10 دلیل ناکامی در رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات

به گزارش مجله یگانه، شواهد زیادی حاکی از آن است که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات می توانند برای کاهش وزن بسیار مؤثر باشند. با این حال، مانند هر رژیم غذایی دیگر، افراد گاهی اوقات قبل از رسیدن به وزن مورد نظر خود از رژیم کاهش وزن دست می کشند. در این مقاله به 10 دلیل رایج مبنی بر کاهش وزن - یا احساس نکردن از دست دادن وزن - در رژیم غذایی کم کربوهیدرات می پردازیم.

10 دلیل ناکامی در رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات

1. شما چربی را از دست می دهید، اما متوجه آن نمی شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از آخرین خبر ، کاهش وزن یک فرآیند خطی نیست. بسیاری از افراد در هفته اول با رژیم کم کربوهیدرات، وزن زیادی را از دست می دهند، اما بیشتر این وزن آب بدن است. کاهش وزن بعد از این مرحله اولیه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین کاهش وزن با کاهش چربی یکسان نیست، به خصوص اگر شما به تازگی وزنه زدن یا ساختن عضلات را آغاز نموده اید، همزمان با از دست دادن چربی، وزن عضلات شما افزایش می یابد.

برای متوجه شدن اینکه چربی از دست می دهید، سعی کنید از اندازه گیری های دیگری بهره ببرید.

برای اندازه گیری دور کمر از متر اندازه گیری بهره ببرید. علاوه بر این، شما می توانید از متخصص تغذیه یا رژیم شناس خود بخواهید که درصد چربی بدنتان را هر ماه اندازه گیری کند. همچنین می توانید برای تعیین شدن کاهش وزن خود از عکس دریافت بهره ببرید و متوجه شوید که لباس شما بر روی بدنتان چگونه است.

2.استرس زیادی دارید

همواره سالم خوردن و ورزش کردن کافی نیست. مراقبت از سلامت روان شما یک گام مهم در کاهش وزن سالم است. استرس بدن را در حالت مبارزه یا پرواز نگه می دارد و میزان هورمون های استرس، مانند کورتیزول را در خون افزایش می دهد. داشتن سطح بالای کورتیزول به صورت مزمن باعث افزایش احساس گرسنگی و هوس غذاهای ناسالم می گردد.

مراقبه، تمرین های تنفس عمیق و راه های دیگر را برای مدیریت استرس امتحان کنید.

3. شما به اندازه کافی مقدار کربوهیدرات را کم نمی کنید

بعضی از افراد نسبت به سایرین بیشتر به کربوهیدرات ها حساس هستند. اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات می خورید و وزن شما ثابت شده است، ممکن است بخواهید تعداد کربوهیدرات ها را باز هم در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

شما می توانید با خوردن مقدار زیادی پروتئین، چربی های سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال کنید. رژیم های محدود نماینده می توانند با عوارضی برای سلامتی همراه باشند. همواره قبل از ایجاد هرگونه تغییر عظیم در رژیم غذایی خود، با یک متخصص تغذیه یا رژیم شناس صحبت کنید.

4.شما غذای مغذی نمی خورید

رژیم کم کربوهیدرات چیزی بیش از خوردن کربوهیدرات کمتر است. برای کاهش وزن سالم، افراد باید این کربوهیدرات ها را با غذاهای کامل و مغذی جایگزین نمایند. از تمام محصولات فرآوری شده خودداری کنید. غذاهای کامل دارای مزایای سلامتی بسیار بیشتری هستند. جایگزینی بعضی کربوهیدرات ها با گوشت های بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات و چربی های سالم می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند. چربی های سالم بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است.

آووکادو و گردو از نظر چربی های مفید غنی هستند. کوشش برای کاهش بار همزمان کربوهیدرات ها و چربی ها باعث می گردد احساس گرسنگی بیش از حد کنید. رژیم غذایی که فقط حاوی پروتئین باشد، می تواند برای سلامتی شما بد باشد.

رژیم کم کربوهیدرات، چربی زیاد و پروتئین متوسط می تواند بدن شما را به حالت کتوزی برساند، که در این روش چربی را برای انرژی می سوزاند.

5.خیلی آجیل می خورید

آجیل ها غذاهای مناسبی هستند، اما از نظر چربی نیز بسیار غنی هستند. به عنوان مثال، بادام حدود 50 درصد چربی است. آجیل دارای چگالی انرژی بالایی است. شما می توانید مقادیر زیادی را بدون احساس پری بخورید. پرخوری کردن آجیل بسیار آسان است. ممکن است یک کیسه آجیل را بدون احساس نارضایتی بخورید، اگرچه این کیسه ممکن است کالری بیشتری نسبت به یک وعده غذایی معمولی داشته باشد. تنقلات بر پایه گردو یا کره بادام زمینی می تواند تعداد کالری بیشتر از حد انتظار را افزایش دهد و از کاهش وزن جلوگیری می نماید.

6.به اندازه کافی نمی خوابید

خواب برای سلامتی فوق العاده مهم است. مطالعات نشان می دهند که کمبود خواب با افزایش وزن و چاقی مرتبط است. کمبود خواب می تواند با احساس گرسنگی همراه باشد.

همچنین می تواند باعث گردد که حتی با ورزش کردن یا خوردن غذای سالم احساس خستگی و کم تحرکی کنید. اختلالات خواب کاملاً شایع و اغلب قابل درمان است. اگر احساس می کنید ممکن است اختلال خواب داشته باشید، آن را درمان کنید.

بعضی از نکات برای بهبود خواب

بعد از ساعت 2 بعد از ظهر از خوردن کافئین خودداری کنید.

در تاریکی کامل بخوابید.

چند ساعت قبل از خواب، از الکل و ورزش بدنی خودداری کنید.

قبل از خواب کاری را انجام دهید که آرامش داشته باشید، مثل مطالعه کردن.

سعی کنید هر شب در یک ساعت تعیین به رختخواب بروید.

7.ممکن است لبنیات زیادی می خورید.

لبنیات یک غذای کم کربوهیدرات است که می تواند برای بعضی از افراد مشکلاتی ایجاد کند. محصولات لبنی اغلب پروتئین بالایی دارند. پروتئین نیز مانند کربوهیدرات می تواند سطح انسولین را بالا ببرد که بدن شما را برای ذخیره انرژی ترغیب می نماید. آمینو اسید پروتئین لبنیات باعث می گردد انسولین افزایش یابد.

در حقیقت، پروتئین های لبنی می توانند انسولین را به اندازه نان سفید افزایش دهند. حتی اگر احساس می کنید بدن شما لبنیات را به خوبی تحمل می نماید، خوردن لبنیات اغلب می تواند بر سوخت و ساز بدن شما تأثیر منفی بگذارد. این می تواند شما را از دریافت مزایای کامل رژیم کم کربوهیدرات باز دارد.

8.به طور موثری ورزش نمی کنید

ورزش برای سلامتی جسمی و روانی بسیار مهم است. ورزش می تواند به شما در کاهش وزن یاری کند:

بهبود متابولیک بدن

افزایش توده عضلانی

بهبود روحیه شما

انجام نوع صحیح ورزش مهم است.

ترکیبی از ورزش های هوازی و قدرتی می تواند مؤثر باشد:

وزنه برداری: بلند کردن وزنه ها می تواند سطح هورمون را تا حد زیادی بهبود بخشد و باعث افزایش توده عضلانی گردد، که در صورت حفظ رژیم ورزشی، ممکن است به شما در از دست دادن چربی و از بین بردن آن در طولانی مدت یاری کند.

تمرینات قدرتی: تمرینات قدرتی شدید نمونه عالی برای تمرینات کاردیو است که سوخت و ساز بدن را تقویت می نماید و سطح هورمون رشد انسان (HGH) را بالا می برد.

9.یک شرایط پزشکی ممکن است از کاهش وزن جلوگیری کند

بسیاری از شرایط هورمونی به خصوص کم کاری تیروئید می توانند باعث افزایش وزن یا جلوگیری از کاهش وزن شوند. بعضی از داروهای خاص می توانند افزایش وزن را تحریک نمایند. لیست عوارض جانبی داروهایتان را آنالیز کنید تا ببینید آیا افزایش وزن در این لیست وجود دارد یا خیر. ممکن است شما بتوانید یک داروی جایگزین مصرف کنید که این عارضه جانبی را نداشته باشد.

10.شما بیش از حد غذاهای ناسالم می خورید

برای افرادی که از یک رژیم سخت پیروی می نمایند، داشتن وعده های غذایی تقلب یا روزهای تقلب ممکن است فریبنده باشد، اما این وعده های غذایی می توانند از کاهش وزن جلوگیری نمایند. خوردن غذاهای ناسالم بیش از حد اغلب باعث کاهش سرعت کم کردن وزن می گردد. اگر شخصی در خوردن غذاهای ناسالم از کنترل خارج می گردد، ممکن است به این مواد غذایی اعتیاد داشته باشد. صحبت با یک رژیم شناس و مشاور تغذیه و نیز یک روانشناس می تواند به شما در مدیریت ارتباط خود با غذا یاری کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 827

به "10 دلیل ناکامی در رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیل ناکامی در رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید