کتاب تحلیل استراتژیک منتشر شد

به گزارش مجله یگانه، ترجمه کتاب تحلیل استراتژیک درباره مساله آنالیتیکس، توسط انتشارات راه پرداخت منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب تحلیل استراتژیک منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل مهر ، کتاب تحلیل استراتژیک نوشته ادوارد گالسر، اریک سیگل، توماس اچ داونپورت و گازی کوزیرگو به تازگی با ترجمه ثنا جهاندار توسط انتشارات راه پرداخت منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب که نسخه اصلی آن سال 2020 منتشر شده، درباره رویکردی است که در فارسی تحت عنوان آنالیتیکس نیز از آن یاد می شود و تاکید زیادی بر روی بهره گیری از داده هایی دارد که سازمان ها در اختیار دارند. نکته اصلی تحلیل استراتژیک این است که شرکت ها و سازمان های بزرگ با حجم زیادی از داده روبرو هستند که یا نمی توانند از آن بهره برداری کنند یا اصلا از وجود چنین ثروت بزرگی در اطراف خود کاملا بی خبرند.

سازمان ها برای بهره مندی از مزایای داده و تجزیه وتحلیل، اشتیاق زیادی نشان می دهند. آنها علاقه مندند با جمع آوری مقادیر زیادی از داده، مشتریان شان را بهتر بشناسند و از اطلاعات حاصل، برای تولید محصولات بهتر و پیشروی در میدان رقابت استفاده کنند. آنها همچنین دوست دارند با به کارگیری الگوریتم های یادگیری ماشین، درهای کسب وکارشان را به روی فرصت های جدید باز کنند و عملکردشان را بهبود بخشند.

تلاش های زیادی اجرا شده، اما هنوز هم سرعت شرکت ها در حرکت به سمت این قبیل از اهداف، به شکل دردآوری پایین است. زمانی می توان از تجزیه وتحلیل به شکلی پیروز استفاده کرد که در کنار دسترسی به داده های باکیفیت و نرم افزارها و سخت افزارهای قدرتمند، از فرهنگ مروج تصمیمات داده محور و مجموعه ای از مهارت های مربوطه نیز بهره مند شد. تعداد سازمان هایی که در مقیاس بالا به تمامی این قابلیت ها مجهز هستند، نسبتا اندک است.

پس از پشت سر گذاشتن نزدیک به یک قرن، شرکت ها به مفهومی به نام تحلیل استراتژیک رو آورده اند. از جمله کاربردهای این نوع از تجزیه وتحلیل، می توانیم به پیش بینی محصولاتی که ممکن است مشتری آنها را خریداری کند، تعطیل کردن فروشگاه ها، شعب و خطوط تولیدی که سودآوری پایین دارند و توسعه خدمات جدید اشاره کنیم. این قبیل اقدامات، باعث شده اند عملکرد شرکت ها به شکل قابل توجهی ارتقا پیدا کند، بنابراین مدیران ارشد ترغیب شده اند که بیش از پیش به پتانسیل های تجزیه وتحلیل توجه نشان بدهند. طی تنها چند سال، تجزیه وتحلیل به یکی از پایه های تعیین کننده استراتژی کسب وکاری و رویکرد بازار شرکت ها تبدیل شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 785

به "کتاب تحلیل استراتژیک منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تحلیل استراتژیک منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید