10 رستوران معروف بالی را بشناسید

به گزارش مجله یگانه، جزیره بالی در اندونزی دنیای خودش را دارد؛ از طبیعت زیبا و خارق العاده اش که محل خوبی برای پیدا کردن آرامش است تا رستوران های شیک و مقرون به صرفه. اما انتخاب برترین رستوران های این جزیره واقعا کار سختی است. با این حال تریپ ادوایز کار را راحت نموده و 10 تا از رستوران های برتر بالی را در سال 2016 معرفی نموده؛ رستوران هایی که به وسیله گردشگران خارجی انتخاب شده و جای هیچ تردیدی برای برای انتخاب باقی نمی گذارد. پس خیال تان راحت باشد. شما قرار است با برترین رستوران های بالی آشنا شوید.

10 رستوران معروف بالی را بشناسید

اول از همه بهتر است بالی (Bali) را بشناسید. شناخت این جزیره به شما یاری می نماید تا درک بهتری از غذاهای اینجا و رستوران هایش داشته باشید. بالی بهترین و زیباترین جزیره اندونزی بین اقیانوس آرام و هند قرار گرفته. از افراد محلی خود جزیره تا استرالیایی ها و اروپایی ها اینجا زندگی می نمایند و رشد صنعت توریسم هم به این دگرگونی نژادی و فرهنگی یاری نموده است.

این یکی از ریزورت های بالی است. زیباست، مگر نه؟

شهر دِنپازار (Denpazar)، مرکز اداری بالی و بزرگ ترین شهرش است. طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع، دنیای زیر آب حیرت انگیز، شالیزارهای پلکانی برنج و رودها و آبشارهایش از دلایل معروفیتش است.

در شهر دنپازار می توانید شالیزارهای پلکانی برنج را ببینید.

حالا که با بالی آشنا شدید به سراغ رستوران هایش می رویم. البته قبل از معرفی، این را به شما بگوییم که هر کدام از رستوران ها در جای خوبی از جزیره قرار گرفته اند، بهترین سرآشپزها در رشته خودشان را دارند و بنابراین انتخاب بهترین از بین آن ها سخت است.

وقت شکم گردی در بالی رسیده

رستوران های این جزیره واقعا متنوع اند. در هر قسمتی از آن، رستورانی متفاوت ساخته شده که حتی طراحی داخلی اش هم منحصر به فرد است. غذاهایی که در منوی هر کدام می بینید، آنقدر زیاد است که حق انتخاب های زیادی به شما می دهد.

فکر می کنید فقط در فرانسه بهترین سرآشپزهای دنیا پیدا می گردد؟ در بالی سرآشپز های با استعداد و ماهری زندگی می نمایند که حسابی در دنیا معروفند و هر کدامشان جایزه های زیادی برده اند.

تریپ ادوایزر (tripadvisor) از آنجایی که منبع معتبری برای گزارشات سالیانه بهترین های گردشگری در سراسر دنیاست، بهترین رستوران های بالی را هم معرفی نموده. حتما در سفر به اندونزی و جزیره بالی فهرست 10تایی از بهترین رستوران ها را با خود ببرید.

1. رستوران کوبو (Kubu Restaurant Bali)

این رستوران با داشتن نمایی خوش چشم انداز از رودخانه آیونگ (Ayung) و غذاهای مدیترانه و اروپایی اش شناخته می گردد. کوبو اولین انتخاب برای عاشقان غذا و زوج های جوانی است که ماه عسل شان را در بالی سپری می نمایند. برای رفتن به اینجا می توانید با ماشین یا دوچرخه به سمت محله معروف اوبود (Ubud) بروید و سراغ منطقه جلال رایا (Jalal Raya Kedewatan) را از اهالی بگیرید. البته می توانید برای مسیریابی از اپلیکیشن FourSquare که قبلا معرفی اش کردیم، بهره ببرید.

این یک Cocoon است، جایی که می توانید راحت بنشینید و از شام سفارشی تان لذت ببرید.

رستوران کوبو به جز فضای بازی که دارد، شامل کلبه های کوچکی هم هست که از چوب بامبو درست شده و به آن ها پیله (Cocoon) می گویند. در گذشته، کوبو به کلبه های محلی این جزیره اطلاق می شد که کاربری شان انبار کردن برنج بود.

به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از رفتن به کوبو، رزرو کنید و در یکی از Cocoonها غذایتان را میل کنید. منوهای این رستوران واقعا متنوع اند و شما با هر سلیقه ای غذایی می توانید غذای مورد علاقه تان را پیدا کنید.

هر روز از ساعت 6 عصر تا 11 شب این رستوران باز است و در کل جزو رستوران های گران قیمت بالی محسوب می گردد.

2. رستوران بلانکو (Blanco par Mandif) در محله اوبود

هنوز در محله اوبود هستیم. به موزه رنسانس بلانکو (Blanco Renaissance Museum) می رویم تا دومین رستوران برتر بالی را ببینیم. در این موزه، رستوران بلانکو منتظرتان است. برای خوردن غذاهای محلی اندونزیایی اینجا را انتخاب کنید. خوراک میگو، اختاپوس، اردک، ماهی و شاه میگو از غذاهای پیشنهادی اینجاست. بلانکو در هر سرویس ده میز را برای مشتریانش ارائه می دهد و همین باعث می گردد تا رستوران شلوغ نگردد.

مثل رستوران کوبو، اینجا هم از قبل میز را رزرو کنید.

3. رستورانی در کنار لِجیان (The Legian Bali)

هرچی از اینجا بگم، کم گفتم. همه چیز عالی بود، از سرویس دهی، غذا، برخورد پرسنل تا جایی که این رستوران قرار داره. چون این رستوران در کنار ساحل سِمینیاک (Seminyak) ساخته شده پس ویوی (View) خوبی رو به دریا دارد. پیشنهاد می کنیم که شب هنگام به اینجا بروید تا زیبایی های ساحل را طور دیگری ببینید و در کنار لذت بردن از این همه زیبایی، غذاهای خوشمزه رستوران را هم میل کنید.

به جز تماشا ساحل، می توانید در کنار استخر زیبای این رستوران هم از منظره ها لذت ببرید.

4. رستوران سوئِپت اِوی (Swept Away) در محله سَمایای اوبود

دوست دارید در فاصله ای نزدیک از رودخانه بنشینید و از غذا خوردن لذت ببرید؟ پس Swept Away را انتخاب کنید. این رستوران روی صخره ای در کنار رودخانه ساخته شده است و برای رسیدن به اینجا باید به محله سَمایا (Samaya) بروید.

چه جایی بهتر از اینجا برای درخواست ازدواج و قرارهای رمانتیک؟

5. رستوران کوکا (Cuca)

با اینکه کوکا در سال 2013 افتتاح شد اما خیلی زود توانست در میان شکم گردها شهرتی دست و پا کند؛ تا جایی که الان بعد از گذشت 4 سال، در فهرست بهترین رستوران های بالی، به جایگاه پنجم رسیده. سرآشپزان این رستوران کِوین و ویرجینیا، زوجی هستند که با غذاهای اختراعی شان حسابی معروفند. اگر دوست دارید طرز کار آشپز کوین را ببینید پس پشت میزی بنشینید که دقیقا روبروی آشپزخانه اوپن رستوران است؛ یعنی همان جایی که کِوین برایتان غذا درست می نماید.

یکی از مزیت های این رستوران، اشراف کامل مشتریان به آشپزخانه است. این یعنی اینکه آشپزهای اینجا به کار خودشان ایمان دارند.

از ساعت 12 ظهر تا 12 شب می توانید به این رستوران بروید و از تماشا جادوگری کوین در آشپزی لذت ببرید.

6. رستوران لوکاوُر (Locavore)

یک جای دنج، کوچک اما حسابی معروف و پرطرفدار. لوکاوُر از تیمی تشکیل شده که تعادلی بین غذاهای محلی بالی و اندونزیایی با غذاهای اروپایی ایجاد نموده اند. در حالیکه 95 درصد سبزیجات مورد استفاده رستوران های بالی وارداتی است، اینجا باغچه مخصوص خودش را دارد. البته لوکاوری ها با کشاورزان محلی همکاری دارند تا بهترین و تازه ترین مواد اولیه را در غذاهایشان استفاده نمایند.

یک نکته جالب دیگر درباره این رستوران استفاده از پنل های خورشیدی روی سقف ساختمانش است. در حقیقت لوکاور دوست محیط زیست است. از پسماند غذاهایش برای کامپوست باغچه و غذا دادن به خوک ها استفاده می نماید و با اداره بازیافت بالی هم همکاری صمیمانه ای دارد. اینجا دو منوی کلی دارد: لوکاوُر (غذاهای محلی) و هِربیوُر (Herbivore) یا همان منوی گیاهی. هر کدامشان 5 تا 7 غذای اصلی دارند که شامل غذاهای اروپایی تا محلی بالی هستند.

می بینید چه دکوراسیون زیبایی در این رستوران استفاده شده؟

7.رستوران آتش (FIRE at W Bali)

این رستوران با استیک هایش معروف است. برای رفتن به اینجا به بخش سِمینیاک (Seminyak) باید بروید و سراغ رستوران آتش (FIRE) را بگیرید. البته افرادی که به اینجا رفته اند از صبحانه هایش هم تعریف کرد ه اند. پس شاید بهتر باشد که یک روز صبح بیدار شوید و به اینجا بروید.

بوفه FIRE انتخاب های زیادی را به شما ارائه می نماید.

8. رستوران CasCades

به محله اوبود (Ubud) برمی گردیم تا به رستورانی برویم که در دره خدایان قرار گرفته و رودخانه پِتانو (Petanu) از آن می گذرد. موقعیت قرارگیری این رستوران نمای شگفت انگیز و زیبایی به مشتریانش هدیه می نماید که فراموش نشدنی است. تا به امروز کَسکِیدز (CasCades) جایزه های زیادی برده که می توان به جایزه بهترین رستوران آسیایی 2013 و بهترین رستوران اندونزی سال های 2011/2012 و 2007 اشاره نمود. خوشمزه ترین غذاهای اروپایی بالی را در اینجا میل کنید و از فضای روبازش لذت ببرید.

هم سرگرمی کنید و هم غذا بخورید.

9. رستوران کایاپوتی (Kayaputi)

اگر قصد اقامت در ریزورت را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که به ریزورت رِجیس بالی (Regis Bali) بروید تا بتوانید به رستوران کایاپوتی (Kayaputi) هم سر بزنید. البته بدون ماندن در ریزورت هم می توانید از کایاپوتی بهره ببرید. در هر ساعتی از روز می توانید به اینجا بروید. وقتی از کسانی که به این رستوران سر زده اند راجع به محیط و غذایش بپرسید، مطمئن باشید که نمی توانند با کلمات توصیفش نمایند. پرسنل مهربان و صمیمی اینجا نهایت تلاششان را می نمایند تا به شما خوش بگذرد.

این هم یک نمای فوق العاده از کایاپوتی

10. رستوران مروارید بالی

و اما می رسیم به آخرین رستوران در فهرست 10 تایی مان. هتل مروارید بالی باغچه ای بزرگ دارد که رستوران مروارید (Bali Pearl Restaurant) در میان آن قرار گرفته. عصر که می گردد آماده هنرنمایی های سرآشپز فرانسوی اینجا یعنی جِرمی بلانچِت (Jeremy Blanchet) باشید. غذاهای فرانسوی مروارید معروفند و شما می توانید در فضای باز بنشینید و همزمان که غذا می خورید از محیط اطراف لذت ببرید.

همین که بدانید غذای سفارشی تان به دست سرآشپزی فرانسوی تهیه می گردد، خیال تان را راحت می نماید.

در تور بالی خبرنگاران، می توانید صف غذا در این رستوران ها را تجربه کنید.

ترجمه آزاد: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1646

به "10 رستوران معروف بالی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رستوران معروف بالی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید