آب وهوا، رژیم غذایی و ... بروز پیدا می نماید و روش های تنوعی هم برای درمان آن کارساز هستند از مصرف دارو های شیمیایی گرفته تا نوشیدن دمنوش های گیاهی.

در ادامه این گزارش به روش خانگی و طبیعی برای برطرف خشکی پوست اشاره شده است که به راحتی می توانید آن ها را در خانه انجام دهید.

1. روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یکی از طبیعی ترین روغن ها در دنیا شناخته می گردد که تاثیر بسیار زیادی در طراوت و شادابی پوست دارد. مقداری روغن زیتون را روی قسمت خشک شده از پوست بریزید و با یک دستمال گرم و مرطوب آن را ماساژ دهید تا به پوست نفوذ کند.

2. ماسک آواوکادو

آووکادو یک میوه بسیار کاربردی است که علاوه بر خوردن، مصارف زیادی از آن می گردد. به عنوان مثال روغن و کرم هایی که از عضاره آووکادو تهیه می شوند برای درمان بیماری های پوستی به خصوص خشکی پوست موثر است.

برای بهبود خشکی پوست پیشنهاد می گردد که نصف آووکادو تازه را رنده نموده و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب کنید و محلول به دست آمده را روی قسمت خشک شده از پوست به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.

3. جو دوسر

در هنگام خشکی پوست مهم ترین اقدام می تواند مرطوب نگه داشتن آن باشد. به همین علت پیشنهاد می گردد که یک فنجان جو دوسر را درون وان حمام بریزد و 30 تا 60 دقیقع درون آن قرار بگیرید تا پوست شما برای مدت طولانی مرطوب بماند.

4. ماسک عسل و جو دوسر

عسل تقریبا طبیعی ترین خوراکی است که بدون دخالت دست تهیه می گردد. یک قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری جو دوسر مخلوط کنید و کمی آن را گرم کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را بر روی قسمت خشک شده پوست قرار دهید.

5. روغن نارگیل

روغن نارگیل این قابلیت را دارد که در دمای محیط رفته رفته تبدیل به جامد گردد. پیشنهاد می گردد که مقداری روغن نارگیل را در یک محیط نسبتا خنک قرار دهید تا بعد از چند روز تبدیل به یک پماد برای برطرف خشکی پوست گردد.

بعلاوه توجه داشته باشید که پس از مصرف پماد نارگیل بر روی پوست، حتما آن قسمت از پوست را به پارچه نخی بپوشانید یا اگر بر روی پا یا دست استفاده نموده اید حتما جوراب یا دستکش بپوشید.

6. شیر

شیر حاوی بیشتری اسید لاکتیک موجود در یک خوراکی است. اسید لاکتیک خاصیت های زیادی دارد که از نمونه های آن می توان به شادابی و مراقبت از پوست اشاره نمود.

یک پارچه تمیز نخی را درون یک سطل از شیر خنک قرار دهید و با استفاده از آن دستمال به مدت 10 دقیقه قسمت خشک شده پوست را ماساژ دهید. این اقدام را تا زمان بهبود کامل پوست و حتی هفته ها بعد ادامه دهید.

7. آلوئه ورا

بسیاری از افراد گیاه آلوئه ورا را به عنوان درمان آفتاب سوختگی می شناسند، اما این گیاه برای بهبود خشکی و بعضی زخم های پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست می تواند برای بعضی از افراد حساسیت ایجاد کند پس برای جلوگیری از بروز آن یک تکه کوچک از این گیاه را بر روی پوست به مدت چند دقیقه قرار دهید و اگر متوجه حساسیت نشدید، آن را ادامه دهید.

گیاه آلوئه ورا به غیر از بهبود خشکی پوست می تواند علائم پیری بر روی پوست و جوش های آکنه را نیز از بین ببرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1440

به "چند راه چاره خانگی برای رهایی از خشکی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره خانگی برای رهایی از خشکی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید