اجرای طرح مرمتی مسجد جامع تاریخی خمس شروع شد

به گزارش مجله یگانه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علی درویشی صبح امروز، 24 آبان ماه در نشست با اعضای شورای اسلامی و دهیار و هیات امنای مسجد جامع روستای خمس اظهار کرد: با مطالعات اجرا شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و تهیه طرح مرمتی مسجد جامع خمس، امروز به شکل رسمی اجرای این طرح شروع شد.

اجرای طرح مرمتی مسجد جامع تاریخی خمس شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه نمود: اجرای طرح بازسازیی روستای خمس با هزینه اهالی روستا و خیرین منطقه و با نظارت و تهیه طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان خلخال انجام می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال ادامه داد: مسجد جامع و مسجد عبدالرزاق روستای خمس جزو بناهای تاریخی با معماری اسلامی و ترکیب چوب و آجر است که جزو معماری های تلفیقی مناطق شمال غرب و متناسب با اقلیم این مناطق احداث شده است.

درویشی گفت: به پاس ارج نهادن به تصمیم اهالی روستا در پاسداست و حفظ و حراست و بازسازی آثار تاریخی و معماری، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اهالی، هیات امنا و خیرین و شواری اسلامی روستا و دهیار ساعی در کنار این عزیزان در طول دوران بازسازی خواهد بود.

او اعلام کرد: کوشش می کنیم تا با فرهنگسازی در تمام نقاط شهرستان بتوانیم در حفظ و نگهداری بناهای اصیل تاریخی و معماری ملموس، تاریخ و فرهنگ اصیل چند هزار ساله خلخال را زنده نگه داشته و گردشگران مختلفی را به منطقه جذب کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 768

به "اجرای طرح مرمتی مسجد جامع تاریخی خمس شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مرمتی مسجد جامع تاریخی خمس شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید