کهگیلویه و بویراحمد؛ یکی از استان های گران آموزشی کشور است

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل پراکندگی روستاها، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های گران کشور به لحاظ آموزشی به شمار می رود.

کهگیلویه و بویراحمد؛ یکی از استان های گران آموزشی کشور است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، حدود 80 درصد موقعیت جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و سخت گذر است و همین امر آموزش را در این استان با مسائل و معضلاتی همراه نموده. به گفته مدیر کل آموزش و پرورش، کهگیلویه و بویراحمد به همراه استان ایلام یکی از استان های گران آموزشی کشور به شمار می رود.

هادی زارع پور در همین خصوص گفت: در کشور به ازای هر 26 دانش آموز یک معلم وجود دارد، اما در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر 18 دانش آموز یک معلم هست که دلیل این اختلاف میانگین با کشور وجود روستاهایی با مدارس چنددانش آموزی است.

وی ادامه داد: اختلاف میانگین معلم و شاگرد در استان خوب و باعث بهبود فرایند یادگیری دانش آموزان می گردد، اما از سویی هزینه های آموزشی را در استان افزایش داده که دلیل این امر فرهنگ حاکم بر استان است. برای مثال، یک روستا 4 دانش آموز و روستای مجاورش 2 دانش آموز دارد، اما حاضر نیستند تجمیع شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: اگر به این روستاها معلم ندهیم، در رسانه ها منعکس می گردد و حتی عده ای از این موضوع سوءاستفاده می نمایند و آموزش و پرورش را زیر سوال می برند.

زارع پور گفت: با توجه به جمعیت 166 هزار نفری دانش آموزان استان بنا بر سیاست وزارتخانه در سال تحصیلی جدید، سیاست وزارت آموزش و پرورش کاهش کلاس های درس در مقاطع تحصیلی مختلف است. این کار تبعات اجتماعی دارد، اما تابع نظر وزارت هستیم.

وی اضافه نمود: 3957 کلاس درس در دوره ابتدایی، 1507 کلاس در متوسطه اول و 932 کلاس در دوره متوسطه دوم وجود دارد که ملزم شدیم 30 درصد کلاس های درس متوسطه دوم را نسبت به سال تحصیلی 98-99 کاهش دهیم.

زارع پور بیان کرد: 205 کلاس درس در دوره فنی و حرفه ای وجود دارد که 15 درصد کلاس ها باید کاهش پیدا نمایند. همچنین در دوره کار و دانش از مجموع 263 کلاس باید 30 درصد کلاس های درس نسبت به مدت مشابه سال 98 کاهش یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 593

به "کهگیلویه و بویراحمد؛ یکی از استان های گران آموزشی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد؛ یکی از استان های گران آموزشی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید