10 فستیوال مشهور و دیدنی سال 2018 که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله یگانه، برترین فستیوال های 2018

یکی از برترین راه های شناخت جایی که دارید به آن سفر می کنید و در واقع آن را به عنوان مقصد گردشگری خودتان انتخاب نموده اید، شرکت در فستیوال ها و جشنواره های آنجاست و از آن جایی که صدها فستیوال هر ماه در همه جای جهان برگزار می گردد، پس از این نظر دستتان خیلی باز است! خبرنگاران در این مطلب سعی نموده تا گزیده ای از برترین فستیوال های 2018 را برای شما جمع آوری کند تا اگر در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، شرکت در این جشنواره ها را هم در نظر بگیرید.

10 فستیوال مشهور و دیدنی سال 2018 که نباید از دست بدهید

جشنواره یخ هاربین | Harbin Ice Festival

فستیوال یخ هاربین در واقع یک فستیوال سالیانه مجسمه ها و تندیس های یخی است که هر ساله در کشور چین و در بخش شمالی این کشور برگزار می گردد و سالانه 10 تا 15 میلیون بازدید نماینده دارد! این جشنواره در واقع بزرگترین جشنواره زمستانی جهان است که اواخر ماه دسامبر آغاز می گردد و تا ماه فوریه ادامه دارد. مجسمه های غول پیکر یخی این جشنواره هر چشمی را به خود خیره می نماید.

جشنواره بازی های المپیکی | Winter Olympic Games

بازی های المپیک زمستانی در واقع همان بازی های ورزشی روی برف و یخ است. این رویداد مهم هر چهار سال یکبار در شهری در جهان برگزار می گردد و در سال 2018 هم قرار است تا در شهر پیونگ یانگ کره جنوبی برگزار گردد. افتتاحیه این دوره از المپیک زمستانی در روز 20 بهمن مصادف 9 فوریه و اختتامیه آن در روز 6 اسفند مصادف با 25 فوریه است.

جشنواره هولی | Holi

یکی از معروف ترین جشنواره های کشور هند، جشنواره هولی یا همان جشنواره رنگ هاست که حالا شهرتی جهانی پیدا نموده است. جشن هولی در واقع جشن آغاز بهار و پیروزی نیکی بر بدی است. این جشن بدون شک یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های جهان است که مردم در آن لباس های شاد پوشیده و به خیابان ها می فرایند، چیزی نمی گذرد که همه چیز به یک جشن به تمام معنا تبدیل می گردد و مردم آغاز به پاشیدن توپ هایی از رنگ های مختلف به هم می نمایند تا آمدن بهار را جشن گرفته باشد. این جشن هر ساله در هفته اول ماه مارس و اغلب دوم یا سوم مارس برگزار می گردد.

جشنواره سونگکران | SONGKRAN

سونگکران یکی از جشنواره های تایلند و همان جشنواره آب است که در آن تایلندی ها با آغاز سال تازه و پاشیدن آب به هم سعی می نمایند تا به اصطلاح بدی ها را از خود به دور نمایند. این جشنواره بیشتر در شهرهای چیانگ مای و بانکوک برگزار می گردد و مدت آن بین 2 تا 3 روز و آغاز آن از روز 13 آپریل هر سال است.

جشنواره موسیقی جاز | New Orleans Jazz Festival

در سرتاسر جهان جشنواره های موسیقی زیادی برگزار می گردد با این حال بدون شک یکی از شناخته شده ترین آن ها جشنواره موسیقی جاز نیواورلئان است. این جشنواره هر ساله در فصل بهار و سال جاری بین روزهای 27 آپریل تا 6 می خواهد بود و در آن هنرمندان مشهوری هنرنمایی خواهند کرد، جشنواره موسیقی جاز مطمئنا یکی از برترین فستیوال های 2018 است.

جشنواره شب های سفید روسیه | White Nights Festival

این هم از دیگر برترین فستیوال های 2018 است که مختص به شعر و موسیقی و هنر است، جشنواره شب های سفید روسیه هر ساله بین ماه های می تا جولای برگزار می گردد. این جشنواره بسیار شاد است و در آن به همراه اجراهای هنری مختلف، آتش بازی و موسیقی زنده و نمایش بادبان های زیبا در کنار رودخانه هم برگزار می گردد.

جشنواره جهانی موسیقی جنگل های ساراواک | Sarawak Rainforest World Music Festival

همان طور که ممکن است بدانید جنگل های بارانی ساراواک از پر ارزش ترین ذخایر طبیعی جهان هستند به همین علت برای پر رنگ تر کردن اهمیت آن ها جشنواره ای در سال 2018 در کشور مالزی و در جنگل های بورنئو برگزار خواهد شد. در این جشنواره می توانید با سبک هنر و موسیقی هنرمندان این کشور هم آشنا شوید. این جشنواره به مدت سه روز بین روزهای 13 تا 15جولای است.

جشنواره هفته قایقرانی کرواسی | Sail Week Croatia

از آن جایی که کرواسی یکی از تمیزترین آب ها را دارد، شرکت در جشنواره قایقرانی آن کار عاقلانه ای خواهد بود. این جشنواره هر ساله بین ماه های می تا سپتامبر برگزار می گردد و می توانید در آن یک قایق رزرو کنید و بعد از آن هم می توانید از یکی از تورهای محلی که برگزار می گردد لذت ببرید.

فستیوال لا توماتینا | La Tomatina

بدون شک لا توماتینا جز برترین فستیوال های 2018 و یکی از معروف ترین فستیوال های جهان است که هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در بونول اسپانیا برگزار می گردد. این فستیوال که فقط جنبه تفریح و تفریح دارد در گوشه و کنار جهان توانسته محبوبیت زیادی را برای خود دست و پا کند. لا توماتینا همان جنگ گوجه فرنگی است که 1 ساعت کامل طول می کشد و در آن افراد به سمت هم گوجه فرنگی پرتاپ می نمایند و مقدار آن به مقدار ای است که سطح خیابان ها حمامی از گوجه راه می افتد و اصلا نمی توان یک نقطه سفید رنگ در آن پیدا کرد.

جشنواره یی پنگ | Yi Peng

شاید ندانید فستیوال یی پنگ چیست اما مطمئنا اگر بگوییم جشن فانوس ها متوجه می شوید. این فستیوال هر ساله در شهر چیانگ مای و در اواسط ماه نوامبر برگزار می گردد و نه تنها می توان آن را یکی از برترین فستیوال های 2018 دانست، بلکه بدون شک یکی از زیباترین ها هم هست. این فستیوال با تاریک شدن هوا آغاز می گردد، در قسمت تاریخی شهر چیانگ مای هزاران نفر به خیابان ها می فرایند و با روشن کردن فانوس های طلایی رنگ و فرستادن آن ها به آسمان ها سعی بر دور کردن مریضی ها می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1549

به "10 فستیوال مشهور و دیدنی سال 2018 که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فستیوال مشهور و دیدنی سال 2018 که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید